Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: MMI - upgrade naar mirror screen via AV-1 en/of AV-2

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard MMI - upgrade naar mirror screen via AV-1 en/of AV-2

    Hallo,

    Ben lang op het internet aan het zoeken geweest om de MMI toch iets meer te kunnen laten doen, wat deze nu kan is allemaal wat achterhaalt.
    Voorwaarde is wel, dat je al een TV tuner optie hebt en dat wanneer je de knop CD/TV indrukt, op het scherm ook de opties AV-1 en AV-2 ziet.
    AV-1 en AV-2.jpg

    Gelukkig is het niet nodig om een AUX aansluiting te hebben.
    Voor de prijs van ongeveer EURO 75,00 heb ik deze mirror screen aan kunnen sluiten.
    Hiermee kun je dan met een Iphone (of Android), het beeld en geluid weergegeven op je telefoon, ook op je MMI laten zien.

    Je kunt dan via de telefoon, op het MMI scherm zien en horen:

    - navigatie met bijvoorbeeld WAZE, GOOGLE MAPS, HERE, wat je maar op je telefoon hebt staan.
    - You-Tube
    - Spotify
    - etc. etc.

    Wat je nodig hebt is:

    1- Mirascreen WiFi CAR X7 (kan eventueel ook een ander merk zijn, moet m.i. wel dezelfde specificaties hebben)
    mirascreen-x7-tv-stick-dongle-anycast-crome.jpg

    2- HDMI kabel
    hdmi_kabel_geflochten_v2_ultra-hd-tv_2160p_4k_arc_3m_ox18-f-80_1.jpg

    3- voeding van 12 volt naar 2x 5V USB
    550x340.jpg

    4- Adapter HDMI naar AV (wel op PAL zetten, NTSC geeft foutief beeld)
    adapter.jpg

    5- Een kabel direct geschikt, met de juiste pinnetjes, om vanuit je bestaande TV tuner, aan te kunnen sluiten.
    Deze komt op de 20 pin aansluit kabel die in je TV tuner zit.
    stekker voor tv tuner.jpg

    Kufatec heeft deze bijvoorbeeld.
    https://www.kufatec.com/de/dvb-t-tv-...audi-mmi-33945
    Wanneer je goed naar deze afbeeldingen kijkt, zie je dat er aan de bovenstaande kabels al pennetjes zitten, deze passen direct in de 20-pin aansluiting op de TV tuner.


    Nu kun je aan de slag.
    In de kofferbak links zit de tv tuner, onder de navigatie cd speler en achter de versterker.
    Let niet op alle apparatuur hier, heb deze foto van internet geplukt.
    stekker locatie.jpg


    Ik heb de 2 m6 moeren van de navigatiespeler losgedraaid en deze even weggehaald om er beter bij te kunnen.
    Helemaal achteraan zie je nu de tv tuner met links bovenin een rode/oranje/bruine stekker, deze:
    stekker.jpg

    Bovenstaande afbeelding is al met extra kabels erin, ook weer als voorbeeld van internet geplukt.

    Deze stekker heeft aan 1 zijde een klein zwart pinnetje, deze indrukken om het binnenste zwarte gedeelte eruit te krijgen, zodat je er meerdere pinnetjes erin kunt steken.
    Op de onderzijde van het bruin/oranje gedeelte staan de nummers van de pin aansluitingen, zorg ervoor dat jet het zwarte binnengedeelte wel goed houdt t.o.v. de bruin/oranje.

    Je neemt nu de kabel (punt 5), en kan deze aansluiten op:

    Voor AV-1:
    PIN 9 - massa audio links en rechts
    PIN 10 - audio signaal links (meestal wit)
    PIN 11 - audio signaal rechts (meestal rood)
    PIN 12 - video signaal (meestal geel)
    PIN 13 - video massa

    of:

    Voor AV-2:
    PIN 15 - massa audio links en rechts
    PIN 16 - audio signaal links (meestal wit)
    PIN 17 - audio signaal rechts (meestal rood)
    PIN 18 - video signaal (meestal geel)
    PIN 19 - video massa

    Nu sluit je de Adapter HDMI naar AV (punt 4) aan op deze kabel.
    Vervolgens neem je de HDMI kabel (punt 2) en sluit deze aan op de HDMI naar AV (punt 4) naar de Mirascreen WiFi CAR X7 (punt 1).
    Nu moet je ergens stroom vandaan halen voor de voeding van 12 volt naar 2x 5V USB (punt 3).
    Ik heb deze aangesloten op de voeding van de zekeringen in deze ruimte, zet er wel een zekering tussen.
    Je kunt nu de Adapter HDMI naar AV en de Mirascreen WiFi CAR X7 voorzien van stroom.
    Als het goed is zie je nu de blauwe led branden op de Mirascreen WiFi CAR X7, de Adapter HDMI naar AV heeft geen led.

    Audi heeft er voor gekozen om geen tv signaal door te geven wanneer de auto rijdt, het gaat nu helaas nog niet werken.
    Hier heb je een OBDII tool voor nodig, overigens niets spannends maar wel nodig.
    Dit is nodig om de bovengenoemde blokkade weg te halen/te omzeilen.
    Onderstaand de procedure, lijkt in het begin ingewikkeld maar valt op zich mee, paar keer doorlezen.
    Ik heb dit gedaan met een niet originele VAG tool, werkte perfect.
    De bedoeling is dat je eerst het serienummer achterhaalt, dat doe je door punt 1 t/m 3 te doen.

    Dus naar module 07 - naar Advanced ID - het daar vermelde serienummer opschrijven.

    Dan vul je dit serienummer in op de onderstaande link daar zit een code generator bij, helemaal onderaan de pagina in de link.
    Wanneer je dit hebt gedaan zul je, geheel gratis, 2 codes krijgen, gebruik altijd de eerst de 1e code.
    Mocht deze niet werken kun je de 2e code invullen, werkt deze ook niet, dan kan het helaas niet bij jouw Audi.

    Dus weer naar module 07 - naar 16 security acces - de gegeven code invullen - terug - dan naar 10 adaption - daar channel 63 kiezen - dan the value 0 wijzigen naar 255 - test - save

    Je sluit de OBDII tool af en start de MMI weer opnieuw op.
    Hoe je de MMI weer opnieuw kan opstarten staat ook in de onderstaande link.

    LINK CODE GENERATOR: https://trick77.com/tools/mmi2g_vimcode.php

    DIT MISSCHIEN EERST PROBEREN VOORDAT JE ALLES GAAT AANSCHAFFEN !!!!


    Procedure die ook in de link staat:


    1. Select control module 07 in VAG-COM/VCDS
    2. Select "Advanced ID - 1A"
    3. Submit the value from the "Serial number" field in the form below. If there is more than one serial number field, use the first one!
    4. "Security Access - 16"
    5. Enter the personal login-code provided below
    6. Press "Do It!". If you receive a "code not valid" message try the alternative code. If neither code works it's likely that your control module doesn't support VIM adaptation.
    7. Select "Adaptation - 10"
    8. Select channel 63
    9. Press read
    10. Set the value to 255
    11. Press test
    12. Press save
    13. Press "Done, Go Back", close the controller and quit the software
    14. Restart the MMI: Press and hold down the function keys 1 (Setup), the control button 2 and the control key at the top right 3 simultaneously until the MMI system shuts down. Release keys -> MMI system reboots.


    Nu CD/TV kiezen, klik op BRON (knop bij ronde knop rechtsboven), hier selecteer je AV-1 (of AV-2, afhankelijk welke PINNEN je hebt gekozen)
    Wanneer je in AV-1 (of AV-2) zit, selecteer je instellingen (knop bij ronde knop rechtsonder), hier kies je PAL.

    Als je alles heb aangesloten krijg je nu het volgende scherm te zien:
    manual.jpg

    Nu verbindt je de telefoon via WiFi met de Mirascreen WiFi CAR X7, bij mij was de inlogcode 12345678.
    Wanneer je een Iphone hebt kun je nu via Airplay een mirror screen maken.
    Wanneer je een app op je telefoon opent en de telefoon draait naar horizontaal, krijg je een volledig beeld.
    Het moet ook werken met een Android telefoon, dan zul je waarschijnlijk wel een mirror screen app moeten downloaden.

    Bij mij werkt het perfect.

    Volgende stap voor mij wordt het aansluiten van een aftermarket camera achter, deze sluit ik dan aan op AV-2.
    Dit ga ik doen met een AV selector voorzien van een relais aangesloten op de achteruit rij verlichting zodat deze automatisch aangaat zodra ik de automaat in de achteruit zet.
    Maar dat is een volgend project.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door mitch291; 27-02-21 om 10:00.

  2. #2
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI - upgrade naar mirror screen via AV-1 en/of AV-2

    Mooi stukje huisvlijt, goed omschreven Ook handig voor andere auto's met MMI 2g high zoals de A6

    Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  3. #3
    Gotcha4444's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI - upgrade naar mirror screen via AV-1 en/of AV-2

    Mitch291 bedankt voor deze informatie, dit is echt top.

    Weet iemand waar ik dit kan laten inbouwen want hier ben ik niet handig genoeg voor

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: MMI - upgrade naar mirror screen via AV-1 en/of AV-2

    @Gotcha4444



    Let in dit filmpje niet op alle kabels die ze door de auto leggen, dit is niet nodig.

  5. #5
    Gotcha4444's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI - upgrade naar mirror screen via AV-1 en/of AV-2

    Bedankt mitch291 voor de video alleen ook dat gaat mij zelf niet lukken dus ik moet echt iemand vinden die dit kan inbouwen voor mij, indien jij of een ander Audi forum member iemand of en bedrijf weet die dit kan plaatsen dan hoor ik dat graag. Ik was eigenlijk van plan om een bluetooth module te laten plaatsen zodat we vanaf de iPhone muziek kunnen streamen maar dat lijkt me de module van je niet meer nodig daar die dat en meer kan.


  6. #6

    Standaard Re: MMI - upgrade naar mirror screen via AV-1 en/of AV-2

    Prachtig beschreven upgrade Mitch291! Kun je misschien nog een fimpje uploaden waarin je laat zien hoe het uiteindelijk werkt?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •