Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

  1. #1
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Unhappy Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Goedemorgen allen,

    Ik heb de volgende probleem in mijn audi a8 4e 6.0 w12 uit 2004;

    De afgelopen dagen heeft het heel hard en veel geregend bij ons. Afgelopen week hoorde ik tijdens rijden, bij remmen en bij accelereren na stoplicht, alsof er water ergens heeft opgehoopt en deze heen en weer slaat. Dit hoor ik aan de passagierszijde. Ik heb hierop de mat en de tapijt verwijderd aan de passagierszijde. Hierop zag ik dat de tapijt, linkt bovenin (richting middentunnel, dashboard boven), nat was.
    IMG_8932.jpg

    Onder de tapijt was alles nog droog, afvoer airco was droog en zag er goed uit. Deze heb ik gedemonteerd en zat geen prut in, water doorheen gegooid en gaat netjes weg. Deze dan ook weer juist geklemt en gemonteerd.
    Hierop heb ik ook onder de tapijt van de bestuurderskant gecontroleerd, maar deze is droog en zie niets vreemds.
    IMG_8945.jpgIMG_8947.PNG
    Dakafvoeren zijn gestest en lopen goed weg. Onder de parafaan bevind zich ook 2 tal kleine afvoeren naast de interieurfilter, blaasmotor. Deze is te zien op afbeelding 1A.
    Ik heb richting deze 2 kleine gaten voorzichtig, een beetje water ingegooid om te kijken af ze juist weglopen; bestuurderskant loopt goed weg, passagierskant ietswat moeilijker. Beide kanten zijn schoon, zie foto's…
    IMG_E9217.jpgIMG_8914.jpgIMG_8915.jpgIMG_8916.jpg

    Zover ik weet kan op 2 manieren, water naar binnen lekken vanuit de voorzijde;

    1: Voorruit dat niet dicht is (lijkt mij sterk, want mijn voorruit is 2 jaar terug nieuw ingekomen ivm lane assist ombouw)
    2: via de interieur blaasmotor, als de afvoeren zo dicht zijn, water loopt dan zo hoog op, dat deze via deze motor, naar binnen loopt

    mis ik nog iets?

    Er stond dus geen hoog water in de kasten

    Maar er is ook nog een inzet tule ONDER deze 2 kleine gaten, 1A. Deze tulen zijn aangegeven in foto onder 1A, als A en B, en deze zitten dus in de waterkasten. Deze zijn op geen enkele manier te bereiken heb ik vaak gelezen. Hiervoor moet de versnellingsbak eruit om ze van onderen te kunnen zien! En daarmee ze te kunnen openen omdat de mondjes hiervan na een tijd, vastplakken en de water niet goed wegloopt. Klopt dit? Of kan ik er wel op de een of ander manier bij?

    Hoe krijg ik deze waterkasten juist open en schoon?

    Het watergeluid dat ik daarnaast heb, had ik verwacht ergens in het interieur tegen te komen, maar zie nergens water liggen. Op de audi USA forum las ik over opgestapelde water in de sideskirts? Iemand ervaring?

    Ik zit te denken om ook een compressor te kopen, om eens in het jaar, alle afvoeren juist schoon te blazen en te reinigen. Kan iemand mij vertellen of ik voldoende heb aan de volgende compressor hiervoor?:

    https://www.hbm-machines.com/product...compressor-set

    of

    https://www.hbm-machines.com/product...compressor-set

    Hopelijk kan iemand bij helpen!

    Groet
    Laatst gewijzigd door darkrider; 10-03-20 om 07:37. Reden: Foto's toegevoegd

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    42
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Heb ik ook gehad en is in 15 minuutjes te verhelpen.

    https://youtu.be/poNS8H_XjyE

    Door een trechter te gebruiken, aangesloten op een tuinslang, hoef je maar weinig bekleding aan weerszijden los te halen. Wel zorgen dat de tuinslang lang genoeg is. Er komt best wat water uit.

    Heb je een compressor? Deze kan je dan op lage druk gebruiken om de leiding naar beneden door te blazen.

    Check het YouTube filmpje. Vrij eenvoudig.

    Succes!

    Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

  3. #3
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fietsband Bekijk Berichten
    Heb ik ook gehad en is in 15 minuutjes te verhelpen.

    https://youtu.be/poNS8H_XjyE

    Door een trechter te gebruiken, aangesloten op een tuinslang, hoef je maar weinig bekleding aan weerszijden los te halen. Wel zorgen dat de tuinslang lang genoeg is. Er komt best wat water uit.

    Heb je een compressor? Deze kan je dan op lage druk gebruiken om de leiding naar beneden door te blazen.

    Check het YouTube filmpje. Vrij eenvoudig.

    Succes!

    Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
    Dank voor je antwoord.. Echter had ik in mijn verhaal aangegeven dat deze airco afvoeren bij mij in orde zijn en de lekkage niet hieruit komt

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    42
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Hé balen, ik hoopte je hiermee te kunnen helpen.

    In dat geval weet ik de oplossing zo niet voor je... Succes!

    Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

  5. #5
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fietsband Bekijk Berichten
    Hé balen, ik hoopte je hiermee te kunnen helpen.

    In dat geval weet ik de oplossing zo niet voor je... Succes!

    Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
    Jammer, maar toch bedankt voor je hulp


  6. #6
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Je hoort het rechts en je zegt dat die kant van de parafaan slechter weg loopt, kun je niet met een trekveer erdoor oid zodat het water sneller weg kan.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Ik denk dat je twee aparte dingen hebt. Dat klotsende water rechts had ik ook en na lang zoeken zat het in de drempel rechts voor. Er zouden ook daar afvoer gaatjes moeten zitten maar die kon ik niet vinden. Ik heb de kunststof drempel verwijdert en het water boven heen weggezogen. Als ik met de compressor druk op de drempel zette kwam er wel "ergens" water onder de auto uit. Nu, na anderhalf jaar nooit meer gehad.
    Wat betreft al die andere afvoeren doorblazen heb ik weleens gelezen dat je daarmee moet oppassen. Je kan dan slangetjes en verbindingen los blazen die je (bijna) nooit meer kan maken.

  8. Ad
  9. #8
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Je hoort het rechts en je zegt dat die kant van de parafaan slechter weg loopt, kun je niet met een trekveer erdoor oid zodat het water sneller weg kan.
    Klopt, recht, bijrijderskant hoor ik het water heen en weer pletsen. Het slecht weglopen onder de parafaan plaat is ook recht, dus ook bijrijderskant. Dus ik weet niet of dit direct met elkaar verboden is en het water ergens is gaan ophopen.

    Nu schijnt dat naast de gaten in de behuizing, weergegeven bij A, gaten naar de interieur blaasmotor, er ook gaten zijn ONDER deze behuizing, die men NIET van boven kan zien en deze dus heel vaak vast komen te zitten. Deze moet dan gevoelsmatig of met endoscoop gevonden worden en schoon worden geblazen, gemaakt. Ga daar deze week achteraan!

  10. #9
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arm68 Bekijk Berichten
    Ik denk dat je twee aparte dingen hebt. Dat klotsende water rechts had ik ook en na lang zoeken zat het in de drempel rechts voor. Er zouden ook daar afvoer gaatjes moeten zitten maar die kon ik niet vinden. Ik heb de kunststof drempel verwijdert en het water boven heen weggezogen. Als ik met de compressor druk op de drempel zette kwam er wel "ergens" water onder de auto uit. Nu, na anderhalf jaar nooit meer gehad.
    Wat betreft al die andere afvoeren doorblazen heb ik weleens gelezen dat je daarmee moet oppassen. Je kan dan slangetjes en verbindingen los blazen die je (bijna) nooit meer kan maken.
    Hoi arm68,

    Welke drempel bedoel je precies? Je bedoelt de sideskirt rechts? Of bedoel je ergens in de scherm rechts voor? Heb je misschien een plaatje van welke onderdeel je bedoeld, zodat ik dat ook kan controleren aub?

    Alvast hartelijk dank!

  11. #10
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Denk dat hij de dorpel bedoelt.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Ja, dorpel is een beter woord. En de dopjes aan de onderkant v.d. auto die ik niet kon vinden zijn ook niet echt van belang hier omdat de dorpel uit twee delen bestaat. Boven vandaan is hij maar 5 of 8 cm. diep. Dan zit er een tussen plaat. De complete dorpel/chassis is natuurlijk wel 15 cm. of meer. Ik heb wel een A8L, ik weet niet of dat nog uitmaakt.

  13. #12
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Als ik goed begrijp, bedoel je dus NIET de sideskirt? Maar de dorpel vande chassis zelf? Dus ik moet dan de sideskirt demonteren van de bijrijderskant en dan? Hoe krijg ik de water uit de dorpel van de chassis? Of begrijp ik hem verkeerd? Toch geen gat boren in de dorpel?
    Laatst gewijzigd door darkrider; 11-03-20 om 20:14.

  14. #13
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Gisteren maar eens de waterkasten onder de filterhuis ZONDER grondig schoon te blazen en te stofzuigen, meerdere keren 1,5 fles water erin gegooid aan de passagierszijde... Dit loopt met 5-6 seconde kompleet leeg, onder de auto weg, zie hieronder:

    IMG_E9256[1].JPG

    Ik heb dit meerdere keren herhaald en binnen gekeken, maar het "lijkt" niet direct ergens iets te lekken? Nadat ik een volle fles over de voorruit, vanaaf het middenzijde passagierskant, heb geleegd en lang heb gewacht, komt wel een lijn van een druppel, vanaf de midden gedeelte, ergens van boven, naar beneden. Dit zit a symmitrisch naar de passagierszijde toe en lekt daarom ook via de eerder aangegeven plek naar de voeten. Hieronder een plaatje, hoe deze loopt (in dit plaatje was complete interieur 2 jaar terug verwijderd, maar helaas zie ik nu dus niet zoveel!)... Ik denk dat die ergens boven water naar binnenloopt en naar beneden druppelt...

    IMG_E9254[1].jpg

    Voorruit? Gezien deze 2 jaar terug nieuw in is gezet...lijkt het mij onwaarschijnlijk, maar niets is onmogelijk... Maar dat water vanaf de onderkant van de raam naar binnen loopt? Zwaartekracht doet zijn werk neem ik aan en zal het water niet eerst naar binnen buigen en naar binnen treden?

    Hoe controleer ik de voorruit op lekkage?

  15. #14
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Cohesie en adhesie kunnen in een smal gaatje zorgen voor een capillaire werking....dus water kruipt dan omhoog.
    Bij een ruitenhersteller hebben ze vaak een apparaat om lekkage's op te sporen.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    Als ik goed begrijp, bedoel je dus NIET de sideskirt? Maar de dorpel vande chassis zelf? Dus ik moet dan de sideskirt demonteren van de bijrijderskant en dan? Hoe krijg ik de water uit de dorpel van de chassis? Of begrijp ik hem verkeerd? Toch geen gat boren in de dorpel?
    Ja, echt de dorpel v.h. chassis. Als je de kunststof bovenkant verwijdert zitten daar wat gaten. Zoals ik al zei heb ik het daardoor leeggezogen. Het zou natuurlijk weg moeten lopen door afvoer gaatjes. Ik weet ook niet hoe het erin is gekomen. Het was al vlak nadat ik de auto kocht.

  17. #16
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Afgelopen zaterdag ochtend, lange tijd bezig geweest om vele onderdelen onder de parafaan, inclusief de parafaan zelf, te demonteren. Zodat ik zoveel mogelijk ruimte had om de waterkasten schoon te maken...



    Zat goed voel met viezigheid! Terwijl het water toch weg liept laatst...
    Helemaal schoon gemaakt en ook de afvoeren doorgeprikt, eentje was dicht, en met perslucht doorgelucht..

    Dan alles dichtgebouwd en met de auto gewassen.. geen enkel druppel naar binnen... mijn hoop is dat de euvel dan is opgelost... maar daar lijkt het wel op...

    En nu moet dat ook zo blijven

    En op zoek naar het watergeluid rechterzijde


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  18. #17
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arm68 Bekijk Berichten
    Ja, echt de dorpel v.h. chassis. Als je de kunststof bovenkant verwijdert zitten daar wat gaten. Zoals ik al zei heb ik het daardoor leeggezogen. Het zou natuurlijk weg moeten lopen door afvoer gaatjes. Ik weet ook niet hoe het erin is gekomen. Het was al vlak nadat ik de auto kocht.
    Ik heb de sideskirt Gedemonteerd aan de bijrijder’s kant, ik zie hier enkel gaten voor het bevestigen van deze sideskirt.. Ik zie geen andere gaten waar de water uit kan lopen. Uit welke gat of gaten heb jij het water uitgezogen? Zitten deze gaten of gat wat jij hebt gebruikt om water uit te halen, aan de voor midden of achterzijde van deze dorpel?




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Ik noem GEEN sideskirt. Jij bent met de deur bezig. Het zat bij mij in de DORPEL rechts voor. Daar stap je overheen als je instapt. Plat bovenop zit het kunststof met twee aluminium ingelegde strookjes.

  20. #19
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Sorry.. ik noemde sideksirt,maar bedoelde; ik heb de sideskirt wat OP deze dorpel is gemonteerd, gedemonteerd. Nu zie ik dus de dorpel die jij bedoelt, karosserie.. en jij had dus rechts voor in de dorpel water liggen en die heb je uitgehaalt/gezogen dmv een gat rechts voorin?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door darkrider; 21-03-20 om 11:48.

  21. #20
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage passagierszijde en watergeluid tijdens remmen en accelereren

    Volgens mij moet er toch iets van een afwatering zitten aan de onderkant van de dorpel, komt ook condens in en dat moet eruit lijkt mij.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •