Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 51 van de 51

Onderwerp: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

  1. #41
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Nee, beslist niet aftermarket, die hebben helemaal geen LED achteruitrijlampen... Bij heel nieuwe auto's zie je al deze spierwitte LEDs en ze geven dan ook veel méér licht, zoals bij hele dure Mercedes'en en BMW's.
    Het gaat er om wat je ZELF ziet als je achteruit rijdt. Als ik achteruit mijn oprit op rijd is de oprit, het huis en de garagedeur fel verlicht. Als je zelf achteruit rijdt wordt je ook beter opgemerkt door voetgangers en ander verkeer, wel zo veilig!

  2. #42
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Dus je hebt ze nieuw gekocht van de dealer?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #43
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Hoi sorry, ben ook verhuisd. Heb het dus erg druk. Nee, vond een buitenlandse website, weet zo de link niet moet ik thuis op de laptop nakijken.
    Wat het bij de Nederlandse dealer kost weet ik niet, maar ik heb ca. 1500 euro per koplamp betaald.
    Op eBay kom je ze niet tegen met het juiste eu lichtbeeld. Engelse units hebben de lichtbundel juust aan de linkerkant hoger, en Amerikaanse units zijn weer vlak. Daarbij moet je opletten, ze zijn er ook met halogeen DRL en zonder statische en dynamische bochtverlichting. Die zijn goedkoper, maar mijn auto heeft van origine de meest uitgebreide units.

    En die ik wel tegen kwam op eBay kwamen uit Polen, kosten de helft en ging om units die flink oud waren en last hadden van staar, grijsgrauwe projectors, en er kwam geen fatsoenlijke lichtbundel uit. Die hoirden op de vuilnisbelt thuis, dat was verkeerde besparing... Ik heb ze terug gestuurd en kreeg van de verkoper mijn geld ook niet eens terug. Daarvoor moest ik met Paypal in contact, met foto's, en dat werkte wel.

    Typenummers van deze units en de website zal ik even voor je opzoeken.

  4. #44
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Enkel website zou voor mij al voldoende zijn! Thanks


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #45
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Linker koplamp: https://www.online-teile.com/audi-er...rontlicht.html
    Rechterkoplamp: https://www.online-teile.com/audi-er...rontlicht.html

    Door de verhuizing van Eindhoven naar Veldhoven heb ik even helemaal geen tijd meer gehad om nog de lampunits verder klaar te maken.
    Er zouden nog andere amberkleurige LED knippers van eBay binnen komen, maar die zijn er nog niet.
    Verder moet ik nog de weerstanden op de ribjes zetten, die heb ik al geboord.
    Ik moet de board computer voor de gek houden en laten weten dat de lampen 3 ampere trekken, en de 9A van de 100W units moet ik via een andere weg, bij mijn dynamo weg plukken.

    In de zwarte Audi die ik had zit ook 100W xenon, dat geeft een oceaan aan licht op de weg.
    De zoon van een vriend van mij rijdt daar nu in:

    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 03-06-18 om 22:07.
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.


  6. #46
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Dank voor je antwoord. Maar ik kan dan beter gewoon via de dealer hier in Duitsland bestellen. Kosten 1400€ incl btw per stuk... misschien dat ik nog 10/15% korting via een kennis kan regelen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #47
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Dank voor je antwoord. Maar ik kan dan beter gewoon via de dealer hier in Duitsland bestellen. Kosten 1400€ incl btw per stuk... misschien dat ik nog 10/15% korting via een kennis kan regelen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    55
    Posts
    60
    Kudos
    0

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonardo2000 Bekijk Berichten
    Linker koplamp: https://www.online-teile.com/audi-er...rontlicht.html
    Rechterkoplamp: https://www.online-teile.com/audi-er...rontlicht.html

    Door de verhuizing van Eindhoven naar Veldhoven heb ik even helemaal geen tijd meer gehad om nog de lampunits verder klaar te maken.
    Er zouden nog andere amberkleurige LED knippers van eBay binnen komen, maar die zijn er nog niet.
    Verder moet ik nog de weerstanden op de ribjes zetten, die heb ik al geboord.
    Ik moet de board computer voor de gek houden en laten weten dat de lampen 3 ampere trekken, en de 9A van de 100W units moet ik via een andere weg, bij mijn dynamo weg plukken.

    In de zwarte Audi die ik had zit ook 100W xenon, dat geeft een oceaan aan licht op de weg.
    De zoon van een vriend van mij rijdt daar nu in:

    Dan ben je wel in een gruwelijk mooi dorp gaan wonen

  10. #49
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Hmm ja, dat klopt. Er zit heel veel groen om me heen, net in een hoek waar bos om me heen ligt. En 's avonds een heel concert van fluitende vogels.
    De straatjes en huizen zijn ook heel mooi en er zijn geen parkeerproblemen. Ik hen ook eigen oprit met garage en brede stoep voor het huis. Ook een grote tuin achter.
    Dat had ik in Eindhoven niet. Er is een hele rustige uitvalsweg naar Eindhoven waar je 70 mag, dus voor boodschappen bij grote winkels en bouwmarkt Praxis ben je zo in Eindhoven...

    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 04-06-18 om 21:39.

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    55
    Posts
    60
    Kudos
    0

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Heerlijk he.
    Ik woon vlak bij het winkelcentrum.

  12. #51
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Vlak bij de Plus dus!
    Ik heb een fotootje hierboven toegevoegd.
    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 04-06-18 om 21:42.
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

  13. #52
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Je moet er op rekenen dat koplamp units die ouder zijn dan 10 jaar al zichtbaar minder performance hebben.
    Mijn zwarte Audi A8 D2 (4.2) was van 2000. Ik kocht hem in 2012, dus 12 jaar oud was die.
    Ik vond de hoeveelheid licht op de weg erg tegenvallen, er zat xenon in, maar daar merkte ik niet veel van, leek wel halogeen...
    Xenon lampen vervangen, dat verbeterde wel iets. Toen de koplampunits zelf vervangen, de nieuwe typen met projector dimlicht.
    De nieuwe xenonlampen waren nog steeds 35 Watt, dus niet meer vermogen dan wat in de oude units zat.
    Hieronder zie je de verschillen:

    Oude units:





    Nieuwe units





    De foto's spreken voor zich...
    Nadat ik de oude units open gesloopt had zag ik wat er aan de hand was:
    1. De reflectors glommen niet meer, er zat een dikke grijze stoflaag op. Met de vinger er overheen leverde een zwarte vingertop op, roet dus...
    2. De fresnell lenzen waren erg dof geworden en iets vergeeld, dus daardoor veel strooilicht.
    Daardoor gaat veel licht niet meer naar het wegdek maar als strooilicht omhoog, waarmee je wel tegenliggers verblind maar zelf niets op het wegdek ziet.

    Dit verouderingsproces gaat niet opeens na 10 jaar, het gebeurt heel geleidelijk over de jaren, waardoor je het als autobezitter niet echt goed opmerkt.
    Een jaar later heb ik er 100W xenon-balast units (omvormers) en lampen ingezet, ook 4300K (beetje warm wit) en werd de hoeveelheid licht 3x meer dan de foto's hierboven laten zien.

    Al er auto's bij me achterop kwamen rijden met verblindend veel licht en ze gingen me inhalen, dan zag je gelijk dat ze weinig licht voor zich op de weg hadden.
    Reden ze eenmaal voor me, dan zagen ze hun eigen schadus op de weg door mijn koplampen, die wel veel licht op de weg gaven. Ook met zware regen zie je zeer goed de belijning van de weg, wel zo veilig...

    Danny, de zoon van Auke heeft er nu erg veel plezier van, net als zijn aangepaste LED achterlichten die veel feller zijn als de originele achterlichten, veel mooiere rode kleur, en in plaats van vier gedeeltes aan achter heeft hij 6 gedeeltes die rijverlichting hebben (ook de mistlampen). Met remmen gaan niet alleen de buitenste gedeeltes op de carrosserie aan, maar ook de vier gedeelte op de kofferdeksel (rijverlichting en mistlamp, met behoud van separate werking van de mistlamp natuurlijk. Verder heeft hij rode LED knippers achter (oranje kapjes uit de units gehaald), dus USA stijl, wat er erg mooi uitziet. In het derde remlicht zijn ook de lampjes voor felle rode LED lampen vervangen (die is zeker 10x feller dan met de gloeilampjes, en een grotere openingshoek!). Remmen valt goed op voor achteropkomend verkeer, wel zo veilig, bleek nodig vanwege de bumperklevers...

    Nieuwe en oude Audi naast elkaar in Drachten:



    Deze koplamp ervaring is dan ook de reden waarom ik bij deze Audi A8 uit 2006 (ook 12 jaar oud) zoveel geld uitgeef aan nieuwe lampunits...

    Dit plaatje had ik eerder gepost, rechts de beide huidige 35W dimlichten aan (twee units dus!),
    en links slechts één nieuwe lampunit aan, maar wel met een 100W balast unit en idem xenonlamp:



    Nog bij mijn oude woning op de Hastelweg in Eindhoven...
    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 07-06-18 om 21:09.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •