Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: onderhoud 120.000

  1. #1
    ErikV6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    109
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard onderhoud 120.000

    Volgend verlanglijstje heb ik doorgestuurd naar CD. Na alle positieve berichten ga ik het ook maar eens riskeren. Ben in blijde verwachting van een spoedige afspraak.

    Kenmerken :
    A8 (D3)
    3.0 benzine multitronic
    bouwjaar 2004
    115000 km
    Uit te voeren werken :
    onderhoud 120.000 km
    vervangen distributieriem
    de verbruiksmeter uitlezing verhogen met 5%
    deur linksachter : bij het openen blijft de stootstrip soms haken achter de deur linksvoor
    nazien trilling in de motor bij 1400 rpm (bij stilstand, rijden in D, rijden in neutraal)
    de bobines vervangen door goede kwaliteit indien ze niet standaard vervangen worden bij 120.000 km. Recent zijn er 3 stuk gegaan en vervangen.
    TMC werkt in Nederland maar niet in Belgie. Aanpassen indien mogelijk
    updates MMI indien beschikbaar
    tuning op dit type motor?
    4 nieuwe Michelin Primacy banden maar liefst geen "groene". Maat = 235/60R16 100w

  2. #2
    ErikV6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    109
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    bezoek aan CD is prima verlopen. Auto gebracht op zaterdag en woensdagavond afgehaald (tot 22h open!). Als vervangwagen een charmante Audi 80 2.0, knalrood met alles nog manueel. Onthaal en prijsjes vielen prima mee, navigatie praat nu nederlands, banden zijn weer perfect rond, alles rijdt nog zoeter dan voorheen. Voor dit groot onderhoud was het wellicht de moeite om 4x150=600 km te rijden, het is ook een uitstapje naar een plek waar Audi toch een speciaal hart wordt toegedragen. Een V8 op een sokkel als in een museum, nog een V8 in een open motorkap, een multitronic opgebaard.

  3. #3
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Mooi! Zal een aardige rekening zijn, maar nu weer fijn 50.000km rijden

  4. #4
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.630
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Goed om te lezen !
    Zijn al je "wensen" die je opnoemde verder ook vervuld?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  5. #5
    ErikV6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    109
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    de meeste wensen zijn vervuld, ja. Verbruiksmeter is met 5% verhoogd, verkeershinder wordt nu ook in Belgie gemeld, achterdeur kraakt niet meer. Over tuning hebben we het niet meer gehad, uiteindelijk was dat niet zo belangrijk. MMI updates opladen duurde 2 uur. Was nieuw voor mij : een rechtstreekse verbinding met Audi en dan maar downloaden.

    Voor de motortrilling werd eerst naar bouten aan de nokkenas gekeken die al eens loskomen, maar die waren ok. Verder was er niet veel tijd meer over. De motor trilt nu minder bij 1400 toeren, maar draait soms niet 100% regelmatig stationair. Wegens meestal autosnelweg zijn dit toerentallen die ik zelden meemaak, ik moet er nog eens op letten of het niet enkel bij koude motor is.

    @muizenissen : 50000 km? Ik hoop op 120.000 km tot volgende riemwissel. Dat en de banden waren de grote posten.


  6. #6
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    @ Erik: je banden zullen heus geen 120.000km mee gaan, vandaar dat ik zeg 50K tot je volgende kostenpot (naast regulier olie en filter onderhoud etc.).

  7. #7
    ErikV6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    109
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    idd
    toch hoop ik op 80-90K met deze bandjes. We spreken elkaar weer in 2013 ;-)

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •