Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: electro handrem

  1. #1

    Standaard electro handrem

    ik heb een a8 uit 2004, een 3.7q.
    ik heb het volgende probleem, zo heel af en toe als ik de auto uitzet en uitstap dan hoor ik de handrem er vanzelf op en af gaan.
    dit duurt zo'n 20 seconden en dan stopt het weer vanzelf.
    heb het pas twee keer mee gemaakt maar misschien iemand anders ook.

  2. #2

    Standaard

    De A8 is uitgerust met een elektronische handrem, deze controleert zichzelf ongeveer om de 1000 kilometer als de handrem niet frequent gebruikt wordt, hierbij gaat hij idd ca 10 seconden open en dicht. Op dat moment bepaald hij de dikte van de remblokken, bij vervanging wordt de dikte van de voering ingegeven en zo weet de remklauw de afstand die nodig is om het remblok tegen de schijf aan te duwen, bij de controle meet hij opnieuw de afstand die nodig is om het blok tegen de schijf te duwen, deze afstand wordt steeds groter en zo meet hij de slijtage van de remblokken. Wordt de handrem altijd gebruikt dan zal dit meten minder gebeuren, want tijdens het gebruik van de handrem vindt dezelfde controle plaats.

  3. #3

    Standaard

    dank je wel voor de info.
    hele geruststelling want dacht dat er iets niet goed was.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    71
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: electro handrem

    Goed lezen en bladeren in het Forum heeft z'n voordelen, ik heb hetzelfde al meermaals gehoord maar ook niet geweten wat de verklaring was.
    Nu sinds gisteren trekt de elektrische handrem de linkerachterrem niet meer aan, gevolg als je gaat rijden een heel concert en een flitsend dashboard.

    Las ik nu laatst ergens in een ander Forum deel dat er setjes zijn voor het herstellen van dit probleem? (ik dacht iemand met een A-6) graag Zo ja zijn deze verkrijgbaar via internet en kan ik deze wisselen zonder vagcom? Wie kan mij hierbij van info voorzien.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    71
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: electro handrem

    Net even aan het sleutelen geweest om te zien wat er wel en of niet geschied, zoals ik al dacht werkt van het linker achterwiel de elektrische handrem niet meer.
    Het motortje zal wel naar de euwigheid zijn, loont het de moeite dit zelf te vervangen en lukt dit dan zonder VAG-COM?
    Kan je dit VAG - COM ergens downloaden en op de laptop zetten?

    Hoop op wat technische opmerkingen en daarvoor alvast dank.


  6. #6

    Standaard Re: electro handrem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door opaloek Bekijk Berichten
    Net even aan het sleutelen geweest om te zien wat er wel en of niet geschied, zoals ik al dacht werkt van het linker achterwiel de elektrische handrem niet meer.
    Het motortje zal wel naar de euwigheid zijn, loont het de moeite dit zelf te vervangen en lukt dit dan zonder VAG-COM?
    Kan je dit VAG - COM ergens downloaden en op de laptop zetten?

    Hoop op wat technische opmerkingen en daarvoor alvast dank.
    Ik ga er even van uit dat de tecniek hetzelfde is als A6 staat veel op het subforum van A6 c6
    Vaak is de bedrading door de beweging onderbroken en daar zijn reparatiesetjes voor te krijgen (dealer)
    Vac com is niet alleen downloaden, maar ook een specifieke kabel, ligt eraan wat je nodig hebt en wat voor auto

    Kijk even op het vag com (sub) forum en stal daar je vraag
    Laatst gewijzigd door azesje; 14-08-11 om 11:30.
    3 keer links is ook rechts

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    45
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: electro handrem

    ik ben op zoek naar het handremregelaparaat in men audi a6 avant 2006 kan iemand zeggen waar die bevind

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: electro handrem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door opaloek Bekijk Berichten
    Goed lezen en bladeren in het Forum heeft z'n voordelen, ik heb hetzelfde al meermaals gehoord maar ook niet geweten wat de verklaring was.
    Nu sinds gisteren trekt de elektrische handrem de linkerachterrem niet meer aan, gevolg als je gaat rijden een heel concert en een flitsend dashboard.

    Las ik nu laatst ergens in een ander Forum deel dat er setjes zijn voor het herstellen van dit probleem? (ik dacht iemand met een A-6) graag Zo ja zijn deze verkrijgbaar via internet en kan ik deze wisselen zonder vagcom? Wie kan mij hierbij van info voorzien.
    Hoi

    vraagje hoe heb je deze opgelost aangezien ik hetzelfde probleem heb met dezelfde auto.. u oude A8

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •