Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Ontwaseming werkt soms wel, soms niet. Ramen beslaan en er komt geen lucht uit de roosters

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Leeftijd
    45
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Ontwaseming werkt soms wel, soms niet. Ramen beslaan en er komt geen lucht uit de roosters

    Ik heb al eerder op diverse gerelateerde posts gereageerd, maar heb nu maar even een schone post aan gemaakt i.v.m. voortschrijdend inzicht:

    Het probleem is dat mijn ontwaseming soms niet goed werkt. Meestal nét als je hem nodig hebt als de buitentemperatuur even boven het vriespunt ligt. Hij blaast dan ineens hele vochtige lucht de auto in waardoor de ramen volledig beslaan en je niets meer kan zien. Dit gebeurt al bij stilstand en bij het rijden gaat het ook niet weg.

    Daarbij gebeurt er dan nog wat raars, waarbij het lijkt alsof de roosters ineens allemaal tegelijk dichtzitten. je hoort de aanjager wel lopen en je voel wel een piepklein beetje warme lucht maar het komt er niet uit geblazen.

    Hoewel de roosters wel enkele foutmeldingen hebben, lijkt het probleem hier niet in te zitten. Het zit waarschijnlijk in 1 van de centrale kleppen.

    Dus ik heb eigenlijk 2 vragen:

    1. Waarom is lucht zo vochtig.

    En

    2. waarom komt er vervolgens geen lucht uit de roosters.


    Ik heb al wel even zitten speuren op de berichten hier, en ook onder de motorkap bij de luchtlinlaat gekeken. Daar heb ik waarschijnlijk een deel van het probleem gevonden.
    Als ik de recirculatie aan zet dan zouden de centrale inlaat kleppen geheel moeten sluiten (lijkt mij). echter dat gebeurt soms wel en soms niet. Bij de volgende foto heb ik recirulatie aan staan, en zouden de kleppen toch dicht moeten zitten.

    IMG_20181227_101836.jpg

    Dus ik vermoed dat het deze klep is waar een probleem in zit. die dus dicht gaat en niet meer open....waardoor er geen lucht binnen komt en er dus ook niet uitkomt.

    Maar


    ...ook in recirculatie zou er lucht moeten blazen lijkt mij, en dat gebeurt dus ook niet. Dus ik vraag mij af of ik naar de juiste klep zit te kijken. Want het lijkt een gecombineerd probleem van a, de luchtinlaat die niet goed sluit, en b, nog een klep die het wellicht niet goed doet waardoor er ook de recirulatiestand geen lucht naar binnen blaast.

    klimaanlage-audi-a8-4e-8612696197258589426.jpg

    Of wellicht nog een andere oorzaak die ik nog over het hoofd zie?

    Wie heeft hier ervaring mee? en kan mij op de juiste weg helpen om dit op te lossen zodat ik gewoon ontwasem-t verder kan rijden deze winter.
    Laatst gewijzigd door a82003; 27-12-18 om 11:05.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Leeftijd
    36
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Ontwaseming werkt soms wel, soms niet. Ramen beslaan en er komt geen lucht uit de roosters

    Ik had precies het zelfde en dat lag inderdaad aan de klep onder je airco filter. Via VCds de kleppen gekalibreerd en daarna de kleppen goed ingevet met Cilicone spray. Glad maar niet vet sindsdien werkt het weer helemaal top

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •