Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 53

Onderwerp: Lane assist retrofit

  1. #21
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Audi lane assist retrofit

    @golfkr: goed bezig! Als je meer foto's hebt, graag plaatsen (zoals kamera, voorruit, video werking )

    @Beleidsmedewerker: hoe gaat het bij jou?

    Ik denk zelf dat ik toch over ben om OOK lane assist in te zetten bij mij...
    heb al wat onderdelen gevonden:
    Ruit met kamera en houder, helaas ruit kapot, dus moet net zoals bij jou over zetten op mijn eigen ruit.
    Schakelaar met sleepring gevonden
    Stuur met airbag gevonden
    Zoek nog een w12 of s8 teller met lane assist
    Zoek nog kabelboom

    Moet het denk ik gewoon doorzetten en lane assist inbouwen, want ik twijfel erg

    Aanstuurmodules had ik al voor de side assist en die ondersteunen ook lane assist...

    Helaas zit bij de ruit verwarmingslint niet bij.. is dit een pre ? Moet dit erbij zitten en dient dit enkel voor voorruitverwarming?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door darkrider; 22-11-17 om 21:04.

  2. #22
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Audi lane assist retrofit

    Zo... al wat spullen verzameld... eigenlijk alles al dacht ik zo...
    km teller gekocht
    Sleepring gekocht
    Stuur schakelaar gekocht
    Kamera gekocht
    Kamera behuizing gekocht
    Stuur gekocht

    Nog een originele kabelboom regelen, maar dit is enkel 1 connector met 6 draden dacht ik zo... misschien koop ik de connector nieuw en trek draden en anders als ik 1 vind, neem ik die over...

    En dan alles over zetten op mijn bestaande ruit. Dan heb ik dus ook te maken met een inkijk die ik moet camoufleren zoals bij @Beleidsmedewerker:



    Ben jij hier al mee verder @Beleidsmedewerker?

    Pics:







    Inbouw gebeurt pas in voorjaar, want dan gaat het gehele interieur eruit voor "audi exclusive"interieur en alles wordt dan ook opnieuw volleder bekleed ... audi lederpakket 4

    Kwa opties mis ik dan nog ... denk dat ik alles al erop heb (acc, kamera achter, side assist, b&o, lane assist (in de maak!) keramik, soft close, keyless, RSE, en nog veel meer)... koelkast komt er ook in... helaas niets op juiste kleur gevonden (sahne beige)
    Dure hobby dit zeg= (broke)🤷🏻*♂️, maar ook zooo prettig en happy makend

    Sneakpreview van mijn audi exclusive dashboard:
    Laatst gewijzigd door darkrider; 23-11-17 om 20:28.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Leeftijd
    57
    Posts
    96
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Lane assist retrofit

    Goed bezig darkrider! Ik heb mijn lane assist retrofiit voltooiing uitgesteld en verwacht deze komende week te voltooien.
    Wordt vervolgd,....

  4. #24
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Lane assist retrofit

    Ben erg benieuwd naar je verslag @Beleidsmedewerker! Vooral je camouflage techniek voor de voorruit


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #25
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Lane assist retrofit

    Ik vraag mij het volgende af:

    MOET de ruit een ruitverwarming hebben om de lane assist werkend te krijgen? Want je hebt voorruitverwarming maar ook een aparte verwarming (driehoek) voor rondom de camera, wat bedoeld is voor de wintertijden.
    Dus als ik een voorruit koop zonder voorruitverwarming maar wel met camera plek zoals hier:



    Heb ik dan voldoende voor de werking van de lane assist?

    Volgens mij werkt de lane assist ook zelfs zonder de verwarming voor de camera?! Maar de ruitverwarming is dan weer apart van de verwarming van de camera dacht ik zo....


  6. #26
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Lane assist retrofit

    @Beleidsmedewerker: Lane assist finished? We zijn immers 2,5 weken verder :P

    Is naast een speciale stuur die al gekocht is, ook een speciale airbag en of airbag stekker nodig voor de lane assist functie? Zover ik gevonden heb, maakt het niks uit. Dus 4 spaaks airbag vanaf 2004 tot en met 2010 past gewoon op de lane assist stuur en functioneert.. Correct?
    Laatst gewijzigd door darkrider; 14-12-17 om 08:55.

  7. #27
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Lane assist retrofit

    Toch maar een nieuwe voorruit gekocht. Met meest volle opties dat mogelijk is... mag ook wel voor 1200€




  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    50
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard

    @darkrider heb je het onderdeelnummer van deze ruit?

    @Beleidsmedewerker heb je het onderdeelnummer van het verwarmingslint?
    Laatst gewijzigd door tom; 19-04-19 om 11:25.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Leeftijd
    57
    Posts
    96
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Lane assist retrofit

    Helaas, onderdeelnummer is bij mij onbekend.

  11. #30
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Lane assist retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos2 Bekijk Berichten
    @darkrider heb je het onderdeelnummer van deze ruit?

    @Beleidsmedewerker heb je het onderdeelnummer van het verwarmingslint?
    Nee, heb ik niet

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Lane assist retrofit

    Hallo allemaal,

    Mijn eerste post op dit forum, maar ik volg het al geruime tijd met veel belangstelling.
    Ik rijd een Audi A7 modeljaar 2014, standaard uitgerust met ACC. Ik heb inmiddels met VCDS een aantal tweaks gedaan, waaronder ook de retrofit verkeersteken herkenning (VZE). Op gegeven moment ontdekte ik dat de optie Active Lane Assist in feite ook een softwarematige optie is, behalve dat je dan de aan/uit knop op de stuurkolom schakelaar mist. Die heb ik laten inbouwen, vervolgens zelf alle green menu instellingen, coderingen en adaptations in VCDS gedaan... op 1 na: ik krijg in module 8E (image processing) de adaptation "steering assistance" maar niet op "activated". Ik heb de login codes 20103 en S12345 gebruikt, krijg de melding "controller accepted the request, will now read the channel again", er wordt een entry gelogd in adplog.csv, maar de wijziging wordt niet geactiveerd, blijft dus "not activated". Ik heb al van alles geprobeerd, meerdere keren herhalen, deur open/dicht, motor aan, motor uit contact aan, etc. En zonder steering assistance geen active lane assist. En alle andere adaptations gaan probleemloos!
    VCDS geeft een prio 6 foutmelding in 8E, dat is U1111 "Function Restricted due to Missing Message(s)". Die gaat weg als je inmodule 8E byte 1 bit 6 weer uit zet (in mijn geval van 1100 0000 naar 1000 0000. Verder geen foutmeldingen in andere modules. Als ik vanuit de codering module 8E lane assist UIT (byte 1 bit 6 dus "0") probeer steering assistance te activeren, krijg ik de foutmelding "request out of range or sequence error". En lukt het dus ook niet, al wijst deze fout er volgens mij op dat er eerst aan een andere voorwaarde moet zijn voldaan, en dat kan kloppen: namelijk 8E byte 1 bit 6 aan zetten
    Alle lane assist gerelateerde coderingen ongedaan maken en eerst 8E adaptations doen... geprobeerd, geen resultaat.

    Heel verhaal... Als je de moeite hebt genomen het te lezen: Is er iemand die dit bekend voor komt en heeft kunnen oplossen? Of moet ik hiermee leven, omdat er nu eenmaal voertuigen zijn waarbij bepaalde dingen gewoon niet lukken, wat je ook probeert.

    Groetjes,
    Wizzy

  13. #32
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Lane assist retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizzy068 Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    Mijn eerste post op dit forum, maar ik volg het al geruime tijd met veel belangstelling.
    Ik rijd een Audi A7 modeljaar 2014, standaard uitgerust met ACC. Ik heb inmiddels met VCDS een aantal tweaks gedaan, waaronder ook de retrofit verkeersteken herkenning (VZE). Op gegeven moment ontdekte ik dat de optie Active Lane Assist in feite ook een softwarematige optie is, behalve dat je dan de aan/uit knop op de stuurkolom schakelaar mist. Die heb ik laten inbouwen, vervolgens zelf alle green menu instellingen, coderingen en adaptations in VCDS gedaan... op 1 na: ik krijg in module 8E (image processing) de adaptation "steering assistance" maar niet op "activated". Ik heb de login codes 20103 en S12345 gebruikt, krijg de melding "controller accepted the request, will now read the channel again", er wordt een entry gelogd in adplog.csv, maar de wijziging wordt niet geactiveerd, blijft dus "not activated". Ik heb al van alles geprobeerd, meerdere keren herhalen, deur open/dicht, motor aan, motor uit contact aan, etc. En zonder steering assistance geen active lane assist. En alle andere adaptations gaan probleemloos!
    VCDS geeft een prio 6 foutmelding in 8E, dat is U1111 "Function Restricted due to Missing Message(s)". Die gaat weg als je inmodule 8E byte 1 bit 6 weer uit zet (in mijn geval van 1100 0000 naar 1000 0000. Verder geen foutmeldingen in andere modules. Als ik vanuit de codering module 8E lane assist UIT (byte 1 bit 6 dus "0") probeer steering assistance te activeren, krijg ik de foutmelding "request out of range or sequence error". En lukt het dus ook niet, al wijst deze fout er volgens mij op dat er eerst aan een andere voorwaarde moet zijn voldaan, en dat kan kloppen: namelijk 8E byte 1 bit 6 aan zetten
    Alle lane assist gerelateerde coderingen ongedaan maken en eerst 8E adaptations doen... geprobeerd, geen resultaat.

    Heel verhaal... Als je de moeite hebt genomen het te lezen: Is er iemand die dit bekend voor komt en heeft kunnen oplossen? Of moet ik hiermee leven, omdat er nu eenmaal voertuigen zijn waarbij bepaalde dingen gewoon niet lukken, wat je ook probeert.

    Groetjes,
    Wizzy
    Je moet je 8E parametriseren voor Lane Assist.

    Kun je mij een log mailen?

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    Laatst gewijzigd door Rainesh; 22-12-19 om 12:40.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Lane assist retrofit

    Hoi Rainesh,

    Zo snel al een reactie, had ik niet gedacht, bedankt. Ik heb om VZE te kunnen activeren module 8E al geparametriseerd met Vag Can Pro (VCP). Ik heb de dataset "Rest-of-World Heading Control with Sign Recognition" gebruikt. En met heading control (heading control assist - HCA) wordt volgens mij Active Lane Assist bedoeld. Ik heb geen dataset zonder heading control gezien, m.a.w. heading control staat standaard al aan ongeacht de gebruikte dataset. De enige variabelen zijn 1) welke regio bevind je je en 2) wel/geen sign recognition.

    Scan van mijn 8E module:
    Address 8E: Image Processing (J851) Labels 4H0-907-107-V2.clb
    Part No SW: 4G0 907 107 E HW: 4H0 907 107
    Component: BV-SG H32 0041
    Serial number: 005000122509137
    Coding: 03C0A91E1111
    Shop #: WSC 12345 123 12345
    ASAM Dataset: EV_BC7 001001
    ROD: EV_BC7.rod
    VCID: 285FC150536AD10AB5-807C

    Wat zie ik over het hoofd?


    Gr., Wizzy

  15. #34
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Lane assist retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizzy068 Bekijk Berichten
    Hoi Rainesh,

    Zo snel al een reactie, had ik niet gedacht, bedankt. Ik heb om VZE te kunnen activeren module 8E al geparametriseerd met Vag Can Pro (VCP). Ik heb de dataset "Rest-of-World Heading Control with Sign Recognition" gebruikt. En met heading control (heading control assist - HCA) wordt volgens mij Active Lane Assist bedoeld. Ik heb geen dataset zonder heading control gezien, m.a.w. heading control staat standaard al aan ongeacht de gebruikte dataset. De enige variabelen zijn 1) welke regio bevind je je en 2) wel/geen sign recognition.

    Scan van mijn 8E module:
    Address 8E: Image Processing (J851) Labels 4H0-907-107-V2.clb
    Part No SW: 4G0 907 107 E HW: 4H0 907 107
    Component: BV-SG H32 0041
    Serial number: 005000122509137
    Coding: 03C0A91E1111
    Shop #: WSC 12345 123 12345
    ASAM Dataset: EV_BC7 001001
    ROD: EV_BC7.rod
    VCID: 285FC150536AD10AB5-807C

    Wat zie ik over het hoofd?


    Gr., Wizzy
    Dan is die goed geparametriseerd. Heb je 16 en 44 ook gecodeerd? En de camera zelf ook?

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    Laatst gewijzigd door Rainesh; 22-12-19 om 14:07.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Lane assist retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Dan is die goed geparametriseerd. Heb je 16 en 44 ook gecodeerd? En de camera zelf ook?

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    De camera (module 85) niet, we hebben het dan over byte 0, bits 0 en 1. In het pulldown menu is een instelling voor lane assist, maar als ik die codeer, gaat het gele indicatorlampje knipperen en gaat het gong geluid continu. Tuurlijk heb ik wel geprobeerd of ik met deze instelling onverhoopt toch steering assist kon activeren... helaas nee.
    Dit zijn m.i. de mogelijke ALA codeeropties van module 85:

    Address 85 - Byte 0:
    6E 01101110 (original)
    7E 01111110 (TSR enabled, bit 4) – current setting
    7D 01111101 (lane assist yellow icon flickers and gong keeps sounding)
    7C 01111100 (lane assist NOT installed)
    7F 01111111 (not allowed – out of range error)
    Laatst gewijzigd door Wizzy068; 22-12-19 om 14:50.

  17. #36
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Lane assist retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizzy068 Bekijk Berichten
    De camera (module 85) niet, we hebben het dan over byte 0, bits 0 en 1. In het pulldown menu is een instelling voor lane assist, maar als ik die codeer, gaat het gele indicatorlampje knipperen en gaat het gong geluid continu. Tuurlijk heb ik wel geprobeerd of ik met deze instelling onverhoopt toch steering assist kon activeren... helaas nee.
    Dit zijn m.i. de mogelijke ALA codeeropties van module 85:

    Address 85 - Byte 0:
    6E 01101110 (original)
    7E 01111110 (TSR enabled, bit 4) – current setting
    7D 01111101 (lane assist yellow icon flickers and gong keeps sounding)
    7C 01111100 (lane assist NOT installed)
    7F 01111111 (not allowed – out of range error)
    Lijkt mij dat ergens je coding niet compleet is.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Lane assist retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Lijkt mij dat ergens je coding niet compleet is.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    Ik heb de coderingen gedaan aan de hand van verschillende DIY's die op het web circuleren, o.a. ook op het forum van Ross-Tech :
    https://forums.ross-tech.com/showthr...-Retrofit-DONE
    De bewuste coderingen van module 10.16, 17, 44 en 8E heb ik allemaal gedaan. Het feit dat ik in andere modules geen foutmeldingen krijg in VCDS zegt me dat ik een eind op de goede weg ben. Mijn ervaring is dat een geringe afwijking al tot een foutmelding leidt, en vaak ook als het ware een echo foutmelding geeft in andere modules. Hoe dan ook, Rainesh tot zover bedankt voor het meedenken, ik zoek nog even verder. Intussen zijn alle suggesties welkom.

  19. #38
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Lane assist retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizzy068 Bekijk Berichten
    Ik heb de coderingen gedaan aan de hand van verschillende DIY's die op het web circuleren, o.a. ook op het forum van Ross-Tech :
    https://forums.ross-tech.com/showthr...-Retrofit-DONE
    De bewuste coderingen van module 10.16, 17, 44 en 8E heb ik allemaal gedaan. Het feit dat ik in andere modules geen foutmeldingen krijg in VCDS zegt me dat ik een eind op de goede weg ben. Mijn ervaring is dat een geringe afwijking al tot een foutmelding leidt, en vaak ook als het ware een echo foutmelding geeft in andere modules. Hoe dan ook, Rainesh tot zover bedankt voor het meedenken, ik zoek nog even verder. Intussen zijn alle suggesties welkom.
    Je rosstech link ken ik, die heb ik ook paar keer gebruikt. Zou daarmee moeten werken. Als je lane assist actief zet en de lampjes gaan knipperen, heb je daarna de auto uitgezet en een busrust afgewacht?

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Lane assist retrofit

    Ben tegen alle verwachting in toch weer een stapje verder. Wat ik heb gedaan:
    - Address 10 codering ongedaan gemaakt A9EB04 --> A9CB04 (lane assist UIT, hoe vreemd dat ook lijkt)
    - Address 85 codering 7E040000 --> 7D040000 (byte 0 bits 0 en 1 "HCA preparation for 8E image processing control module", PR-7Y2/7Y3)
    - Address 8E codering 03C0A91E1111 --> 03A0A91E1111 (byte 1, bits 5 en 6 instelling "20 Lane Assist NOT installed", PR-7JW+7Y0/7Y1/7Y2/7Y3)
    - Green Menu MKE (vermoeidheidsherkenning) uitgezet (gaf in VCDS een foutmelding in module 5F).

    Resultaat: de lane assist button werkt, geen foutmeldingen, ook niet in VCDS.
    Heb echter nog niet gereden en steering assistance heb ik nog steeds niet kunnen activeren. Lijkt me dat ik nu lane assist zonder stuuringreep heb, dus alleen stuurtrillingen.

    Tot slot:
    Activeren steering assistance geeft nu wel een foutmelding: "Conditions not correct or request sequence error". Of ik dat ooit opgelost krijg... denk het niet.
    Tsja, een passief werkende lane assist vind ik niet ideaal, maar beter dan helemaal niets.

  21. #40
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Lane assist retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizzy068 Bekijk Berichten
    Ben tegen alle verwachting in toch weer een stapje verder. Wat ik heb gedaan:
    - Address 10 codering ongedaan gemaakt A9EB04 --> A9CB04 (lane assist UIT, hoe vreemd dat ook lijkt)
    - Address 85 codering 7E040000 --> 7D040000 (byte 0 bits 0 en 1 "HCA preparation for 8E image processing control module", PR-7Y2/7Y3)
    - Address 8E codering 03C0A91E1111 --> 03A0A91E1111 (byte 1, bits 5 en 6 instelling "20 Lane Assist NOT installed", PR-7JW+7Y0/7Y1/7Y2/7Y3)
    - Green Menu MKE (vermoeidheidsherkenning) uitgezet (gaf in VCDS een foutmelding in module 5F).

    Resultaat: de lane assist button werkt, geen foutmeldingen, ook niet in VCDS.
    Heb echter nog niet gereden en steering assistance heb ik nog steeds niet kunnen activeren. Lijkt me dat ik nu lane assist zonder stuuringreep heb, dus alleen stuurtrillingen.

    Tot slot:
    Activeren steering assistance geeft nu wel een foutmelding: "Conditions not correct or request sequence error". Of ik dat ooit opgelost krijg... denk het niet.
    Tsja, een passief werkende lane assist vind ik niet ideaal, maar beter dan helemaal niets.
    In module 10 vink je het alleen aan als je PLA hebt.

    In 8E zou ik het nu coderen en dan in de 44 ook. Daarna busrust.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •