Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Verwarming, kleppen gaan wel/niet open, airco werkt dus niet goed

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Leeftijd
    45
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Verwarming, kleppen gaan wel/niet open, airco werkt dus niet goed

    Van mijn Audi a8 2003 gaan de kleppen van de interieurverwarming (de lucht blazers) soms allemaal ineens dicht, ook als je gewoon stiltaat en vanuit stilstand. er ontstaat dan meteen een vochtige waas op de ramen die je nauwelijks wegkrijgt omdat er geen lucht meer uit de roosters binnen blaast. De aanjager werkt wel gewoon en wordt ook gewoon warm want je hoort het door de kiertjes stromen en voelt wel de warmte achter de kleppen/roosters. En soms gaan ze dan ineens weer wel open.

    Ik heb een relevante post gevonden hier:
    https://www.audiforum.nl/forum/model...a8-1999-a.html

    Dat ga ik eens proberen al heb ik geen idee hoe dat eruit ziet. Ik ga op die thread even reageren om te bekijken hoe het nu zit.
    Laatst gewijzigd door a82003; 19-12-18 om 12:42.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Verwarming, kleppen gaan wel/niet open, airco werkt dus niet goed

    Zou hem eens uit laten lezen.. some open, some dicht klinkt als een defecte vent motor van recirculatie of defrost klep waardoor je geen verse lucht krijgt..

    Post de fout codes hier. Als je geen lokale bereidwillige garage hebt, op dit forum zijn er in de buurt wel leden die een VCDS tool hebben en bereidwillig zijn.
    ik woon in de buurt van Rotterdam mocht het helpen.


    Rob

  3. #3
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Verwarming, kleppen gaan wel/niet open, airco werkt dus niet goed

    heb zelf ook een 2003 A8, vergelijkbare problemen(gehad)
    Zag storingen van 2 kleppen, heb geprobeerd te wissen en basisafstelling, helaas lukte dat niet.

    Heb ook (af en toe) storing met de lichtsensor, daarbij helpt het om de pluspool los en vast te doen.
    Toevallig toen ook eens getest om de kachel in de basisinstelling te zetten.. voila.. opgelost..
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming, kleppen gaan wel/niet open, airco werkt dus niet goed

    Ik heb een A8 gehad uit 2001 met hetzelfde probleem. Volgens mij een iets ander systeem maar daar was het asje van de inlaatklep uit de houder geschoten waardoor de klep door de rijwind naar beneden gedrukt werd en er continu sprake was van recirculatie. Asje weer goed geplaatst en probleem opgelost.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming, kleppen gaan wel/niet open, airco werkt dus niet goed

    Kan jij mij vertellen hoe je de kachel in de basisinstelling krijg? Mijn verwarming is ook wat onrustig. Heb al voor veel geld wat kleppen laten vervangen maar het vertrouwen in de garage is wel wat geslonken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vdub Bekijk Berichten
    heb zelf ook een 2003 A8, vergelijkbare problemen(gehad)
    Zag storingen van 2 kleppen, heb geprobeerd te wissen en basisafstelling, helaas lukte dat niet.

    Heb ook (af en toe) storing met de lichtsensor, daarbij helpt het om de pluspool los en vast te doen.
    Toevallig toen ook eens getest om de kachel in de basisinstelling te zetten.. voila.. opgelost..


  6. #6
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Verwarming, kleppen gaan wel/niet open, airco werkt dus niet goed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pebe1604 Bekijk Berichten
    Kan jij mij vertellen hoe je de kachel in de basisinstelling krijg? Mijn verwarming is ook wat onrustig. Heb al voor veel geld wat kleppen laten vervangen maar het vertrouwen in de garage is wel wat geslonken.
    Moet met vcds
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming, kleppen gaan wel/niet open, airco werkt dus niet goed

    Aha. Dankjewel. Ga er mee aan de slag

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Leeftijd
    45
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Verwarming, kleppen gaan wel/niet open, airco werkt dus niet goed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sinttruijen Bekijk Berichten
    Zou hem eens uit laten lezen.. some open, some dicht klinkt als een defecte vent motor van recirculatie of defrost klep waardoor je geen verse lucht krijgt..

    Post de fout codes hier. Als je geen lokale bereidwillige garage hebt, op dit forum zijn er in de buurt wel leden die een VCDS tool hebben en bereidwillig zijn.
    ik woon in de buurt van Rotterdam mocht het helpen.


    Rob
    --
    Hallo Rob,

    Het is inderdaad wel vaak als je het nodig hebt/rond het vriespunt is (defrost klep?!) En ik heb een paar foutmeldingen op een paar kleppen aan de voorzijde inderdaad. ik ga ze even opzoeken.

    Groet Michiel

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Leeftijd
    45
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Verwarming, kleppen gaan wel/niet open, airco werkt dus niet goed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pebe1604 Bekijk Berichten
    Ik heb een A8 gehad uit 2001 met hetzelfde probleem. Volgens mij een iets ander systeem maar daar was het asje van de inlaatklep uit de houder geschoten waardoor de klep door de rijwind naar beneden gedrukt werd en er continu sprake was van recirculatie. Asje weer goed geplaatst en probleem opgelost.
    ok, dat is het bij mij niet, want ook als ik stil sta werkt de blower functie/ontwaseming niet. je hoort hem dus wel blazen, het is warm maar alle! kleppen blijven ineens dicht. dus dit wordt centraal aangestuurd. Waarom nog geen idee.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Leeftijd
    45
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Verwarming, kleppen gaan wel/niet open, airco werkt dus niet goed

    ik denk dat we hier het probleem inderdaad al hebben gevonden in de onderste melding. of niet rob?

    IMG-20170213-WA0002.jpg
    Laatst gewijzigd door a82003; 17-11-18 om 22:11.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •