Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: MMI, scherm klappert

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    71
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Unhappy MMI, scherm klappert

    Mijn MMI scherm heeft sinds April de nare eigenschap om heftig te klapperen nadat hij geheel uit het dashboard is gekomen. Volgens zeggen zou er een sensortje defect zijn, reparatie wil zeggen geheel uitwisselen tegen ongeveer 460 € onderdelen en minimaal 4 uur x 115 € arbeidsloon = 920 eeuur voor een sensortje met makke. Heeft iemand hier evaringen mee, zijn er goedkopere alternatieven.........

  2. #2

    Standaard

    Heb het laten repareren bij GIMANN in Erp, compleet klapsysteem met montage etc ong. 460.00 euro.

    Klapt weer heel smooth omhoog.

  3. #3

    Standaard Re: MMI, scherm klappert

    Dit is inderdaad het complete inklap mechanisme. Is inderdaad geen goedkoop ritje

  4. #4

    Standaard Re: MMI, scherm klappert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speedbird84 Bekijk Berichten
    Dit is inderdaad het complete inklap mechanisme. Is inderdaad geen goedkoop ritje
    hee hallo,eerst even voorstellen
    ik ben nieuw op het forum en moet zeggen toppie ....

    wat betreft klapperend scherm heb ik ook gehad bij mijn a8 4,2 2005.
    een vriend van mij is van beroep auto electroniek.
    hij is er mee bezig gegaan en heeft ondekt dat de tandwielen van het scherm overgeslagen waren wat een veel voorkomend probleem lijkt te zijn.
    hij heeft het opgelost en ik rij weer een tijdje met perfekt werkend scherm rond!terwijl de dealer zei er moet een hele nieuwe console in twv 400 euro ex inbouw kosten.
    ik was nu 125,00 euro kwijt.

    groetjes ferry

  5. #5
    ErikV6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    109
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI, scherm klappert

    mijn scherm klapt sinds een week niet meer open. Het maakte een paar keer een akelig geluid en nu is het afgelopen. Wel vervelend, geen navigatie meer etc. Ik durf de vraag niet eens stellen aan de d€al€r
    @opaloek : hoe heb jij het opgelost?
    @ ferry a8 : waar woont je vriend ergens?


  6. #6

    Standaard Re: MMI, scherm klappert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door opaloek Bekijk Berichten
    Mijn MMI scherm heeft sinds April de nare eigenschap om heftig te klapperen nadat hij geheel uit het dashboard is gekomen. Volgens zeggen zou er een sensortje defect zijn, reparatie wil zeggen geheel uitwisselen tegen ongeveer 460 € onderdelen en minimaal 4 uur x 115 € arbeidsloon = 920 eeuur voor een sensortje met makke. Heeft iemand hier evaringen mee, zijn er goedkopere alternatieven.........
    Zal inderdaad het inklapmechanisme zijn. Moet een groot deel van het dashboard open. Heb ik voor mijn A8 2004 4.2 gewoon bij de dealer laten doen. 420 euro.

  7. #7
    ErikV6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    109
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Lightbulb Re: MMI, scherm klappert

    ik heb in afwachting van de volgende onderhoudsbeurt een truukje gevonden om het akelige geklapper te vermijden : als het MMI naar boven komt en bijna volledig is uitgeklapt - en dus wil gaan klapperen - hou ik het enkele seconden tegen. Als ik het daarna loslaat, is er niets meer te horen.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    71
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Wink Re: MMI, scherm klappert

    Hoi hier is Opaloek eindelijk weer.
    Leuk dat er veel interessante opmerkingen terug gekomen zijn, lange tijd niet gereageerd omdat ik veel problemen (en onkosten) heb gehad oa door een fantastische dealer uit het oosten van het land en eentje uit Alkmaar en omstreken, en mijn scherm klappert nog steeds door alle andere hoge uitgaven.
    Ben dan ook wel benieuwd naar de prijs bij de vriend van Ferry als hij dit tenminste wil doen voor "buitenstaanders".

    De prijs door de dealer in Alkmaar voor gerekend is die uit mijn originele bericht, er zijn dus kennelijk ook dealers die het mechanisme repareren?

    Opaloek.
    Laatst gewijzigd door opaloek; 26-07-11 om 14:37.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    71
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI, scherm klappert

    Klinkt goed Erik maar bij mij werkt dit tot op heden niet of ik doe het op de verkeerde stand.

    Opaloek.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    71
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI, scherm klappert

    Eric wie is jouw dealer?

    Opaloek.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    71
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI, scherm klappert

    Hoi Ferry.

    Is jouw vriend ook genegen om dit te doen voor anderen? Zo ja ik kan me voorstellen dat hij er ook wat aan wil verdienen en wat zou dan zijn prijs zijn?

    Opaloek.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    40
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: MMI, scherm klappert

    Is inderdaad veel voorkomend bij a8 4e, wat wij aanraden als dealer is volgende:

    Ofwel mecaniek vervangen (bij ons in belgie 300eur voor stuk + 1,5 u werk) redelijk duur maar opnieuw 2 jaar garantie
    Ofwel scherm laten openklappen en dan voeding ervan afhalen ( niet veel werk, definitieve oplossing maar dan blijft het scherm wel altijd geopend staan)

  14. #13
    ErikV6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    109
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI, scherm klappert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door opaloek Bekijk Berichten
    Klinkt goed Erik maar bij mij werkt dit tot op heden niet of ik doe het op de verkeerde stand.

    Opaloek.
    soms komt het scherm er niet uit en moet je het een handje helpen.
    Als het bijna de hoogste stand bereikt heeft, duw je het wat naar beneden en houd je het zo, dan klappert het niet. Of je laat het een keer klapperen en duwt het dan een beetje terug. Een paar seconden wachten en dan loslaten.
    Bij het terug inklappen moet ik het soms ook een zetje geven.

    Passeer je ooit langs Brussel, dan doe ik het even voor. Filmpje maken kan niet meer wegens recente crash.

    Tuurie, jij bent dealer met A8 kennis? Waar zijn jullie gelegen?

  15. #14

    Standaard Re: MMI, scherm klappert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door opaloek Bekijk Berichten
    Eric wie is jouw dealer?

    Opaloek.
    Ames Audi Gorichem. Aardige mensen.

  16. #15

    Standaard Re: MMI, scherm klappert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuurie Bekijk Berichten
    Is inderdaad veel voorkomend bij a8 4e, wat wij aanraden als dealer is volgende:

    Ofwel mecaniek vervangen (bij ons in belgie 300eur voor stuk + 1,5 u werk) redelijk duur maar opnieuw 2 jaar garantie
    Ofwel scherm laten openklappen en dan voeding ervan afhalen ( niet veel werk, definitieve oplossing maar dan blijft het scherm wel altijd geopend staan)

    Bij mijn A8 (4e 2004) komt het scherm er sinds enkele dagen helemaal niet meer uit. De afdekking van het dashboard gaat plm 2 cm omhoog en dan begint het geklapper. Ik krijg het met de hand niet verder geduwd (denk ik, bang dat er nog meer stuk gaat).

    Hoe kan ik het mechaniek er uit krijgen? (Ik heb op vagcom gezien dat het een soort doosje is). Moeten dan de houtmotieven en de ventilatieroosters er uit en hoe kan dat? En wat verder nog los te maken?

    nb: het gaat nog wel mooi dicht

    grt

    a3

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •