Ik heb ze als zomerbanden: bevalt me prima. Supergrip!
En, bevallen de banden je nog steeds? Ben op zoek naar wat leuks in de maat 255/35-18. Goodyear F1 Asymm zijn relatief strak geprijsd en worden door m'n bandenboer ook als geschikt aanbevolen voor m'n S6. Het gaat mij vooral om grip en weinig afrolgeluiden.
Ik rijd nu Goodyear F1 GS D3 in 255/40-17. Banden worden gauw vierkant, na één nacht staan voel je de eerste 10 km's gehobbel. Daarnaast heb ik na een jaar (10.000 km) al lichte afrolgeluiden. Ik heb ze ook gereden in de maat 225/45 onder m'n A6. Toen bevielen ze wél. Ben nu wat wantrouwend over GY dus...
Ik heb de gy asym (225/45R17-91Y) onder mijn A3 3.2, en de voorbanden hebben met deze kou behoorlijk last van flatspotting. Ook waren ze lastig te balanceren (35-50g), en nog steeds niet helemaal zuiver - maar afgezien daarvan bevallen ze veel beter dan de conti sportcontacts.
ATR ?
Hmmm, ik dacht dat ik m'n merken wel kende maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Aanbevelen kan ik ze dan ook niet.
Tip: geef liever iets meer uit aan dat zwarte spul dat zo ongeveer het enige is dat jou van de vangrail of die boom weg houd...
Sorry voor t late antwoord:
Zomerbanden: 19 K
Deze zijn stil en hebben Supergrip!
Winterbanden: 4 K
Deze zijn rechtdoor rijdend stil, in de "vlotte" bochten laten ze zich horen.
Erg betrouwbaar gebleken in de laatste sneeuw en prut periode.
Slijtage kan ik nu niets van zeggen, moet dan even meten.
Ja dat is zeker waar! maar ik heb tijdelijk nieuwe banden nodig dus wil geen 400-500 euro neerleggen..
Goodyear F1 Asymmetric's komen wel als ik nieuwe velgen heb
Voor nu zoek ik het ff bij de goedkopere kwaliteitsbanden. ATR Sport is van Achilles (zelf ook nooit van gehoord)
Op autobandentest.com scoren de slijtage en grip over het algemeen best goed maar ik zie toch zeer uiteenlopende reacties vandaar dat ik het hier vraag..
ATR Sport is een model uit de range van het merk Achillis. Een merk van American Pacific Industries uit de USA. Die laten hun rubbers in China maken. Ze krijgen een hoop kritiek te voorduren. De CEO roept dan "Nobody believes in the quality of Chinese-manufactured tires more fervently than Jeff Kreitzman, CEO of American Pacific Industries Inc. (API), but not all Chinese-made tires are equal".
Ach ja, toegeven dat z'n banden nog net rond zijn zal hij niet snel doen me dunkt...
Nou we het er toch over hebben. De ADAC zomerbandentest (die de ANWB gebruikt en als eigen test presenteert...). Op Autoblog verklappen ze de conclusie alvast...
http://www.autoblog.nl/archive/2010/...ond#post-34192
http://www.anwb.nl/auto/tests/onderd...nden-2010.html
Ik heb de chinese huismerkband van Profile Tire Center, "Interstate" geprobeerd (zowel de Touring als de Sport) en echt, het is drie keer niks. Het is rond en zwart en that's it...
Kun je zeker hebben !
Ook in de test die Steven aanhaalt scoort ie, als je t ietsje hogere verbruik uit de vergelijking haalt, als BESTE !
Ik ben iig zeer tevreden
BTW Max: zou je wel zo breed en laag gaan? Denk aan comfort en aquaplaning !
Een hoger verbruik vind ik niet zo erg, ik las in de test ook dat de asymmetrics wat meer bandengeluid hebben, klopt dat?
De 255 breedte is standaard onder mijn S6 Plus, met 18 inch zit ik aan die 35 wangmaat gebonden