Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Differentieel achteras 4.2 quattro 2003 vervangen/reviseren

  1. #1

    Standaard Differentieel achteras 4.2 quattro 2003 vervangen/reviseren

    Beste dames & heren,

    Sinds een half jaar ben ik de gelukkige bezitter van een Audi A8 4.2 Quattro van bouwjaar 2003 (pre facelift). De huidige kilometerstand is 280.000. Bij aanschaf was de kilometerstand ongeveer 268.000 en heb ik direct een Prins VSI LPG systeem met ringtank laten inbouwen omdat ik zo'n 30.000 km per jaar rijdt en het op deze manier financieel ook leuk blijft.

    Los van een paar electronische zaken zoals de electrische achterklep die niet geheel sluit en het electromotortje van de spoiler van het schuif-/kanteldak dat dat irritante geluid maakt, is het differentieel van de achteras in lichte mate aan het zingen bij gas los. Van een bevriende monteur kreeg ik een prijs door voor het reviseren van het differentieel die ik best pittig vind, namelijk euro 1.650 ex. BTW en ex. demontage en montage. Het complete bedrag zal vermoedelijk zo'n euro 2.500 zijn en ik wil graag weten of er voordeligere alternatieven zijn zoals het spoelen van het diffentieel en er een ander soort olie en/of toevoeging in te doen waardoor het geluid minder duidelijk waarneembaar is. Een andere optie zou kunnen zijn om er een goed en gebruikt diffentieel onder te laten zetten.

    Ik ben benieuwd wat er hier voor ervaringen zijn met wat ik hierboven heb genoemd en of er misschien nog andere alternatieven zijn.

    Mijn plan is om de auto tot begin 2023 te rijden. De ervaring leert dat ik na twee jaar weer toe ben aan iets anders. ;-)

    Mocht iemand een goede electromotor voor de achterklep en/of de spoiler van het schuif-/kanteldak te koop hebben of weten waar ik dit kan aanschaffen, houd ik mij van harte aanbevolen.

    Met sportieve groet,

    Paul Schwencke
    Nijmegenx9+Go9p+QZunIYVSMNomeQ.jpg
    Laatst gewijzigd door Noviomagum; 29-08-21 om 18:19.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Differentieel achteras 4.2 quattro 2003 vervangen/reviseren

    Bij een electr. achterklep hoort denk ik ook "softclose" Bij mij werkte dat ook weleens niet en de klep gaat dan niet goed dicht. De micro schakelaars in het slot gingen niet meer soepel.(oud vet) WD-40 helpt. Testen of het de micro's zijn kan door het slot met een föhn warm te maken, het vet wordt dan weer iets soepeler.

    Over de spoiler motor heb ik op dit forum weleens gelezen dat het motortje dan tegen het dak trilt. Karton o.i.d. er tussen doen en klaar.

    Succes,

    Arie

  3. #3

    Standaard Re: Differentieel achteras 4.2 quattro 2003 vervangen/reviseren

    Bedankt voor je reactie Arm68. Inmiddels sluit het slot van de achterklep - ook na het vergrendelen met de afstandsbediening - soms niet meer af. Heb je daar ook nog tips voor? Of moet het slot vervangen worden?
    Laatst gewijzigd door Noviomagum; 15-12-21 om 15:56.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •