Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Onregelmatig toerental bij koude motor (4.2) en variabele controlelampjes

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Onregelmatig toerental bij koude motor (4.2) en variabele controlelampjes

    Beste forum leden,

    Ik ben een trotse bezitter van mijn VW Golf GTI een, een Audi A4 cabrio en sinds een aantal maanden een Audi A8 4.2L uit 2003.

    Met deze laatste heb ik het volgende probleem:

    In zeker acht van de 10 gevallen als ik weg rij met een koude motor, Zwart het toerental tussen de 1000 en 2500 toeren. Dit blijft zo tot de motor warm is. Als dit gebeurt is het ook weer 18 acht van de 10 gevallen zo dat vervolgens het ABS en het EPC gaan branden, de luchtvering in de laagste stand wordt gezet en de stuurbekrachtiging op de maximale sterkte wordt gezet.

    Na veel koppelen en hop alle internationale Audifora te hebben gekeken, Ben ik er achter gekomen dat ik dat het euvel kan verhelpen door de motor af te zetten, de kofferbak te openen en te sluiten en de auto af te sluiten en weer open te doen. Als ik dan de motor start is het euvel verdwenen en werkt en rijdt hij zoals het hoort. Het probleem kan dan enige dagen verdwijnen of de volgende dag weer optreden.

    Ik heb een aantal garagebedrijven gebeld. Als er zich al iemand aan een diagnose durft te wagen, zegt de ene helft dat het een motorstoring is (meestal dealers) en de andere helft (meestal onderhoudsbedrijven) dat het waarschijnlijk een elektronica-storing is. Koen Donkers en Hartog Tuning doen geen diagnose maar hebben daarvoor de eerste vier weken geen tijd.

    Als het een motorstoring is kan ik de auto beter laten staan, ik vind het echter vreemd dat ik dit met het sluiten van de kofferbak (tijdelijk) op zou lossen en denk/hoop dat het ergens een kortsluiting betreft. Wie o wie heeft er een tip of kan mij helpen? Er moeten toch mensen zijn die verstand hebben van Audi elektronica.

    Alvast veel dank voor jullie reacties!

    Met vriendelijke groet, Mick

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Leeftijd
    52
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Onregelmatig toerental bij koude motor (4.2) en variabele controlelampjes

    Opzich zou ik je wel kunnen helpen om een diagnose te stellen
    A8 W12 2002
    Tevens in bezit van een originele vcds

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Onregelmatig toerental bij koude motor (4.2) en variabele controlelampjes

    Oh dat zou erg fijn zijn! Waar woon je?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Leeftijd
    52
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Onregelmatig toerental bij koude motor (4.2) en variabele controlelampjes

    Hippolytushoef maar heb een werkplaats vlakbij Schagen
    A8 W12 2002
    Tevens in bezit van een originele vcds

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Onregelmatig toerental bij koude motor (4.2) en variabele controlelampjes

    Tjalling ik maak graag gebruik van je aanbod Hoe leggen we contact? via WhatsApp? 0610025148 Hoor graag!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •