Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Aanschaf A8 div vragen m.b.t. storingen

  1. #1

    Standaard Aanschaf A8 div vragen m.b.t. storingen

    Lezers,

    Wellicht kan iemand mij meer info verschaffen. Nadat mijn broer een mooie A8 heeft aangeschaft, kan ik niet achter blijven. Laatst hebben we een Audi bekeken en daar zijn eigenlijk 3 bijzonderheden te melden. Benzine V8 4.2 van 2003 met 150000km


    • De versnellingsbak 6AT bij terugschakelen van 4 -> 3 en van 3->2 middels kickdown of manual via flippers voelen we een ,,kloenk'' net of synchronisatie niet goed is. Opschakelen gaat zuiver. Iemand enig idee of welke versnellingsbak revisie bedrijf ik op voorhand zou kunnen contacten.



    • De auto heeft een vingerscanner, maar aan bestuurders zijde ontbreken de memory knoppen in het voorportier, deze zijn bij passagier wel aanwezig. Iemand die dit herkend? Is dit gebruikelijk?



    • De MMI ronde draaiknop functioneert technisch echter in bepaalde menu's kan ik instellingen niet doen omdat de aanwijzer op het scherm maar 1 kant op kan. Bijvoorbeeld de binnenverlichting dimmen Deze is niet van Min naar Max te verstellen. Lijkt meer iets van een Gateway probleem wellicht herkent iemand zich hierin. Kan bijvoorbeeld ook niet de luchtvering van stand veranderen om nog een voorbeeld te geven.


    Wellicht heeft iemand soortgelijks eens meegemaakt. Hopelijk kan ik mijzelf binnenkort voorstellen met een Audi A8 in mijn bezit.

    Alvast bedankt. gr Olaf

  2. #2
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: Aanschaf A8 div vragen m.b.t. storingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TLRboy Bekijk Berichten
    Lezers,

    Wellicht kan iemand mij meer info verschaffen. Nadat mijn broer een mooie A8 heeft aangeschaft, kan ik niet achter blijven. Laatst hebben we een Audi bekeken en daar zijn eigenlijk 3 bijzonderheden te melden. Benzine V8 4.2 van 2003 met 150000km


    • De versnellingsbak 6AT bij terugschakelen van 4 -> 3 en van 3->2 middels kickdown of manual via flippers voelen we een ,,kloenk'' net of synchronisatie niet goed is. Opschakelen gaat zuiver. Iemand enig idee of welke versnellingsbak revisie bedrijf ik op voorhand zou kunnen contacten.


    Alvast bedankt. gr Olaf
    DSG dokter
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Aanschaf A8 div vragen m.b.t. storingen

    Dit is geen DSG, ik zou naar ZF gaan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: Aanschaf A8 div vragen m.b.t. storingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dit is geen DSG, ik zou naar ZF gaan.
    De DSGdokter kan wel meer dan alleen DSG's lol
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Aanschaf A8 div vragen m.b.t. storingen

    Ik zou nog steeds naar ZF gaan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard Re: Aanschaf A8 div vragen m.b.t. storingen

    Hallo,

    De memory zit inderdaad alleen aan de bijrijders kant. Bestuurdersstoel gaat via de Vingerafdruk. Versnellingsbak lijkt me niet heel raar eigenlijk mijn s8 schakelt ook niet soepel terug maar als ik hem helemaal intrap rijdt die vloeiend naar de 300 en wat betreft de draaiknop in het midden. Je kunt even proberen de middenconsole te verwijderen en schoon te maken zover dat kan. en anders vervangen voor een 2e hands.

    mvg Jan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •