Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 3.7 motor trilt

  1. #1

    Standaard 3.7 motor trilt

    Heb mijn a8 3.7 uit 2003 met 270k op de teller nu een paar maanden in bezit. Inmiddels diff. vervangen, automaat laten flushen, verstoppingen van ontwatering opgelost. Eigenlijk beetje de standaard dingen. 😂

    Alleen nu voelde ik al een tijd een trilling tijdens rijden. Vermoede eerst het diff. en andere aandrijving dingen. Maar waar ik nu achter kom is dat als ik gewoon stil sta en langzaam gas geef en het toerental op laten lopen de auto (motor) begint te trillen. Rond de 2000 is het het meest heftig. En tijdens het rijden voelt de auto rond dat toerental ook het meest trillerig. Ook bij stationair lijkt de auto wat onrustig te voelen, terwijl de toeren tal meter strak stil staat.

    Als ik hem uitlees met een simpel OBD2 metertje krijg ik niks terug aan overslag ofzo. Als ik de motor hoor lopen, met de kap open, loopt ie als een naaimachine.

    Ook al aangegeven bij de garage (geen merk garage) maar daar krijg ik eigenlijk niks van terug. Mijn gevoel zegt dat ze nooit De tijd nemen om echt effe te voelen en rijden, hem alleen effe uitlezen en dan zeggen, ja we kunnen niks vinden.

    Rara wat zou het kunnen zijn? Bougies, boubines? Heb ook al dat spul in mn tank gegooid om ontstekingen te cleanen, enige resultaat is dat ie zuiniger loopt lijkt,....

    Hoor graag jullie gedachten.

    Dank alvast!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    51
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: 3.7 motor trilt

    heb een trillen 3.0 v6 en heb al motorsteunen en torsiedemper vervangen, maar die blijken het niet te zijn. ook geen overslag te zien bij het uitlezen. heb een vergelijkbare vraag gesteld op dit forum of iemand iedeen heeft wat het zou kunnen zijn. hoop op antwoorden voor ons beiden.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    50
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: 3.7 motor trilt

    Probeer eerst eens de bougies te vervangen. Het kan ook valse lucht zijn via inlaatspruitstuk. Heeft er toevallig gas in gelegen?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •