Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 4.2 FSI rookt bij volgas

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    28
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard 4.2 FSI rookt bij volgas

    Hallo

    zoals de titel al aangeeft rookt mijn V8 als ik boven de 5000 toeren kom. Daar onder is er geen rook te zien. En na een paar keer goed gas geven verdwijnt het ook.
    hierdoor ben ik het olie en koelvloeistof niveau extra goed in de gaten gaan houden, maar deze blijven alle twee netjes op pijl.

    nu word er meestal alleen langzaam in de stad gereden met de auto en word dus niet vaak warm. Kan dit een oorzaak zijn?
    echter komt er de 1e keer wel heel veel rook uit dus dit moet toch ergens weg komen?

    Misschien herkent iemand hier het probleem?

    alvast bedankt voor alle tijd en moeite!

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2 FSI rookt bij volgas

    Ik heb wel een theorie die ik bij mijn V8 zag. (Geen fsi)
    Heeft iets te maken met je inlaat spruitstuk, door de carter ventilatie en rustig rijden hoopt er wat olie op onder in de kom van het inlaatspruitstuk, als je dan gas geeft en boven de 5000rpm klapt de flap in je spruitstuk om en spoelen de kuilen leeg, daarom stopt het ook als je dat lang doet.
    Ook als de valley pan seal lekt onder je spruitstuk is er meer kans dat je wat olie in je spruitstuk trekt met hoog vacuum wat vervolgens in de kuilen ligt.
    Daar ergens gebeurd het, sinds ik de valleypan gedaan heb zie ik het ook niet meer.

    Nu heb jij de pech dat het een fsi is waardoor je een koolaanslag op je kleppen krijgt hierdoor, de gewone V8 met de injectoren in het inlaatspruitstuk spoelt dat nog een beetje schoon. Zoek maar eens op carbon cleaning fsi.

    Maar zoals gezegd, mijn theorie, olie consumptie kan ook klepseals, zuigerveren zijn maar die blijft dan roken.

    Foto van die kanalen

    CA4C60A6-D3F8-4ED7-A94C-EA3EBB2F91B5.jpg

    Spruitstuk is rond onder

    038163C2-1C50-419A-80E7-CFDB20C40B32.jpg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 4.2 FSI rookt bij volgas

    Blauw of witte rook?
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    28
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 4.2 FSI rookt bij volgas

    Het gaat om witte rook, wat rol-voor zegt kan ik mij wel in vinden.. als ik eens goed terug denk heb ik een tijdje geleden een van de armpjes van de variabele inlaat vervangen, omdat deze al lange tijd geknapt was. Echter herinner in mij niet dat ik het rook probleem daarvoor heb ervaren.

    Is er een manier om het spruitstuk te reinigen?

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2 FSI rookt bij volgas

    Het is dan wel blauwe rook (misschien moeilijk te zien) , wit is meer water/vocht, kan ook een uitlaat vol vocht/water zijn van de korte stukken die je er uit blaast hoor.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    28
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 4.2 FSI rookt bij volgas

    Het probleem is in middels opgelost, het bleek iets met de raildruk te zijn. Sensor en nog iets vervangen en loopt weer als een zonnetje

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2 FSI rookt bij volgas

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door diko Bekijk Berichten
    Het probleem is in middels opgelost, het bleek iets met de raildruk te zijn. Sensor en nog iets vervangen en loopt weer als een zonnetje
    Ik zie nergens geschreven dat ie slecht liep? Dan gaan we daar ook niet vanuit.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •