Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 28

Onderwerp: Lekke linker luchtvering S8

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Lekke linker luchtvering S8

    Goede avond mede A8/S8 liefhebbers.
    Mijn linker voorpoot (van de S8 dan.....) lekt. In 24 uur zakt hij een 3-4 cm. Nu zijn de prijzen voor een oem veerpoot nogal aan de hoge kant en heb op het www deze set (lijkt me beter om ze allebei ipv 1 te vervangen nl) gevonden:
    https://www.aliexpress.com/item/Bran...8.4.115.F3aWPd

    Iemand hier ervaring mee? Prijs is in vergelijking met oem zeer laag (kwaliteit?), zal nog wel import etc bijkomen maar dan nog. Natuurlijk nog wel de nodige onderdelen van de oude veerpoten overzetten, maar moet te doen zijn denk ik. Of heeft iemand toevallig nog een goede niet lekke veerpoot liggen?
    Zit er ook verschil in de S8 veerpoten toz die van de A8? Weet dat de hoogte in te stellen is, maar is bijvoorbeeld de vering toch stugger of wordt dit dmv de luchtdruk in de veerbalg bepaald?

    Verneem graag uw gewaardeerde reactie
    Laatst gewijzigd door Jacoo; 27-11-16 om 21:35.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Lekke linker luchtvering S8

    Nooit doen! Als je iets niet origineels gaat kopen, koop dan op z'n minst iets van een goed merk als Arnott. Die maken goede kwaliteit complete veerpoten, kun je zo een op een vervangen, zitten altijd de juiste aansluit stukjes en dingetjes bij.
    Wat ze hier aanbieden lijkt een soort reparatie set, zou ik echt nooit doen, en zeker niet uit china.

    Arnott verkopen nieuwe veerpoten en gereviseerde voor de helft van de prijs van een originele. Zal morgen op de zaak is nakijken wat zo'n ding kost.

    Er zijn 3 typen onderstel onder een a8 1BK , 2MA , 2MB en dan heb je nog voor gepantserde uitvoering. 1Bk is standaard a8 , 2MA is A8 met sportonderstel en 2MB is S8 (voor zover ik het heb begrepen)

    Als er een stuk is zou ik er geen twee vervangen, dat doe je wel met normale schokdempers maar dit werkt net even anders.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Lekke linker luchtvering S8

    Bedankt voor je reactie Leon!
    Dus wel degelijk verschil in de veerpoten zelf. Heb net even snel gekeken, nu staat er op de linkse (lekke) S8 en op de rechtse N/L. Lijkt er dus op dat de rechtse al eens door de vorige eigenaar voor een andere vervangen is. Verder nog niet zo gauw de 2MB code oid kunnen vinden. Was al donker.....
    Nu op zoek naar een linkse met N/L er op of 2 S8 exemplaren.......

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekke linker luchtvering S8

    Jacco, ik heb zojuist een nieuwe compressor van www.aerosus.de laten inbouwen door mijn garage in mijn A8 3,7 V8 Quattro bj 2002. Bij aerosus kun je ook veerpoten bestellen. De compressor was vele malen goedkoper dan origineel. 2 jaar garantie en ondanks dat ik veel goederen bedrijfsmatig uit China importeer, durfde ik de compressor niet uit China vandaan te halen. Duitsland is dan toch veel dichterbij.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Lekke linker luchtvering S8

    Ik heb zelf geen ervaring met die goedkope troep van Alibaba / Aliexpress, dus daar kan ik niet veel over zeggen (denk dat het goedkoop duurkoop voor je zal worden).
    Zelf heb ik goede ervaring met Arnott.
    Mijn 4E W12 met sportonderstel had ook een lekke luchtvering (rechtsvoor) en heb die laten vervangen (door onze vrienden in Veghel) met een exemplaar van Arnott.
    De Arnott veerpoot zit er inmiddels 1 jaar onder (+/- 50.000 km) en is gewoon nog helemaal goed. Is niks mis mee, merk totaal geen verschil met origineel.

    Zie mijn thread http://www.audiforum.nl/forum/model-...tml?highlight= voor meer info.

    Is ongeveer helft van de prijs van origineel, dus nog steeds prijzig (+/- 1000 euro).

    Succes!
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S


  6. #6
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekke linker luchtvering S8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-A8 Bekijk Berichten
    Ik heb zelf geen ervaring met die goedkope troep van Alibaba / Aliexpress, dus daar kan ik niet veel over zeggen (denk dat het goedkoop duurkoop voor je zal worden).
    Zelf heb ik goede ervaring met Arnott.
    Mijn 4E W12 met sportonderstel had ook een lekke luchtvering (rechtsvoor) en heb die laten vervangen (door onze vrienden in Veghel) met een exemplaar van Arnott.
    De Arnott veerpoot zit er inmiddels 1 jaar onder (+/- 50.000 km) en is gewoon nog helemaal goed. Is niks mis mee, merk totaal geen verschil met origineel.

    Zie mijn thread http://www.audiforum.nl/forum/model-...tml?highlight= voor meer info.

    Is ongeveer helft van de prijs van origineel, dus nog steeds prijzig (+/- 1000 euro).

    Succes!
    Heeft de W12 (allemaal) standaard sportonderstel of heb jij sportonderstel er later onder gemonteerd?...

    En je maakt 50.000 per jaar met de w12... ? Redelijk veel voor benzine of niet , al helemaal met een dikke w12 ik zit rond de 15.000/20.000 per jaar met mijn W12

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Lekke linker luchtvering S8

    @ KortekA8. Die heb ik vorig jaar daar ook besteld en gemonteerd (had de oude compressor gereviseerd, dacht dat die niet goed was), maar was mijn probleem niet. Bleek dus de veerpoot te zijn.

    @ Sander. Arnott heb ik ook gevonden maar schrok nogal van de prijs.....Vandaar de alibaba zoektocht, qua prijs vele malen interessanter daarom ook mn vraag van hoe is de kwaliteit?. Wordt je niet vrolijk van als ze klappen tijdens het rijden........ Helaas heeft niemand er hier ervaring mee.

    Zoek voorlopig het www maar af naar de beste oplossing.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Lekke linker luchtvering S8

    Ze zullen niet snel klappen, maar het schiet niet op als je na vele uren werk en toch een paar honderd dollar er na een half jaar alsnog een Arnott onder kan gaan zetten.
    Met het risico dat je compressor overuren draait en ook sneuvelt.
    Goedkoop is duurkoop.

    De code staat in de kofferbak op de sticker en in je service boekje (zelfde sticker).

    Het goedkoopst ben je uit met een remanufactured (gerviseerd) veerpoot kost ex btw 832,-

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Lekke linker luchtvering S8

    Jacoo
    is het inmiddels gelukt met de veerpoot?
    Ik heb hetzelfde probleem, maar dan rechtsvoor. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring van het vervangen.
    Ik heb zelf contact gehad met HBT techniek voor het vervangen. Moet nog wel gebeuren

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Lekke linker luchtvering S8

    Hee Michael,
    probleem is opgelost en S8 rijdt en veert weer super! Stuur anders een email met je nr, dan bel ik je met wat er precies aan gedaan is.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Lekke linker luchtvering S8

    graag. waar kan de mail heen?

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Lekke linker luchtvering S8

    Dat gaat een beetje moeilijk via dit forum. Plaats even je email adres totdat ik geantwoord heb, dan weer uit het bericht verwijderen ivm spam etc.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Lekke linker luchtvering S8

    ok bedankt
    Laatst gewijzigd door michael hendriks; 07-02-17 om 18:10.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Lekke linker luchtvering S8

    Heb je een mailtje gestuurd Michael.

  16. #15
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekke linker luchtvering S8

    Op ebay staan er ook genoeg op, nieuw en gereviseerd van diverse merken:

    https://www.ebay.de/itm/231158618014

    https://www.ebay.de/itm/252735280419

    https://www.ebay.de/itm/172496473753

    En ga zo maar door

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Lekke linker luchtvering S8

    Ehm ik (en ik denk met mij nog wel meer) ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar hoe het is opgelost, wat het heeft gekost etc

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Lekke linker luchtvering S8

    Toch voor de Ali..... manier gekozen om eens te proberen. Voor de zekerheid 2 nieuwe luchtbalgen besteld (niet die in de link staan btw...), maar uiteindelijk maar 1tje gebruikt. Dus nog een reserve over.
    Zelf veerpoot gedemonteerd, uit elkaar gehaald en met de nieuwe luchtbalg weer opgebouwd. Doordat ik al eens een 2ehands complete poot (ook lek...;() op ebay gekocht had, al aardig wat handigheid in het de- en monteren ervan. Verwisselen van een complete poot lukt me nu in een uur......
    Auto blijft nu gewoon op hoogte staan, compressor slaat zeer zelden nog aan, auto rijdt- en veert super, heb er wel vertrouwen in dat het goed is!

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Lekke linker luchtvering S8

    Kijk!!! dat is echt heel erg intressant. Toevallig heb ik nog een VW Pheaton staan met twee lekke voorpoten. Ga het eens proberen. Bedankt, zonder jouw ervaring had ik het niet aan gedurfd.

  20. #19
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekke linker luchtvering S8

    Trouwens, ik weet dat elke S8 sportluchtvering heeft... Geldt dit ook voor elke W12 vanaf 2004 t/m 2010?

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Lekke linker luchtvering S8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    Trouwens, ik weet dat elke S8 sportluchtvering heeft... Geldt dit ook voor elke W12 vanaf 2004 t/m 2010?
    Niet voor elke W12. De mijne heeft het wel, maar ik heb er meer voorbij zien komen met 'regular suspension'!
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •