Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 4.2 valt uit bij kwart tank

  1. #1

    Standaard 4.2 valt uit bij kwart tank

    Hoi,

    Ik heb voor de 2e keer last gehad dat mijn A8 d3 4.2 uit 2003 uitviel bij een kwart volle tank benzine.
    Dacht de eerste keer dat de vlotter in de waar was doordat het stroom er even is afgeweest ivm accu wissel.
    Maar heb het nu weer. Op +- een kwart volle tank stopte hij er weer mee.
    Heb ergens gelezen dat het bij een D2 nog wel eens voorkomt dat de vacuum in de tank bij de pomp niet meer goed is om de andere helft van de tank leeg te trekken.

    Iemand een idee wat het kan zijn?

    Thom

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    26
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: 4.2 valt uit bij kwart tank

    Zo een soort gelijk probleem had ik toevallig bij mij A8 ook, bij mij viel die zelfs bij volle tank uit, bij mijn situatie was het de brandstofpompen, ik heb de brandstofpompen laten meten, en de brandstofpompen moest ik laten vervangen. 1089 euro verder.. maar was wel weer gemaakt, ik zou zeggen als tip laat de brandstofpompen nakijken en doormeten, ik heb ook gehoord bij mensen gehoord dat de wel bekende 'vaccum leak' ook voor zoiets kan zorgen, dan is de brandstofmengsel lucht/brandstof niet goed en kan die ook uitvallen, maar dat weet ik niet zeker of dit in jou situatie ook zo is, ik denk vermoedelijk ook bij jou de brandstofpompen de boosdoener zijn in ieder geval heel veel succes met deze situatie!

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 4.2 valt uit bij kwart tank

    Bij een D2, zou zomaar hetzelfde kunnen zijn bij een D3.

    https://www.audiforum.nl/forum/model...olle-tank.html
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: 4.2 valt uit bij kwart tank

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door z0mgitskitt Bekijk Berichten
    Zo een soort gelijk probleem had ik toevallig bij mij A8 ook, bij mij viel die zelfs bij volle tank uit, bij mijn situatie was het de brandstofpompen, ik heb de brandstofpompen laten meten, en de brandstofpompen moest ik laten vervangen. 1089 euro verder.. maar was wel weer gemaakt, ik zou zeggen als tip laat de brandstofpompen nakijken en doormeten, ik heb ook gehoord bij mensen gehoord dat de wel bekende 'vaccum leak' ook voor zoiets kan zorgen, dan is de brandstofmengsel lucht/brandstof niet goed en kan die ook uitvallen, maar dat weet ik niet zeker of dit in jou situatie ook zo is, ik denk vermoedelijk ook bij jou de brandstofpompen de boosdoener zijn in ieder geval heel veel succes met deze situatie!

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
    Ik zal de pompen eens gaan bekijken.
    Kwamen die kosten door de onderdelen?
    Ik doe namelijk alles zelf, maar ben benieuwd als de pompen zelf zo duur zijn, of al het arbeid het zo duur maakt.

    Bedankt voor de reacties in ieder geval!

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    26
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    de onderdelen vielen volgens mij wel mee, het was de arbeid, en de auto die moest opgehaald worden, want die kon niet meer rijden vanwege de brandstofpompen.

    dat ik in totaal dus 1089 kwijt voor alles was, was voor mij wel een 'opluchting' aangezien ik toen wel meer in me hoofd had, ben zelf niet zo heel handig, dus laat eigenlijk bijna alles door garages doen.
    Laatst gewijzigd door tom; 06-11-19 om 17:34.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •