Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 51

Onderwerp: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

  1. #21
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Ik heb elders een nieuwe koplamp gekocht, deze opengemaakt en de gehele bedrading vanaf de connector terug gemeten.
    Draadkleuren, plus en min bij draadkleur en functie ervan.
    De connector heb ik gefotografeerd, de pinnen genummerd en de functies genoteerd in PaintShop Pro.
    DRL is al LED.
    Statische bochtverlichting is H8 halogeen.
    Dim- en grootlicht is een D2S xenon lamp met een omvormer buiten op de unit.
    Grootlicht wordt geregeld door een stuk van het lichtmasker voor de lens in te laten klappen waardoor de xenon bundel zich naar boven uitbreid.
    Er zit dus geen aparte lamp voor grootlicht in.
    Deze wordt voor een 100W xenonlamp met ballast vervangen, voor meer licht op de weg.
    Voor knipperlicht zitten er twee speciale gloeilampen in: Hella 008555 van 12V en 20W per stuk.
    Voor de knipperlichten heb ik felle LED vervangers gevonden, voor de statische bochtverlichting ook.
    Bij de knippers moeten natuurlijk de extra belastingsweerstanden worden aangesloten.
    Plaatjes uploaden lukt hier in dit forum niet, dat bespaart ook weer tekst en uitleg.
    Binnenkort ook de koplamp voor de andere kant bestellen, want de modificaties zijn redelijk eenvoudig uit te voeren.
    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 25-03-18 om 11:35.
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

  2. #22
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Testje. Puur om te kijken of bestanden uploaden lukt. Het lukte mij wel om een bestand (PDF) te uploaden via geavanceerd bij een nieuw bericht. Jammer dat het jou niet lukt. Ondanks dat ik geen A8 heb, vind ik dit soort projecten wel altijd interessant.
    Laatst gewijzigd door MaartenS1981; 26-03-18 om 11:25.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  3. #23
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Ik heb op eBay nu ook twee deur interieur licht strips besteld. Eens kijken hoe die door LED's verlicht worden. Ik wil deze LED's vervangen voor warmwit omdat mijn leder crèmekleurig is, dat vind ik veel mooier. Koudwit licht op een warme kleur ondergrond is een echte blooper!

  4. #24
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Ik heb ze via FTP geupload en maak nu een link daarheen. Dat ging eerder ook niet, maar nu weer wel...

    Nieuwe unit ergens anders gekocht en wat back engineering gedaan voor de aansluitingen:


    Test met koplamp met 100W 4300K xenon erin:









    Hieronder heb ik naast mijn auto slecht een nieuwe koplamp unit neergelgd en de 100W xenon lamp aangezet.
    Van mijn Audi A8L W12 uit 2006 heb ik beide xenon dimlichten aan staan, ieder 35 Watt.
    Dat er meer licht zou zijn was te verwachten, maar het verschil is nog veel groter, dit komt omdat de bestaande units verouderd zijn, de reflectors en lenzen van de projectors zijn vervuild.
    Dat zie je zo niet aan de units, maar met met deze licht test wordt dat wel duidelijk. Als beide units voor nieuwe vervangen zijn is er weer een bult licht op de weg, drie maal meer dan toen de auto nog nieuw was.









    Dat geeft tenminste weer een hoop licht op de weg!
    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 09-04-18 om 22:15.
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

  5. #25
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Wordt de 100W lamp niet te warm voor de reflector? Het zal dan in het begin meer licht geven inderdaad, maar op de langere termijn sneller afnemen ivm sneller "verbranden" van de reflector.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....


  6. #26
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Dat klopt, maar het valt mee. In de vorige Audi A8L van bj 2000, 4.2 liter V8 heb ik dit ook gedaan, en over een tijd van 5 jaar heb ik geen afname van de hoeveelheid licht gezien.
    Maar ik heb daar wel direct de koplampen vervangen voor de nieuwe type met projector dimlicht, zonder fresnell lenzen.
    Als je voor sterkere lampen kiest is het belangrijk dat je reflectors en lenzen helder zijn, anders krijg je strooilicht.
    Strooilicht zorgt er voor dat je zelf minder licht voor je op de weg krijgt, dat mist en nevel voor je gaat oplichten als een soort gordijn (in plaats van er onder door te schijnen) en dat je bestuurders voor je en tegenliggers verblind.
    Nieuwe units zijn noodzakelijk, en zeker als ze 10 jaar oud zijn moet je ze gewoon vervangen, is mijn ervaring.

    Zwaarder dan 100W moet je niet gaan. Die 9 apmere kan je bedrading ook nog prima aan, maar hoger (150W of 200W) zorgt voor meerdere problemen:

    • Je moet je lampunit van binnen actief koelen,
    • Je bedrading wordt warm, je krijgt meer spanningsval maar de units werken nog goed,
    • Xenon lampen van 150W en 200W zijn moeilijker aan te komen en minder betrouwbaar.

    Voor de rest kies ik altijd 4300K voor de kleurtemperatuur, enigszins warm wit, en geen 6000K diamant wit.
    Want aan "fashion" licht, het stoer er uit moeten zien voor anderen, daar doe ik niets aan. Licht moet voor mijzelf functioneel zijn, en met 4300K heb je aanzienlijk beter zicht dan 6000K.
    Dat komt omdat een wegdek meestal ook een wat warme tint heeft en het dus beter oplicht. Dat geldt zeker voor bermen en bomen.
    Voor jezelf is warmwit ook prettiger licht, en ik vind de kleur echt iets voor de duurdere auto's.

    Alleen die goedkope koekblikken op de weg met de aftermarket kits hebben dat goedkope koude licht, meestal in oude vergane lampunits met doffe lenzen en een bult strooilicht. Precies de verkeerde "oplossing" dus!
    Als ze achter je rijden verblinden ze je, als ze je inhalen zie je dat ze bijna geen licht voor zich op de weg hebben, en eenmaal voor je zich zien zij de langgerekte schaduw van hun auto voor zich uit op de weg, want ik heb wel een oceaan aan licht op de weg, zonder bij hen naar binnen te schijnen.
    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 05-04-18 om 06:48.

  7. #27
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Eigenlijk klopt het subject van dit topic niet helemaal, het gaat namelijk ook om de exterior lights.
    Ik kreeg de H8 LED lampen binnen voor de statische bochtverliching, met de 4 COB LED's, aan iedere zijde van de lamp.
    Ook netjes is de goudkleurige body die mooi bij de auto past, voor zover je de lamp kunt zien.
    Deze LED lamp geeft aanzienlijk meer licht dan de originele halogeen 12V 55W bochtverlichting vervangt.
    Het licht is diamantwit, 6000K. Zie foto's hieronder:







    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 09-04-18 om 22:17.
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

  8. Ad
  9. #28
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    De mistlampnen zijn ook aangepast naar LED verlichting, dit is een H7 LED lamp met ook aan alle vier de zijden een COB LED voor optimaal sterke lichtbundel:











    Hier worden nog diodes bijgezet en een draad naar de statische bochtverlichting van de koplampen doorgetrokken, zodat ook de mistlamp met de statische bochverlichtings LED binnen in de koplamp meewerkt, dubbel op statische bochtverlichting dus!
    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 09-04-18 om 22:19.
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

  10. #29
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    En tot slot de nieuwe achterlichten, omgebouwd naar volledig LED, wat dus inhoudt dat zowel de achteruitrijdverlichting als de mistlampen van gloeilamp naar LED omgebouwd zijn:











    De achteruitrijlampen zijn grootvermogen H7 lampen geworden, deze steken naar achteren uit en mogelijk moet ik daar mooie ronde openingen voor in het afdekdeel maken, met soort speakerroostertjes voor de afwerking. Zal geen big deal worden, heb daar wel iets voor in gedachten.
    Met het achteruit rijden heb je dus een zee van licht om te zien wat er achter je zit, de lichtsterkte doet niet veel onder voor grootlicht.
    Ook voor mensen die nog geen spiegels op hun auto ontdekt hebben als ze achteruit van een parkeerplek komen zijn nu veel gemakkelijker dat er nog iemand zijn auto in z'n achteruit versnelling heeft staan.
    Met een 433MHz remote control kan ik ook met deze lampen naar achteren seinen als er idioten achter me op de linker baan seinen omdat ze denken dat ze een W12 voorbij kunnen... Ik zou niet weten waarom ze meer haast zouden hebben dan ik... maar terug seinen maakt ze dat wel duidelijk.
    En de mistlamp is een stuk feller dan de originele gloeilamp, je wordt in dichte mist veel eerder opgemerkt.
    De kleur, niet echt belangrijk, is ook mooi diep rood verzadigd LED licht!
    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 09-04-18 om 22:20.

  11. #30
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Wordt de 100W lamp niet te warm voor de reflector? Het zal dan in het begin meer licht geven inderdaad, maar op de langere termijn sneller afnemen ivm sneller "verbranden" van de reflector.
    Er is wellicht een ander probleempje, de boardcomputer meet de stroom naar de lamp.
    Met de zwarte Audi A8 D2 uit 2000 waren zowel mistlampen als gewone verlichting zo te vervangen voor 100W xenon.
    Bij dit D3 model kan de boardcomputer ook meten dat de stroom te hoog is.
    Je moet dan wat tweaken...
    Ik leg een dikke 12V voeding naar de koplamp units en via een relais worden de 100W lampen geschakeld.
    De originele voeding voor de 12V 35W xenon wordt voorbelast met twee weerstanden parallel van ieder 8R2/50W die net zoveel verbruiken als de originele 35W xenonlamp.
    Per 50W weerstand gaat er 17.5W aan warmte gestookt worden, wat de weerstanden dan ruim kunnen hebben.
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

  12. #31
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    De sfeerverlichtingsstrips in de deuren werken niet met LED's maar met fluorescent strips die via een HF driver worden aangestuurd. Die strips geven een koud wit licht af, en als ze oud worden komen er zelfs donkere plekjes in voor.
    Dus die omwerken naar warm wit wordt nog een lastige klus, je moet dan opeens met 12V warm witte LED strip gaan werken, en zien dat je de lichtgeleidng netjes naar beneden krijgt. Ook de omvormers in de deuren voor de huidige strips gebruik je dan niet meer...
    Om te zien of zoiets kan moeten dus eerst een portierpaneel verwijderd worden voor een eerste verkenning.
    Heeft dus nog even geen haast...
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

  13. #32
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Heb je een overzicht foto van de lampen achterin ? Nu lijkt het wel een tikkeltje to much eigenlijk ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  14. #33
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Hoi Witalik, nee, een overzichtfoto anders dan hier boven heb ik nog niet, ik moet ze nog inbouwen.
    De H7 LED lampen steken naar achteren uit, dus daar moeten ronde gaatjes in de bekleding komen.
    Niet mooi, maar er kunnen van die hoge speaker roostertjes overheen gezet worden, dan dan is het weer wel goed.
    Ik sta ook aan het begin van een verhuizing naar een nieuwe woning, dus vandaag veel opruimwerk gedaan en alvast een paar verhuisdozen ingepakt.
    Afgelopen dagen ook wat foto's gemaakt van het koplamp project, die zou ik er voor het eind van de maand in willen hebben, maar er zijn wel wat technische uitdagingen. Ik moet een extra stevige 12V naar de koplampunit trekken voor de 100W kits en de 100W kits passen niet op de zijkanten van de koplampunits, de originele 35W ballast units waren wel erg plat... Voor de 100W units moet ik een plekje onder de koplampen zoeken, want er naast, erboven of erachter, daar is met een W12 blok zeker geen ruimte voor. Het zit gewoon overal bomvol!



    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 22-04-18 om 21:07.
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

  15. #34
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Aangepaste koplamp unit schakeling:

    Omdat er ruimte in de koplamp is wordt er een extra 12V 50mm koelfan binnen in de unit geplaatst. Hoewel ik al ervaring heb dat dit niet nodig is wordt de directe warmte van de 100W xenonlamp dicht bij de reflector zo verdeeld waardoor deze minder warm wordt.
    Zowel de statische bochtverlichting als het grootlicht signaal gaan ook naar de LED mistlampen. Als alleen de mistlampen worden gebruikt wordt ook de extra ballast weerstand gebruikt waardoor de boardcomputer een 55W belasting ziet, dus geen foutmelding geeft.
    Bij de statische bochtverlichting is dit niet nodig, er staan dan twee 30W LED lampen parallel waar eerst de H8 12V 55W halogeenlamp zat, dus die geven ook geen foutmelding.

    De originele gloeilampjes hebben een wat zilverachtige coating om ze "onzichtbaar" te maken in de lampunit. Dat kost je ook lichtopbrengst:


    Hier zijn de gloeilampjes van de knippers losgehaald (je komt er best heel moeilijk bij):


    De orignele Hella 008555 12V 20W gloeilampen:


    De BA15S LED vervangers:


    De amber kleur is wat flets, lampen wel heel erg fel:


    De twee LED lampen parallel:


    Er is 15cm klittenband strak om de BA15S socket gewikkeld waardoor de lamp mooi in het 21mm gat klemt (extra locken met wat lijm zou ik wel doen, je hoeft ze niet meer te vervangen, deze lampen heb ik goede ervaringen mee).
    De twee LED lampen van dichterbij, voor diep amberkleurige kleur hadden ze helaas een transparante oranje coating nodig, maar het geeft een mooi amberkleurige signaal kleur:


    Er komen nog wat amberkleurige lampen aan, maar ik weet niet of ik die op tijd binnen heb. Ik vind de oranje gloed in de koplamp niet erg. Getest, de diepe amberkleur zag er beter uit dan de nog wat fellere fletsere kleur, die veel aan hogedruk natriumlampen doet denken.

    Koplamp op de voeding, LED knippers uit, je ziet dat ze mooi in het reflector hart zitten:




    Koplamp op de voeding, LED knippers aan:




    Overdag buiten ziet dat er zo uit, in de auto de gloeilampen, in de losse unit de LED lampen:




    Bij schemer buiten ziet dat er zo uit, in de auto de gloeilampen, in de losse unit de LED lampen:




    Statische bochtverlichting met H8 halogeenlamp


    Statische bochtverlichting met H8 halogeenlamp losgehaald:


    H8 LED vervanger voor statische bochtverlichting:




    De H8 LED lamp op de plaats van de statische bochtverlichting:




    Dat ziet er in de koplamp zo uit (mijn Audi A8 W12 is heeft Audi exclusive custommade champagne color paint):






    Resultaat:




    Er wordt ook nog een draad naar de diode bij de mistlampen doorgetrokken, zodat de mistlampen ook met de statische bochtverlichting meedoen. Verder wordt ook het grootlicht signaal naar de mistlampen gestuurd. Is ook uit te zetten.

    Vervanging van de xenon ballast units en lampen:


    Verschil in de xenon lampen, 35W vs 100W:


    Originele Hella 5DV00829000 Xenon Ballast Unit:


    De nieuwe 100W ballast unit:


    12V 50mm fans voor in de koplamp units, deze staan parallel aan de originele 12V xenon verlichting, parallel aan de 35W weerstandsdummy en de spoel van het relais dat de 100W ballast unit schakelt. De fans verspreiden de warmte waardoor de reflector niet te heet wordt.


    40A Common cathode Schottky diodes (Low Vf) welke bij mij in de 30W mistlamp units zitten:

    Ze zorgen ervoor dat de mistlampen met de statische bochtverlichting en (schakelbaar) het grootlicht mee aan gaan. Want de A8 D3 gebruikt dezelfde xenon lamp ook voor grootlicht, en als die nog koud is, is even met licht seinen niet zo heel fel. Maar ook als je 's nachts op een landweggetje je grootlicht aanzet is het fijn dat er 30W LED mistlampen mee werken.

    In wire fuses voor 15A zekeringen voor de 100W ballast units:


    50W Draadgewonden weerstanden op koelribjes voor extra ballast:


    12V Automotive relais om de 100W ballast units te schakelen:


    Speciaal 16AWG automotive wire, -100°C to +300°C, net iets beter dan PTFE wire:


    100W ballast unit aan de koplamp aangesloten:

    100W lamp in koplamp unit:


    Resultaat:




    Buiten in het donker, de dimlichten van de auto zijn ook aan:












    Komende dinsdag komt de extra voedingsdraad naar de koplampen in de auto.
    De ballastunits zullen onder de koplamp units op een vrij plekje vastgezet moeten worden, verder is er geen ruimte.
    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 23-04-18 om 21:05.
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

  16. #35
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Aardig aan de bak zo ! Maar ben je niet bang dat het allemaal een beetje too much wordt zo ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  17. #36
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Too much? Alles in het interieur is ook al behoorlijk luxe...
    Two-tone leder, creme kleur met donkere biezen in de stoelen en met donkere draad afgestickt, en mocha juist weer met lichte draad afgestickt, ook op dashboard en bovenaan op de de deurpanelen.
    Verlichting mag je iets overdrijven... Vandaag de gril er afgehad, mooi weer ervoor, en de xenonlampen vervangen in de huidige ("oude") koplamp units voor de nieuwe Philips typen:

    Philips D2S 85122VIC1 Xenon Vision
    85V 35W P32d-2
    EAN: 8727900364774

    Originele koplampunits, nog niet vervangen voor de nieuwe aangepaste units, maar wel de nieuwe Philips xenonlampen erin gezet:

    Dimlicht:


    Grootlicht:


    En daarbij heb ik gezien dat ik met gemak de 100W ballast units onder de koplampen kwijt kan.
    Ik kan dus verder met het aanpassen van de nieuwe units, nog een paar dingen doen, maar vooral de plaats van de nieuwe ballast units hield me even bezig...
    Er moet dus wel een dikkere 12V draad naar de units gelegd worden. Schema en demo van nieuwe units staan in hierboven al.

    Van de nieuwe achterlichten (facelift model 2009-2010) met de 30Watt LED H7 achteruitrijlampen is dit het resultaat:



    Achteruitverlichting aan:



    Achteruitverlichting zicht naar achteren, het hele huis aan de overkant licht ook op:

    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 05-05-18 om 22:17.
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

  18. #37
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Ik bedoel meer dat het te veel licht geeft. Behalve je koplampen dat is fijn natuurlijk. Maar achterop als ik dan weer zo'n auto zie rijden met die mega felle kenteken verlichting oid. Je ziet echt dat het flink aftermarket is zeg maar. vind ik persoonlijk (heb jij niks aan natuurlijk haha) wel afbreuk op zo'n luxe sloep.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  19. #38
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Vraagje: zijn je koplampen spliternieuw of gebruikte set die erin komen?

  20. #39
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Zijn spliksplinternieuw! Ook erg duur, maar dat loont wel. De projectors zijn helemaal helder, het unit glas zonder krasjes die in de loop van 12 jaar ontstaan zijn, en de reflectors achterin de projectors zijn nog helemaal helder. Dat scheelt al erg veel licht!

  21. #40
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonardo2000 Bekijk Berichten
    Zijn spliksplinternieuw! Ook erg duur, maar dat loont wel. De projectors zijn helemaal helder, het unit glas zonder krasjes die in de loop van 12 jaar ontstaan zijn, en de reflectors achterin de projectors zijn nog helemaal helder. Dat scheelt al erg veel licht!
    Gekocht bij de audi dealer? Daar kosten ze 1400€ per kant?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •