Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 36

Onderwerp: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

  1. #1
    draadloos
    Guest

    Standaard Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    Heb bij Coen Donkers 2 mooie stoelen gescoord met ventilatie / massage.. Nu hebben ze ook de achterzittingen erbij, losse zittingen elektrisch verstelbaar..
    Nu is de vraag.. als deze compleet zijn, zou het dan zo in te bouwen zijn? Met andere woorden, is het chassis achter de zitten van een bank / losse stoelen hetzelfde?

    of wordt dit echt hobby, om maar niet te spreken over bekabeling...

  2. #2
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    Ziet er naar uit dat ik de 1e ben die het ga doen, zal een howto maken mochten er in de toekomst meer mensen dit overwegen :-)

  3. #3
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    Ik ben echt benieuwd naar je ombouwervaringen! Als je wil kan ik je technisch ondersteunen m.b.t. elektronica.
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8

  4. #4
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    Ben er nu mee begonnen, eerst de voorstoelen... 1 stoel staat er in, schema's van de modeljaren uitgeprint en naast elkaar leggen. Als ik een schema gemaakt heb, zal ik het hier posten. Zullen vast meer mensen iig de voorstoelen gaan vervangen nu de A8'en betaalbaardworden. De standaard stoelen zitten ruk vergeleken met de comfort / sport :-)

    Oude stoelen: IMG_0025.jpg

    Nieuwe stoelen: IMG_0024.jpg

    Bonus van deze nieuwe stoelen is dat ze als mule zijn gebruikt door Audi, en de beugel voor de RSE van de A8 4H er op zit. Nu dus nog even 2 4H schermen scoren voor RSE :-)

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    Bij BMW heb ik dit wel meegemaakt, verstelbare achterbankdelen hadden daar andere/extra bevestigingspunten die niet standaard in de carrosserie zaten. Ik kan me goed voorstellen dat dat hier hetzelfde is, en zoiets is vaak niet los leverbaar. Dan zul je dat uit een sloper moeten slijpen.
    Kun je foto's plaatsen van de 'nieuwe' achterbankconstructie?


  6. #6
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    Heb uitgebreid gekeken naar een S8 met die optie, en zie niet echt verschillen met mijn 8. Zo te zien zitten de boutgaten er gewoon in.. Zodra ik zover ben, zal ik foto's plaatsen.

  7. #7
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Ziet er naar uit dat ik de 1e ben die het ga doen, zal een howto maken mochten er in de toekomst meer mensen dit overwegen :-)
    als ik ooit een D3 heb, en die heeft niet van die stoelen achter, dan is dit wel een mooie mod


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  8. Ad
  9. #8
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    Gelukkig zit ik altijd voorin, en heb ik die mod daar 😂, die wat achter zit, bekijkt het zich maar 😎😝

  10. #9
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Gelukkig zit ik altijd voorin, en heb ik die mod daar 😂, die wat achter zit, bekijkt het zich maar 😎😝
    Ook niet gewoon, omdat het kan :-P?

  11. #10
    draadloos
    Guest

    Smile Re: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    Zo, voorstoelen staan er in, massage en ventilatie werkt

    10313367_10203148893557620_1185695513061142327_n.jpg

  12. #11
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    Ziet er goed uit 😉, krijg je geen spijt van 😁.

  13. #12
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Zo, voorstoelen staan er in, massage en ventilatie werkt

    10313367_10203148893557620_1185695513061142327_n.jpg
    nais.. ik kom wel ff proefzitten op 22.6


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    Ben wel benieuwd hoe je de ventilatie werkend hebt gekregen!

    Ventilatie kan je activeren d.m.v. een knop op de ECC unit (als met de stoelverwarming) en de MMI. Als het goed is ontbrak deze knop op jouw ECC.
    Heb je ook een nieuwe ECC unit ingebouwd?

    Goed om te horen dat het allemaal werkt! Die comfortstoelen zijn 1000x beter en die massage is ook lekker voor de lange ritten.
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  15. #14
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-A8 Bekijk Berichten
    Ben wel benieuwd hoe je de ventilatie werkend hebt gekregen!

    Ventilatie kan je activeren d.m.v. een knop op de ECC unit (als met de stoelverwarming) en de MMI. Als het goed is ontbrak deze knop op jouw ECC.
    Heb je ook een nieuwe ECC unit ingebouwd?

    Goed om te horen dat het allemaal werkt! Die comfortstoelen zijn 1000x beter en die massage is ook lekker voor de lange ritten.
    Klopt, ook een nieuw ECC paneel ingebouwd. Stoelen aangesloten op can-High en can-Low, en kabel op de linbus voor de ECC aangesloten. Toen met vagcom geprogrammeerd :-)

  16. #15
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    grootste uitdaging wordt nu om de dualzone clima om te bouwen naar quadzone, om achter ook het paneel te kunnen monteren voor de stoelventilatie / verwarming..

  17. #16
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    Ik zou alleen stoel verwarming achter nog willen hebben, dochter klaagt in de winter over koude billetjes 😁.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    Gaaf project! Doet me denken aan de modificaties die ik gedaan had aan mijn D2 (standaard crappy stoelen vervangen met vol-elektrische S8 stoelen).

    Om de kabels netjes weg te werken zal je het tapijt er (gedeeltelijk) uit moeten halen denk ik, zodat de kabels netjes onder het tapijt door naar de achter zitting kan. Zo moest ik dat wel bij de D2 doen in ieder geval.
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  19. #18
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    Achterbank is op dit moment al verwarmd, dus koude billen hebben we niet :-) Kon deze set voor weinig compleet overnemen, dus waarom niet.. mens moet wat te doen hebben he!

    Kabels lijkt me niet zo'n probleem. MMI paneel etc moet er toch uit om de ombouw naar quad zone te doen, moeten een paar kleppen op mijn verwarmingshuis bijgezet worden.. leuk klusje voor een weekeind.

  20. #19
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    Passen de comfort/sport stoelen voor dan niet 1op1 tov standaard? En wat bedoel je met de beugel voor de RSE?
    Wij zitten er nl ook aan te denken om de voorstoelen van de a8 tzt te vervangen voor de sport(als Coen een keer een leuk setje heeft liggen), natuurlijk met bijbehorende achterbank.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  21. #20
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Conversie achterbank naar 2 losse elektrisch verstelbare stoelen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heslie Bekijk Berichten
    Passen de comfort/sport stoelen voor dan niet 1op1 tov standaard? En wat bedoel je met de beugel voor de RSE?
    Wij zitten er nl ook aan te denken om de voorstoelen van de a8 tzt te vervangen voor de sport(als Coen een keer een leuk setje heeft liggen), natuurlijk met bijbehorende achterbank.
    Stoelen op zich passen wel, maar als je de standaard stoelen zonder geheugen ofzo hebt, mis je de computer onder de stoel en de canbus / linbus draden etc.

    Beugel RSE is verder voor niemand van toepassing, ik heb een set stoelen die door Audi als testmule gebruikt zijn.

    Als je een zwart interieur hebt, heeft Coen zeker een paar setjes liggen.....

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •