Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 51

Onderwerp: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

  1. #1
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Beste forumleden en Audi A8 D3 rijders, ik heb mijn vorige Audi A8L D2 4.2 V8 uit 2000 opgeruimd en een Audi A8L D3 6.0 W12 uit 2006 gekocht.
    Het ding heeft nogal wat opties, waaronder ook sfeerverlichting in de portieren en bij de voeten. Ook binnenverlichting kan je tijdens de rit zachtjes laten branden.
    De auto heeft een two-tone Audi Exclusive custom made lederen interieur, crème/mokka, mooi met leder afgestikt dashboard, allemaal warme tinten.

    IMG_8846_small.jpg IMG_8888_small.jpg IMG_8889_small.jpg IMG_8890_small.jpg IMG_8875_small.jpg IMG_8911_small.jpg

    Maar de LED verlichting en de voetverlichting is koud LED licht, en de interieur lampen zijn dan weer warmwitte gloeilampen.
    De LED's in de handgrepen aan de binnenzijde zijn ook koud wit, maar net duidelijk wel iets warmere tint.
    Eigenlijk wil ik de deurverlichting en voetverlichting allemaal met warmwitte LED's uitgevoerd hebben, want op dit interieur wil je gewoon warmwit sfeerlicht hebben.

    Maar zou de dealer dat hebben?
    Ik heb van Udenhout in Eindhoven een mail gestuurd, maar nu bijna een week verder nog geen enkel antwoord gekregen. Vreemd als je een Audi A8L W12 met een cataloguswaarde van 50.000 euro/meter rijdt... Van den Udenhout heeft in ieder geval al moeite met de afhandeling van hun email, dus dat wordt denk ik niets... Als ik dan op de service van dat bedrijf ga googelen, dan blijkt dat ze ook niet erg hoog aangeschreven staan.

    Dus dat wordt een DIY project!
    De koude LED verlichting in de portieren en de koude LED verlichting bij de voeten wil ik vervangen voor warmwitte LED's.
    Verder wil ik de warmwitte gloeilampjes in het alcantara hemel vervangen voor warmwitte LED's, maar de opaalkapjes zitten precies pas in hun houder, een kleine opening om de kap er af te wippen. Ik wil het ornament ook niet beschadigen, en wil er dus niet met een broodmes tussen gaan wrikken... zou toch eenvoudig moeten kunnen.
    Zoeken op Google en YouTube leverde ook niets op. Heeft iemand die dingen al eens open gehad, en hoe krijg je die zonder schade open?
    Hoe de deurpanelen er af moeten vind je wel op YouTube. Elektronica solderen is geen probleem.
    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 10-11-17 om 23:11. Reden: spelfout

  2. #2
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Iets offtopic, maar wel verlichting, ik heb e.e.a. via eBay besteld.
    !. De retrofit rechthoekige mistlampen met chromen grills (klein beetje aanpaswerk).
    Hier komt LED verlichting in, heb al veel LED lampen gekocht en weet precies welke goed zijn en welke niet.
    Verder zal ik deze ook testen met xenonverlichting, dat zat in mijn vorige Audi A8 en gaf zeer veel licht.
    2. De S8 LED achterlichten. Wat niet LED is pas ik aan, had ik bij mijn vorige A8 ook gedaan, alles LED.
    3. Voor de koplampen komen LED knippers, grootlicht met LED lampen, en voor dimlicht andere xenonlampen.

    Spul is onderweg, dus dat projectje gaat ook lopen.
    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 12-11-17 om 00:42.
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

  3. #3
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Ik ben erg geinteresseerd in het uitvoeren van achteruitrijverlichting achter en knipperlichten voor , uit te voeren met LED! Ik heb in verleden wel het eea nagevraagd, echter vertelde velen dat het niet mogelijk was en ook niet zonder fout meldingen het kon.. kan je mij hierover een PN versturen?
    Laatst gewijzigd door darkrider; 12-11-17 om 19:23.

  4. #4
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Hallo Darkrijder, op eBay zijn zeer goede LED lampen verkrijgbaar.
    Ik heb er vele besteld en getest, stroomverbruik gemeten bij 12V, spanning iets op en neer gedraaid om te zien wat er met de stroom gebeurt: zit er een echte switched-mode regulator in, of heel goedkoop een weerstand die heet wordt, en in geval van switched-mode regulator (meestal het geval) gekeken bij welke spanning de lamp gaat dimmen (vaak ergens tussen 9...10V). En de lichtopbrengst beoordelen en vergelijken met andere LED lampen.
    Alle resultaten sla ik altijd op in kleine bestandjes bij de eBay zoekresultaten, en die worden gesorteerd in mappen: Best, Goed, Redelijk en Slecht.
    Na vele miskopen en goede kopen bouw je zo expertise op welke lampen je moet hebben, want de specificaties die de Chinese leveranciers opgeven zeggen helemaal niets, is vaak klinkklare onzin!

    Ik moet nog uitzoeken welke type (gloei)knipperlampen er voor in zitten, dat is BA15S (nokkeltjes op 180 graden) of BAU15S (nokkeltjes op 120 graden).
    BA staat voor Bajonet, 15 voor 15mm diameter van de voet.
    (Ik kan geen plaatjes aan dit bericht toevoegen omdat het script op dit forum meestal niet werkt, niet voor uploaden en niet met een http:// link).

    Een 12V 21W gloeilamp (knipperlicht) trekt 1.75A.
    Een goede LED lamp trekt 0.63A, dus je knipperlicht gaat te snel knipperen om aan te geven dat de lamp waarschijnlijk stuk is.
    Om die reden worden er weerstanden parallel aan de LED lampen gezet om zo het stroomverbruik weer op te voeren.
    Het verschil in stroom is 1.12A, dus dat moet de weerstand opnemen: 12V / 1.12A = 10R /25W weerstand, dan gaat het goed.
    In onze units zitten geloof ik twee gloeilampen, dus komen er ook twee weerstanden per unit (of een van bijvoorbeeld 5R6 25W).
    Veel lastiger is dat het onder de kap van een W12 helemaal vol is, ook achter de koplampen kun je ook met zeer dunne handen niet tussen komen.
    Voor een lampverwisslen moet de gril er af en de koplampen eruit gesleuteld worden, een klusje voor een zaterdag met goed weer.

    De sfeerverlcihting in de deuren hebben aan een kant een LED. De spierwitte LED's moet ik vervangen voor warmwitte LED's, maar ik weet nu het type LED nog niet, want dan moet ik eerst een deur opensleutelen. En weer dichtmaken en de juiste LED's bestellen. Kost zo een hoop tijd en het weer is niet meer zo lekker... maar komt echt wel aan de beurt!

    Ik had een week geleden de Audi dealer hier in Eindhoven, van den Udenhout een mail gestuurd met wat vragen en om te kijken of mijn auto daar in onderhoud kon.
    Maar ze hebben de mail niet beantwoord. Daarom ben ik maar eens gaan googelen naar de service van dat bedrijf. Daarover komt niet veel goeds bovenwater, alleen maar schrijnende gevallen van foute diagnoses, reparaties die niets verhelpen maar wel betaald moeten worden, niet nakomen van afspraken met klanten, slechte service en geldplukkerij!
    Afgelopen zaterdag gewoon in mijn spijkerbroek en vrijetijdskleding daar heen gereden, nieuwsgierig wat voor toko dat nou eigenlijk is.
    Ze hebben niet gezien in wat voor soort auto ik kwam aanrijden (klopte niet met mijn kleding), en eenmaal binnen hadden ze dan ook helemaal geen oog voor mij!
    Na lange tijd geen aandacht te hebben gekregen en dat ik zo eens wat kon rondsnuffelen en een indruk over hen opdoen was er uiteindelijk toen ik mij te dicht in de buurt van een balie waagde een dame die daarachter vroeg wat ik wilde.
    Ik heb haar toen gevraagd of ze wel eens in de email kreken naar wat klanten zoal vragen.
    Nou, ze keek in ieder geval email want iedereen had daar een eigen email adres.
    Daana gevraagd of ze ook wel eens het email adres bekeken die op hun webpagina staat vermeld, maar dat email adres kende ze niet.
    Ze wist ook niet of er wel iemand naar keek. Nou, dat weet ik wel, helemaal niemand dus!
    Verder wist niemad daar hoe je zelf een interieursverlichtingslampje in je auto kan openhalen.
    Het bedrijf ziet er uit dat ze vooral oog hebben voor zichzelf en weinig voor klanten. En dat zijn ook alle verhalen die ik op internet lees.
    Kortom: gauw wegwezen daar! Als je daar je voeten op demat veegt wordt je geknipt en geschoren, ben je al minimaal 100 euro lichter en krijg je ook te horen dat de koffie in de hoek gratis is...
    Na het bezoek snel op zoek gegaan naar vakgarages in en rond Eindhoven, en ook gevonden waar wel goede verhalen over geschreven worden.

    Ik hou je op de hoogte, maa rik heb erg weinig tijd, maak lange dagen en de avonden zijn kort voor mij.
    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 13-11-17 om 20:22.
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    55
    Posts
    60
    Kudos
    0

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Even oftoppic,maar in veldhoven zit van gestel auto service,die heeft heel veel verstand van die wagens die wij hebben en verleent goede service.


  6. #6
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Hallo S8V10, mooi thanks! Ik heb het adres opgeslagen in mijn onderhoudsbestand.
    Ik heb hun website bekeken en dat ziet er direct al zeer goed uit! Wauw!
    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 13-11-17 om 20:31.
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

  7. #7
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Al met al vraag ik me nog steeds af hoe je de interieurlampjes zonder beschadigingen open kan maken:
    [image, nee, kan niet uploaden, script op dit forum werkt niet]
    Er zit nergens een opening, de ruimte is zo smal dat zelfs een botermes er niet tussen pas.
    Ik wil wel eens weten wat voor soort gloeilampjes erin zitten, en of ik die voor warmwitte LED lampjes kan vervangen.
    Is dat wedge edge (W5W), of 38mm buislampjes, of 43mm buislampjes...
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    55
    Posts
    60
    Kudos
    0

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Als ik er morgen aan denk zal ik eens kijken,ik heb nog zo’n armatuur los in de garage liggen dacht ik.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    55
    Posts
    60
    Kudos
    0

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Ik heb een paar foto’s gemaakt,weet alleen niet hoe ik die hier op krijg.
    Kapje gaat er van de kant van de voorruit af,iets naar beneden trekken,zit in klemmetjes.
    Heb ook een foto van het lampje.

  11. #10
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Goedenavond S8V10, het is gelukt, er zit weinig speling op dat melkglas ruitje, maar de punt van een dun boterhammess past er net tussen. Die is plat en heeft geen bramen.
    Zowel aan de voor- als achterzetels moet je aan de voorruitzijde met het mes ertussen, aan de achterkant zitten nokjes en kan hij dus niet open (maar die kier is ook vrijwel dicht)
    Met een klein beetje hefboomwerking krijg je hem er dan zonder schade uit. Op de lipjes heb ik iets siliconenvet gedaan, voor next time...
    Deze lampjes ken ik niet, met die contactjes aan de voorkant, dus dat wordt zoeken voor een LED vervanger... ik heb er foto's van gemaakt.
    De achterste ruitjes waren wat vuil van binnen en heb ik ze allemaal maar gelijk schoongemaakt met sopje, met een theedoek en de achterkant van theelepeltje komt je er van binnen precies overal bij.
    Bedankt voor je uitzoekwerk!
    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 14-11-17 om 22:07.
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

  12. #11
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Ik heb de nieuwe S8 type achterlicht units binnen. Hier zitten naast LED's ook gloeilampen in voor mistlamp en achteruitrijden. Die moet ik vervangen voor LED lampen. De aansluitingen op de connector heb ik uitgezocht, omdat er misschien weerstanden parallel aan de juiste draden moeten.

    Helaas kan ik bij dit forum niet meer dan een paar foto's per topic uploaden, daarna werkt het niet meer. Ik denk dat de server van deze website vol is...

  13. #12
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonardo2000 Bekijk Berichten
    Ik heb de nieuwe S8 type achterlicht units binnen. Hier zitten naast LED's ook gloeilampen in voor mistlamp en achteruitrijden. Die moet ik vervangen voor LED lampen. De aansluitingen op de connector heb ik uitgezocht, omdat er misschien weerstanden parallel aan de juiste draden moeten.

    Helaas kan ik bij dit forum niet meer dan een paar foto's per topic uploaden, daarna werkt het niet meer. Ik denk dat de server van deze website vol is...
    Ik ben zoals gezegd geinteresseerd in led uitvoeren van de achteruitrijverlichting alsmede knipperlichten voor uitvoeren in led .. als je dit allebei kan ombouwen zonder foutmeldingen, dan wil ik graag bij je langs komen voor mijn bakkie
    Laatst gewijzigd door darkrider; 16-11-17 om 09:20.

  14. #13
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Foto's toevoegen: bij nieuw bericht klikken op geavanceerd rechtsonder het bericht => in de balk boven typveld klikken op paperclip en daar kan je afbeeldingen toevoegen.

    Edit: dit is je al gelukt zie ik. Als je er niet meer kan toevoegen dan moet @Sander hier even naar kijken.
    Laatst gewijzigd door MaartenS1981; 16-11-17 om 11:10.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  15. #14
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Bij de eerste post heb ik het icon "Insert Image" gebruikt. Je kunt dan kiezen om foto's vanaf je PC te uploaden, of deze op je FTP server te zetten en daar een link naartoe te maken. In het eerste bericht werkte dat op die manier, maar bij de volgende post werkt dat op dezelfde manier niet meer, ook niet via een http:// link.
    Dat is dus een bug van de Audiforum website, maar die zat er vijf jaar geleden ook al in, toen had ik precies hetzelfde aan de hand.
    Jammer dat je hier alleen met tekst kun werken en niet met illustraties/foto's die het verduidelijken.

    In de nieuwe S8 achterlichten zit voor gewoon licht een mooie rode LED outline die gevormd wordt door de units op de kofferdeksel en die op de carrosserie.
    Daarbinnen zit het fel LED remlicht, ook op beide units. De gele knipper LED's zitten alleen op de buitenste carrosserie units in de witte streep.
    De binnenste kofferdeksel units hebben ook een witte streep. Daar zit geen knipperlicht meer in, het zijn een stuk of wat lege fake units en dan een breed wit reflector unit voor je achteruitrijlampen. Die zijn helaas uitgevoerd met een gloeilamp, net als het mistachterlicht (tja, zoiets verzin je niet bij een Audi A8/S8!).
    Deze kofferdeksel units hebben achterop een klepje dat er afgeschroefd kan worden en daarachter zitten voor de achteruitrij- en mistlampen, een nogal vreemde lamp: een 12V 16W PH16W met een hele montageplaat daar aan vast. De glazen bol is vrij klein (het is geen halogeenlamp) omdat ze anders niet in de kleine lampgedeeltes passen.
    Er zitten dus geen 12V 21W standaard BA15 lampen in. Op eBay staan voor deze PH16W witte LED vervangers, die heb ik ook besteld.
    Maar achter een rood glas van een mistlamp moet je geen witte LED zetten maar beter een rode. Die is er niet in PH16W, dus dat wordt een super mooi rode BA15 type, eentje die eigenlijk een blauwe LED is met een fluoriscentielaagje dat rood light geeft. Met enig geknutsel krijg je die erin, maar dan geven de mistlampen veel mooier rood verzadigd light in plaats van een wat fletse kleur rood licht die je krijgt van witte LED lampen.

    Ik had heb een aantal witte, 6000K H7 LED lampen liggen, 30 Watt (2.5Amp @ 12V) die vreslijk veel licht geven, wit 6000K met erg veel lumens, iets van 3000 lumen per lamp. Ze hebben achterop kleine koelfans, geen gevlochten koperen koellitze. Deze passen niet zonder meer in de achteruitrijlampen, de voet past immers niet, maar als je ze erin houd levert dat een zeer strakke felle lichtbundel op dat veel lijkt op grootlicht! Met enig knutselwerk zijn die wel te monteren, maar dan kan niet meer het afdichtklepje achter op de unit (niet erg, die zit toch droog). Voordeel is dat als je achteruit rijdt je veel licht heb waar je heen rijdt en je ook goed gezien wordt.
    Deze H7 LED lampen wil ik door middel van twee diodes ook buiten de achteruitrij verlichting om aan kunnen zetten, handig als er een eikel met verkeert afgestelde koplampen, grootlicht of met mistampen aan achter je rijdt. Soms hebben ze hun DRL getweaked zodat ook in het donker met dimlicht aan in de meest felle stand staan (ik noem geen namen, maar Volvorijders hebben daar een handje van). Met die H7 LED lampen kan ik dan naar achteren terug seinen...
    Hier moet ik even checken of deze H7 lamp uitstulping achterop de unit nog wel past binnen de bekleding van het kofferdeksel.
    Maar ik weet daar anders wel creative oplossingen voor, zoals het plastsen van hele kleine luidsprekerroostertjes die ook de ventilatie lucht doorlaten.

    Ik had een adaptieve koplamp op eBay besteld, maar kreeg van de verkoper door dat het een Engelse unit was waarvan het lichtbeeld niet overeenkomt met hier in Nederland (ik krijg mijn geld terug). Ik zit geen artikelnummers in de koplamp staan, dan moet ik eerst de unit er uit halen. Daarvoor moet de hele gril er af, en dat wil ik pas doen als ik mijn aangepaste units heb waarbij de gloeilamp knipperlichten voor de LED equivalenten vervangen zijn. Kip-ei probleem, want zonder die units weet ik niet precies welk type lamp er in zit.
    Maar geduld is een schone zaak, ik kom daar op een geven moment wel achter.
    Kortom, moet eigenlijk de Bosch of Hella bestelnummers van deze ASF LED koplampen weten. Uitzoekwerk!

    Ik hoop binnenkort eens een paneel van een deur te lichten om te zien of ik daar de sfeerverlichting kan veranderen van koud wit licht naar warm wit licht (LED vervangen). Misschien even zo'n strip kopen om te zien welke type LED('s) er in zit.

    De verlichting in de alcantara hemel zijn heel vreemde lampjes, daar heb ik na veel zoekwerk nog steeds geen LED varianten van gevonden. Ik ken daar ook geen typebenaming van, wat zoeken ook moeilijker maakt.
    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 19-11-17 om 22:02. Reden: spelfout

  16. #15
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Hallo @Leonardo2000,

    Hoever ben je met uitzoeken of installeren van led knipperlichten in koplampen en led achteruitrijverlichting in de achterlampen?

    Ik ben zoals je weet geinteresseerd in soortgelijke ombouw! Gezien ik de voorkant heb gedemonteerd voor een nieuwe acc radar oog, kan ik nu makkelijk de koplampen demonteren...

    Gr


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  17. #16
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Ik heb deze achterlichten gekocht:

    https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F262428754919

    De mistlampen en achteruitrijlampen zijn echter gloeilampen: PH16W, 12V 16W.
    Er zijn op eBay witte LED lampen voor te krijgen:

    https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F232110413486

    Voor de mistlamp zijn witte LEDs niet mooi, ik heb hiervoor een ander type gekozen:

    https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F232384114057

    Wat knutselwerk, maat deze rode BA15S zitten nu in de units. Veel meer licht en mooi diep rood in plaats van flets...

    Verder heb ik H7 witte LEDs met koeling aangepast en die zitten nu in de achteruitrij units.

    https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F272478199789

    Ook met wat CNC werk en 5mm afstandsbusjes voor de goede focus.
    Dat is lekker fel, zo zie je nog eens wat als je achteruit rijd...

    Ik moet ze er nog in zetten zodra ik wat tijd heb en het weer redelijk is.
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

  18. #17
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Nieuwe koplamp units ga ik begin januari bestellen. Daarin moeten de halogeenlampen van de statische bochtverlichting voor LED lampen vervangen worden, ik denk dat die H7 zijn.

    Verder zitten er twee knipperlampen in, die ook voor LED vervangen moeten worden, dat zullen BA15S zijn, maar daar kom ik pas achter zodra ik de units heb. Er moeten nog wel weerstanden parallel van 8R2/25W, anders geeft de boordcomputer aan dat er knippers stuk zijn...
    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 29-12-17 om 15:03. Reden: regeloverslag

  19. #18
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    @Leonardo2000:

    Deze passen ook zonder problemen voor de achteruit rij verlichting, correct? En geven deze dan een foutmelding? Of moet ook bij deze variant weerstanden tussen worden gebouwd?

    https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F232110413486
    Laatst gewijzigd door darkrider; 15-02-18 om 20:55.

  20. #19
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Ik heb een setje besteld, want verkoper zegt dat ze geen foutmelding geven.. ben benieuwd!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  21. #20
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverlichting en sfeerverlichting aanpassen

    Ik had via eBay de Europese Koplampunits gekocht bij een Pools bedrijf voor 1400 euro:
    Betaling aan: Firma Ostanski
    Referentie verkoper: autopartsostanskii
    E-mail verkoper: firmaostanski@interia.pl
    Betaalwijze: Directe overschrijving
    Betaalbron: €1.399,00 EUR

    Maar deze bleken van binnen totaal vervuild, zo erg dat de projector er uit zag als een oog met staar, gewoon lichtgrijs.
    De transparante voorkanten waren bekrast en lichtten met zelf ook op (veel strooilicht).


    Ze waren zo slecht dat deze unit eigenlijk gewoon op de schroot thuis horen. Die komen nooit door de apk en je hebt er al helemaal geen licht van op de weg!
    Ik heb de units retour gestuurd en ontvangstbevestiging van het Pools bedrijf ontvangen.
    Ze bleken niet via eBay terug te kunnen betalen.
    Ondanks dat eBay zegt kopersbescherming te bieden bleek dat ik het bedrag inderdaad niet via eBay kon terug krijgen.
    eBay loste het probleem op door het item uit mijn gekochte items lijst te verwijderen, waardoor ik er ook niet meer over kon reclameren.
    Geen kopersbescherming dus bij eBay.
    Ik heb de claim daarna bij PayPal neergelegd, en die verwees mij terug naar ebay. Deze liet mij weten dat de verkoper verbannen was en daarmee het probleem opgelost, zonder dat ik mijn 1400 euro van eBay teruggekregen heb. Geen aankoop bescherming alom.
    Dus ben ik met PayPal bezig om mijn geld terug te krijgen, hetgeen mij na ruim een maand ook nog niet gelukt is.
    PayPal zou binnen enkele dagen contact met mij opnemen, maar dat is na ruim een week ook nog niet gebeurd.
    Kijk dus uit met kopen op eBay, je bent niet beschermd als er iets fout gaat!

    (typo's hersteld)
    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 09-04-18 om 22:27.
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •