Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Dagteller resetten, werking dynamische dashboardverlichting

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    42
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Dagteller resetten, werking dynamische dashboardverlichting

    Beste allen,

    ik ben Laurens en ben sinds een week in het bezit van een A8 (D3).

    IMG_20190706_161514.jpg

    Ik ben inmiddels redelijk bekend met de mogelijkheden die de auto allemaal biedt. Voor een paar dingen hoop ik op jullie kennis & advies.

    Dagteller
    De dagteller krijg ik niet gereset. Er zit een knopje 0,0 rechts op het dashboard.
    Kan de knop defect zijn of moet ik het in een bepaalde volgorde doen (niet rijdend, motor wel/niet lopend, etc)?
    Bij de koop stond de dagteller op 930 km. Dus ik heb het vermoeden dat deze wel nog recentelijk een keer is gereset.

    Dynamische dashboard verlichting

    Ik merk dat mijn dashboard verlichting met de zon buiten mee gaat (zonnig = extra hard branden, donker = zachter branden).
    In het donker gaat het dashboard verlichtingsniveau zo omlaag dat het bijna niet meer leesbaar is. De knopjes om de intensiteit + of - te doen lijken geen effect te hebben.
    Hebben jullie hier nog tips voor me?

    De 'check' knop lijkt ook niet te werken.

    Alvast bedankt voor al jullie wijsheid en hulp!
    Laatst gewijzigd door Fietsband; 11-07-19 om 19:11.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    103
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Dagteller resetten, werking dynamische dashboardverlichting

    De 0.0 knop moet je idd hebben voor de dagteller.
    Ik druk hem altijd in na het tanken. Lijkt mij dat je hem altijd zou moeten kunnen indrukken. Probeer het eens voor je de motor start.
    Voor je dashboard verlichting. Bij de schakelaar om de koplampen aan te zetten zit een klein rond knopje deze kun je indrukken. Vervolgens kun je er aan draaien om de dashboard verlichting harder of zachter te zetten.
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Dagteller resetten, werking dynamische dashboardverlichting

    Dit weet ik niet helemaal zeker, maar bij mijn Audi A4 B8 is het in ieder geval zo dat als de verlichting op auto staat (dus dagrijverlichting zegmaar), dat ik de dashboardverlichting niet of nauwelijks aan kan passen. Als ik de verlichting op 0 zet bijvoorbeeld werkt t wel. Misschien dat dat ook bij jou A8 het geval is.

    Voor de dagteller zou ik eens proberen hem iets langer in te houden (1-2 sec)?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    42
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    Dag Lars, thanks voor de tip.
    Ik heb dit al geprobeerd.

    Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat de knoppen (check / 0,0 / brightness + / brightness -) geen van alle oplicht in het donker.

    Kan dit soms aan een zekering liggen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Hendriks Bekijk Berichten
    De 0.0 knop moet je idd hebben voor de dagteller.
    Ik druk hem altijd in na het tanken. Lijkt mij dat je hem altijd zou moeten kunnen indrukken. Probeer het eens voor je de motor start.
    Voor je dashboard verlichting. Bij de schakelaar om de koplampen aan te zetten zit een klein rond knopje deze kun je indrukken. Vervolgens kun je er aan draaien om de dashboard verlichting harder of zachter te zetten.
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
    Dag Glenn, de A8 d3 heeft aparte knoppen ipv een draai 'stokje'.

    Voor de beeldvorming:
    https://images.app.goo.gl/d7hjRJZmsft3vHrx9

    Thanks!
    Laatst gewijzigd door tom; 12-07-19 om 11:55.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Dagteller resetten, werking dynamische dashboardverlichting

    Lijkt mij inderdaad een voedingprobleem. Maar dit zal niet achter een aparte zekering zitten.
    Ik denk dat het gehele instrumentencluster (en dus ook die knopjes die daarop geintegreerd zijn) achter 1 zekering zitten.
    Dus als het een slechte zekering zou zijn dan zou ik verwachten dat de tellers ook niks doen.
    Ik zou het eerder zoeken in de printplaat die in het instrumentencluster zit.
    Wellicht dat daar een slecht soldeerpunt zit waardoor de knopjes niet meer werken.

    Als je het aandurft zou ik hem eens uitbouwen en de printplaatjes goed inspecteren.
    Als je het zelf niet aandurft, zou ik het persoonlijk laten zoals het is.
    Er zal aardig wat arbeid in gaan en dus ook hoge kosten als je het laat doen...
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    42
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Dagteller resetten, werking dynamische dashboardverlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-A8 Bekijk Berichten
    Lijkt mij inderdaad een voedingprobleem. Maar dit zal niet achter een aparte zekering zitten.
    Ik denk dat het gehele instrumentencluster (en dus ook die knopjes die daarop geintegreerd zijn) achter 1 zekering zitten.
    Dus als het een slechte zekering zou zijn dan zou ik verwachten dat de tellers ook niks doen.
    Ik zou het eerder zoeken in de printplaat die in het instrumentencluster zit.
    Wellicht dat daar een slecht soldeerpunt zit waardoor de knopjes niet meer werken.

    Als je het aandurft zou ik hem eens uitbouwen en de printplaatjes goed inspecteren.
    Als je het zelf niet aandurft, zou ik het persoonlijk laten zoals het is.
    Er zal aardig wat arbeid in gaan en dus ook hoge kosten als je het laat doen...
    Dag Sander, bedankt voor de uitleg en ik denk dat ik het voor nu maar zo laat...

    Thanks allen!

    Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •