Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: S8 V10 storing P0016-001 verkeerde inbouwcombinatie 000022-cr1 G40 G28

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Post S8 V10 storing P0016-001 verkeerde inbouwcombinatie 000022-cr1 G40 G28

    Goedeavond,

    Sinds 2 jaar ben ik eigenaar van mijn droomauto s8 v10 van 2007 met een km stand van 233000.

    Ik rij weinig km met de auto,vooral kleine stukjes en ik heb vorig jaar professioneel de kleppen laten reinigen,omdat er een lekkage was ontstaan bij het oliefilterhuis(pakking) en alles toch al open lag.
    Vertel dit erbij omdat deze operatie nog vrij recent is gebeurt (4000 km) en wellicht een invloed/oorzaak zou kunnen hebben op de volgende storing.
    Ook heeft de auto altijd netjes op tijd zijn beurten gehad,zelfs laatste zeer recent 1000km en tank ik altijd 98 BP of 102 Dtl

    Deze week begon de motor tijdens het rijden onregelmatig te lopen.Motorlampje brandde niet en was ook niet uitgezet of kapot.Bij start brand deze gewoon kortstondig.Gelukkig gebeurde dit vlakbij huis.

    Hierop een Vag bedrijf in de buurt gebeld en een afspraak gemaakt om de auto ter plekke uit te lezen bij mij voor de deur,omdat ik geen onnodige risico op (meer)schade wil veroorzaken.

    Na eerst te resetten en de auto te starten kwam de volgende storing : 000022-CR 1 nokkenasst(G40)/krukasstandsensor (G28)
    P0016-001-Verkeerde inbouwcombinatie
    Freeze frame :
    Fout status 01100001

    De diagnose welke de Vag monteur aangaf zou 95% nieuwe distributieketting(en) zijn.
    kosten,..vanaf 3000-6000 euro..,nu weet ik wel dat deze auto volgebouwd zit en er behoorlijk wat uren in gaan zitten.
    Maar ik vraag me af of deze diagnose zo snel te concluderen valt aan de hand van alleen deze code?
    De vorige eigenaar heeft de kettingen al laten vervangen bij de dealer.De exacte km stand waarbij dit is gebeurd heb ik niet zo bij de hand,maar kom ik later op terug.
    Dit is wat ik tot nu toe vond op internet en me aan het twijfelen brengt,dat het misschien ook wat anders zou kunnen zijn :

    Hoe diagnosticeert een monteur de P0016-code?
    Visueel controleert op problemen met de aansluitingen of bedrading van de OCV, nokkenas en krukassensoren

    Controleert of de motorolie vol is en of de olie schoon is met de juiste viscositeit

    Scant en documenteert de motorcodes en bekijkt de stilstaand beeldgegevens om te zien wanneer de code is ingesteld

    Stelt opnieuw het lampje Check Engine Light en de weg opnieuw in om te kijken of de code terugkeert

    Commando de OCV aan en uit om te zien of de nokkenassensor timingveranderingen aangeeft voor de bank 1 nokkenas

    Voert de tests van de fabrikant uit voor de P0016-code om de oorzaak van de code te bepalen

    Opmerking: de door de fabrikant aanbevolen pinpoint-test wordt gebruikt om het probleem te beperken. Het volgen van de aanbevolen tests zal helpen bij de diagnose zonder de verkeerde onderdelen te vervangen.

    Veelgemaakte fouten bij het diagnosticeren van de P0016-code
    De fout en de codes niet verifiëren voordat u probeert reparaties uit te voeren

    Geen visuele controle uitvoeren op mogelijke problemen met de bedrading of verbindingen met de componenten

    Niet alle nauwkeurige teststappen uitvoeren om een ​​verkeerde diagnose van goede componenten te voorkomen

    Onderdelen die door de pinpoint-test zijn gestuurd, niet vervangen of visueel controleren om er zeker van te zijn dat ze slecht zijn



    Welke reparaties kunnen de P0016-code repareren?Resetten van de foutcodes en uitvoeren van een test op de weg
    Vervanging van de nokkenassensor op de bank 1
    Repareren van de bedrading of aansluiting op de OCV of nokkenassensor van de nokkenas
    De nokkenas-OCV vervangen voor bank 1 uitlaatnokkenas
    De distributieketting en geleiders vervangen
    Aanvullende opmerkingen ter overweging met betrekking tot de P0016-code
    De code P0016 kan te wijten zijn aan de nokkenassensor voor bank 1 met een intern intermitterend probleem als gevolg van trillingen of hitte. Deze problemen kunnen al dan niet kunnen worden geverifieerd. Als herhaalde pogingen om de fout te vinden eindigen in het niet verifiëren van de code, vermoed dan een defecte nokkenassensor.



    Ik ben geen monteur,maar ben ook niet A technisch.
    Misschien hebben jullie een idee,en wat de kosten van zo'n operatie bij een dealer zijn of een alternatief?
    Ik lees hier veel over Pedro in Alkmaar,maar ik kom zelf uit Arnhem en Alkmaar is niet om de hoek en Pedro zal wel poepiedruk zijn met alle verwijzingen op dit forum.


    Lang verhaal maar misschien een duidelijker beeld.
    In ieder geval alvast hartelijk dank voor meedenken.

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S8 V10 storing P0016-001 verkeerde inbouwcombinatie 000022-cr1 G40 G28

    Hans Sloot uit Lochem.
    Ook een goede, hoor ik hier.

    Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7 Pro met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: S8 V10 storing P0016-001 verkeerde inbouwcombinatie 000022-cr1 G40 G28

    Bedankt voor uw reactie,dat is wel een stukje dichterbij inderdaad.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: S8 V10 storing P0016-001 verkeerde inbouwcombinatie 000022-cr1 G40 G28

    Beste mensen,

    Even een update,het motormanagement lampje brand nu inderdaad na de auto verzet te hebben.Het serviceplan en onderhoudshistorie erop nagekeken.
    De auto heeft inderdaad nooit een vervanging van distributiekettingset gehad,ik kocht de auto bij 195.000 in 2017,nu 235000 op de klok.
    Advies vervanging volgens serviceplan is 180k km(getande riem,staat niks over kettingen)..,ik wist niet eens dat ditributiekettingen de auto niet overleefden. 😥😱
    Materialen kleine 600-800 euro,https://www.teilehaber.de/itm/steuer...rc8635323.html ik ga maar wat offertes opvragen,..
    word vervolgt

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: S8 V10 storing P0016-001 verkeerde inbouwcombinatie 000022-cr1 G40 G28

    Service training handleiding 5,2l V10 FSI-Motor gevonden (duits) vond t wel handig hier te downloaden : duits http://thepingouinteam.free.fr/Gregt...0FSI-Motor.pdf

    Engels : https://www.google.com/url?sa=i&url=...AAAAAdAAAAABAa

    Frans : http://www.forum-audi.com/topic-482-...xa-et-bsm.html
    Laatst gewijzigd door boefje; 05-07-20 om 13:50.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •