Maybe offtopic:
een collega van mij heeft Michelins onder zijn A6 zitten, GEEN quattro. Ze slijten als een dolle.
Spanning en uitlijnen zijn vlgs hem in orde.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?
Goede keuze.
Doe je zelf een lol en wees kritisch. Als je auto goed is uitgelijnd en de banden goed gebalanceerd (max. 70Nm wieldruk en 60gram lood) zal de auto rijden als op een biljartlaken.
Als de auto niet zo rijd, dan is er toch wat mis. Niet accepteren en een oplossing eisen. Een A8 kan zweven mits de bandenboer en uitlijner hun werk goed doen.
Ik zou alles bij Kees van Gent regelen (banden+uitlijning). Ze snappen het tenminste en zijn eerlijk geprijsd. Het zijn kritische lui. Ze willen het perfect hebben. Het zijn vakidioten en dat is precies wat je nodig hebt om plezier van je auto te hebben.
Een A8 die niet perfect rijd is gewoon vervelend. Het hoort niet en het hoeft ook niet.
Zeg maar dat Steven Rodenburg je gestuurd heeft en doe Peter en de jongens de groeten van me. Veel plezier
Ik ben ook voor evt banden op zoek voor dadelijk op mijn nieuwe wielen.
Je hebt dan eindelijk, na veel discussie gelezen te hebben, je keus gemaakt. Dan ga je plots weer verder te lezen en lees je dat het weer niks is. Moeilijk..Moeilijk..banden kiezen, echt een pesoonlijke keus.
Vandaag de Goodyear F1 Asymmetric's 255/40-R19 100Y gemonteerd. Wat me bij het balanceren opviel is dat er maar heel weinig 'lood' moest worden geplakt. Linksvoor moest ik met m'n oude band wel 50 gram plakken. Met de nieuwe band maar 5 gram! Dat zegt wel iets over de kwaliteit van het productieproces.
Zag dat twee van m'n velgen bij het draaien op het balanceerapparaat kleine 'hobbeltjes' vertonen. Daar voel je onder het rijden overigens niets van... Maar toch.
Na het monteren de snelweg op; wat een groot verschil i.v.m. de oude rubbers! De A8 glijdt nu werkelijk als een strijkijzer over een biljartlaken. Tijdens de rit van 75 snelweg km's naar huis op verschillende snelheden getest; randen in het asfalt zijn minder voel- en hoorbaar. Ook op uiterst illegale snelheden totale rust. Eerst indruk is ook dat de auto heel gemakkelijk door de bochten stuurt. De weg was nat, maar geen enkele keer het rubber ook maar iets voelen 'wringen'...
Als dit resultaat nog lang aanhoudt - wat te hopen is - dan zijn het inderdaad super banden. Nogmaals bedankt voor de tip Steven en Michiel!
hey mensen met kennis
ik heb pirelli pzerro rosso 245/40/r18 eronder zitten. (men zegt top model van pirelli??)
vind ze heerlijk rijden...maar nog nooit andere eronder gehad.
wel nu al na 40.000 - 60.000 zomerkmers 2 kapotte banden, en de andere 2 moeten met de volgende beurt.
is dit snel of normaal? mijn rijgedrag of toch niet zoon goede band? of nu juist wel? ik hoor ook vaak " goede banden slijten snel" .
Tsja de naam.....
Dus zou er draai richting op moeten staan?
Net even gekeken, kan deze niet ontdekken. Enkel de notatie: "facing outwards"
Dat alleen zegt niets daar de "curvjes" aan de buitenzijde half rond lopen. Als je de band dus aan de andere zijde zou monteren staan de curvjes andersom...
Er zit dus idd wel verschil in. You are right Michel!
Ik weet echter niet hoe je vaststelt welke band L of R zou moeten
Snap t niet meer ...
Ik rijd de 235-45-17 van GY assymetric....de beste banden die ik totnogtoe gehad heb....echter......door de korte stukken die ik rijd met al die rotondes zit ik na 20k al bijna op de indicator blokjes......damn...
Toch m'n rijstijl maar n's wat aanpassen...maar ik ga zeker weer voor deze band!