Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: S8 V10 5.2 FSI: problemen met Lamborghini motorblok bekend?

  1. #1

    Standaard S8 V10 5.2 FSI: problemen met Lamborghini motorblok bekend?

    Via internet sprak ik iemand die beweerde dat er veel problemen zijn met het motorblok van de S8. Hij beweerde dat de motor (5.2 liter V10 welke in de basis afkomstig is uit de Lamborghini Gallardo) veel problemen geeft. Volgens hem zijn deze 'Italiaanse'-Audi-motoren van inferieure kwaliteit en leidt dit in driekwart van de gevallen tot vroegtijdige problemen en revisie van het motorblok.

    Weet iemand hier iets van? Klopt dit of is het een fabel? Graag verneem ik jullie reacties en ervaringen.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.165
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S8 V10 5.2 FSI: problemen met Lamborghini motorblok bekend?

    Als dit echt zo zou zijn zou audi ze dan in hun vlaggenschip gebruiken denk je?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Standaard Re: S8 V10 5.2 FSI: problemen met Lamborghini motorblok bekend?

    Ik denk niks, daarom stel ik de vraag of het zo is? Er zijn wel meer zaken die in een vlaggenschip worden gebruikt waarvan naderhand blijkt dat er veelvuldig problemen mee zijn. Alleen wordt dat soort zaken meestal niet aan de grote klok gehangen.

    Ik heb onlangs 2 identieke Audi's A6 3.2 fsi quattro tiptronic gehad en bij beide auto's zijn het dezelfde onderdelen die ongeveer op hetzelfde tijdstip het loodje leggen. Dat zijn de zwakke punten. Audi heeft daar weet van maar je vindt er maar weinig van terug op internet.
    Laatst gewijzigd door Chesto; 05-09-10 om 16:34.

  4. #4
    Hansyii
    Guest

    Standaard Re: S8 V10 5.2 FSI: problemen met Lamborghini motorblok bekend?

    De Audi motor is afgeleid van de Lamborghini. Het enige wat ze gemeen hebben is het onderblok.

    Boring x slag bij oude Lam (2003-2008) 82,5 x 92,8 mm, cilinderinhoud 5 liter
    Boring x slag bij Audi 84,5 x 92,8 mm, cilinderinhoud 5,2 liter, geplaatst in S6 en S8.

    Vanuit de 5,2 liter Audi motor heeft quattro GmbH weer de 5.0 liter biturbo voor de RS6 ontwikkeld.
    boring x slag 84,5 x 89,0 mm

    De motor uit de S6 en S8 is doorontwikkeld, deze zit zowel in de Gallardo als in de R8 .

    Dit zover mijn kennis reikt.
    De oude Lambo motor heeft dus met de Audi motor weinig gemeen.

    Voor mij in die zin broodje aap verhaal.
    Laatst gewijzigd door Hansyii; 10-09-10 om 12:34.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •