Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Inklapbare buitenspiegel demonteren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard Inklapbare buitenspiegel demonteren

    Beste heren,

    Ik moet een van mijn inklapbare buitenspiegels (complete unit) demonteren omdat deze niet meer inklapt.
    Ik denk dat het motortje defect is. Ik wil dus even kijken wat er aan de hand is. En als mogelijk het probleem verhelpen of anders het motortje vervangen (als mogelijk).

    Ik kon niet zo snel vinden op het forum hoe ik zo een spiegelkap het beste kan demonteren.
    Heeft een van jullie dit al eens gedaan?
    Moet dit van binnenuit of kan ik gewoon het spiegelglas er af halen en dan op die manier de hele unit los schroeven?
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Leeftijd
    57
    Posts
    96
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Inklapbare buitenspiegel demonteren

    Pas als je de spiegel verwijderd hebt kunt spiegelkap demonteren.
    De spiegel eerst naar een uiterste stand draaien, dan kun je deze met je hand lostrekken uit een clips verbinding.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Inklapbare buitenspiegel demonteren

    Vandaag de spiegel gedemonteerd en even doorgemeten of het niet een kabelbreuk o.i.d. was.
    Maar tijdens het activeren van de in-/uitklap functie was er voldoende spanning op de bekabeling (+/- 11.2V).

    Dus het hele interne gedeelte maar uit elkaar gehaald om te kijken of daar iets vreemds te zien was...
    De actuator bleek niet meer dan een ordinair (el-cheapo) DC-motortje met een aantal tandwielen te zijn (nothing fancy).

    Het DC-motortje dus maar even los gehaald en een continu 11.2 V op gezet...
    In eerste instantie gebeurde er niks, maar na verloop van tijd begon de motor weer te draaien.
    Meteen maar even de tandwielen e.d. goed schoongemaakt en ingevet.
    Alles weer gemonteerd en werkt weer naar behoren (hopelijk wel voor lang, was een pokkewerk).
    Wellicht nuttige informatie voor iemand die in de toekomst dit ook gaat krijgen.

    Ik had nog even met Coen Donkers en de dealer gebeld, en volgens hen is het niet mogelijk het losse motortje met tandwielen te bestellen (staat ook geen onderdeelnummer op het motortje). Je moet dan echt een 'hele spiegelunit' kopen en dus duur.

    Groeten,

    Sander
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  4. #4
    steef v8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Posts
    82
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Inklapbare buitenspiegel demonteren

    Mmm ik heb het zelfde probleem.
    Kun je het motortje geheel verwijderen of moet dan ook de portierbekleding eraf om de spiegel geheel te demonteren.
    Ik zag ook een grote veer zitten met een clips. Die krijg je volgens mij wel los maar nooit weer in elkaar
    audi V8 3.6 BJ,'89

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Inklapbare buitenspiegel demonteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steef v8 Bekijk Berichten
    Mmm ik heb het zelfde probleem.
    Kun je het motortje geheel verwijderen of moet dan ook de portierbekleding eraf om de spiegel geheel te demonteren.
    Ik zag ook een grote veer zitten met een clips. Die krijg je volgens mij wel los maar nooit weer in elkaar
    Ik heb het er af gekregen zonder de portierbekleding los te halen.
    Gewoon beginnen met het loshalen van het spiegelglas, en dan alle schroefjes losdraaien en alles voorzichtig uit elkaar halen en dan kom je vanzelf bij die veer.

    Het is wat lastig om die clip van de veer er af te krijgen.
    Tussen de clip en de veer zit nog een witte ring.
    Het terug monteren was mij alleen gelukt door de witte ring weg te laten. Met de witte ring er tussen kreeg ik onmogelijk de clip er voor.
    Je moet de veer dan zo ver indrukken, dat is bijna onmogelijk.

    Het is inmiddels 2 weken geleden en het motortje doet helaas weer niks.
    Om dit probleem echt goed op te lossen zal er dus echt een ander motortje moeten komen. Maarja, niet te bestellen.
    Een complete spiegel-unit vind ik te duur (2e hands 200 euro). En dan weet je nog niet zeker of je dan wel een goed motortje hebt...
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S


  6. #6
    steef v8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Posts
    82
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Inklapbare buitenspiegel demonteren

    Oké ik was al begonnen en toen ik die veer zag ben ik toch gestopt. Kan me voor stellen dat je die zonder witte ring terug heeft gemonteerd. Ik heb het stekkertje van de motor afgehaald en er veel contactspray in gespoten. Na verschillende keren 12 v erop te hebben gezet deed gij het weer. .... En toen niet meer.. Weet ook even niet het op te lossen. Vind een andere spiegel ook te duur
    audi V8 3.6 BJ,'89

  7. #7
    steef v8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Posts
    82
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Inklapbare buitenspiegel demonteren

    De spiegel kun je in het geheel demonteren om bij de motor te kunnen. Er zit schroefdraad in. Ik zal een foto bijvoegen hoe ik het heb opgelost.
    Door een klimmetje te buigen die over de splitpen heen gaat. Gaat je erin boren.
    Daarna een bout er doorheen draaien zodat de veer naar beneden word gedrukt.
    Zo kun je de de veer er in en uit schuiven.
    Ik heb dit gemaakt op een defecte donor spiegel.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door steef v8; 21-12-17 om 14:13.
    audi V8 3.6 BJ,'89

  8. Ad
  9. #8
    steef v8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Posts
    82
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Inklapbare buitenspiegel demonteren

    Hier een betere foto
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    audi V8 3.6 BJ,'89

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Inklapbare buitenspiegel demonteren

    Hey Steef,

    Bedankt voor de foto! Dat lijkt een stuk makkelijker.
    Het motortje is bij mij op een gegeven moment ook weer gestopt met werken.
    Hij werkte heel de week goed, totdat mijn auto een weekend stil stond. Het motortje deed toen helaas niks meer.

    Een nieuwe complete spiegel lijkt de enige oplossing. Het motortje zelf heb ik nog nergens kunnen vinden.
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  11. #10
    steef v8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Posts
    82
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Inklapbare buitenspiegel demonteren

    Ik ga deze week het motortje eruit halen en eens goed bekijken. Heb namelijk het vermoeden dat Audi overal dezelfde motortjes voor gebruikt... het lijkt verdacht veel op een portierraam motortje
    audi V8 3.6 BJ,'89

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Inklapbare buitenspiegel demonteren

    Het motortje is zo een eenvoudig 12V DC motortje:

    http://image.made-in-china.com/43f34...Car-Mirror.jpg

    Misschien kunnen we op een of andere manier een replica motortje vinden en bestellen?
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  13. #12

    Standaard Re: Inklapbare buitenspiegel demonteren

    Een oud topic maar ik probeer het toch maar is.

    Mijn a4 b8 2020 heeft automatische inklapbare spiegels. De motoren werken goed. Echter als de spiegel inklapt blijft het motortje in de linker spiegel doordraaien, bij uitklappen draait hij zover door dat de spiegel richting motorkap gaat... Ik las al dat er meerdere zijn met dit probleem, heeft iemand al is de spiegel losgehad om dit probleem te verhelpen?

  14. #13

    Standaard Re: Inklapbare buitenspiegel demonteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathijssewarte Bekijk Berichten
    Een oud topic maar ik probeer het toch maar is.

    Mijn a4 b8 2020 heeft automatische inklapbare spiegels. De motoren werken goed. Echter als de spiegel inklapt blijft het motortje in de linker spiegel doordraaien, bij uitklappen draait hij zover door dat de spiegel richting motorkap gaat... Ik las al dat er meerdere zijn met dit probleem, heeft iemand al is de spiegel losgehad om dit probleem te verhelpen?
    @Mathijssewarte Je zit in een A8 topic

    Kijk ff in de A4/8K A5/8T Q5/8R spiegel DIY topic
    In onderstaande post in dat topic, zie je de pin bezetting.

    https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1316885

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  15. #14

    Standaard Re: Inklapbare buitenspiegel demonteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    @Mathijssewarte Je zit in een A8 topic

    Kijk ff in de A4/8K A5/8T Q5/8R spiegel DIY topic
    In onderstaande post in dat topic, zie je de pin bezetting.

    https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1316885

    Peeet
    Och sorry, had expres de zoekfunctie gebruikt zodat ik geen extra topic zou aanmaken met dezelfde vraag, bedankt voor je hulp!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •