Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Luchtvering: hoe werkt die; hoe bevalt die

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A2

    Question Luchtvering: hoe werkt die; hoe bevalt die

    Deze Citrofiel rijdt al 10-tallen jaren zeer tevreden op hydropneumatische vering, maar zegt altijd: als er een Audi was met dergelijke veren, zou hij die toch eens willen proberen.Nu hoor ik dat er onder de A8 luchtvering zit ! Zou iemand kunnen vertellen hoe die werkt ( met zvm technische details) en of en hoe die bevalt ?
    Vast dank van een mogelijk toekomstige Audifahrer (mijn vrouw rijdt al een A2-tje!).

  2. #2
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Luchtvering: hoe werkt die; hoe bevalt die

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door irpjhoogenberk Bekijk Berichten
    Deze Citrofiel rijdt al 10-tallen jaren zeer tevreden op hydropneumatische vering, maar zegt altijd: als er een Audi was met dergelijke veren, zou hij die toch eens willen proberen.Nu hoor ik dat er onder de A8 luchtvering zit ! Zou iemand kunnen vertellen hoe die werkt ( met zvm technische details) en of en hoe die bevalt ?
    Vast dank van een mogelijk toekomstige Audifahrer (mijn vrouw rijdt al een A2-tje!).
    Ik heb geen ervaring met een a8 maar onder een a6 werkt het perfect.
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  3. #3
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Luchtvering: hoe werkt die; hoe bevalt die

    adaptive air suspension

    Adaptive air suspension verenigt de schijnbaar conflicterende eigenschappen comfort en sportiviteit. De combinatie van luchtvering en een traploos dempersysteem past zich altijd naadloos aan de rijsituatie aan.

    Deze innovatieve voorziening lost het conflict tussen comfort en sportiviteit op: adaptive air suspension biedt in elke rijsituatie een ideale onderstelafstelling door deze desgewenst automatisch aan te passen, dankzij de elektronisch geregelde luchtvering met traploos verstelbare demping.

    Adaptive air suspension is een elektronisch geregelde luchtvering op alle vier de wielen in combinatie met een traploos adaptief dempersysteem dat eveneens elektronisch wordt aangestuurd. De permanente niveauregeling zorgt ervoor dat de auto ook bij een ongelijkmatige belading overal eenzelfde afstand tot de weg heeft. Daarnaast zijn (afhankelijk van het model) verschillende modi zoals bijvoorbeeld automatic, comfort, dynamic of lift in te stellen.

    Via MMI kan de bestuurder kiezen uit de basisinstellingen automatic, comfort, dynamic of lift. Om het inladen te vergemakkelijken, is bij de Audi Q7 ook een beladingsstand te kiezen, waarbij de achteras 45 millimeter wordt verlaagd om zo voor een lagere tildrempel te zorgen. Deze stand is zowel via MMI als met een knop in de bagageruimte in te schakelen.

    Beschikbaar op A6, A7, A8, Q7.
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  4. #4
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering: hoe werkt die; hoe bevalt die

    Onder mijn A6 zit adaptive air suspension en dat bevalt erg goed. Ga eens proefrijden! Een Audi is ook met AAS duidelijk meer op rijgevoel afgestemd dan de Citroëns die ik ken (oom met serie gehad van XM, C5, C6). Je voelt goed wat er gebeurt, zeker in dynamic-stand, maar dan zonder het scherpe randje dat mijn vorige Audi's met S-line onderstel wel hadden. Dus stugheid beetje naar wens (met variatie van comfort tot dynamic), waarbij veerbeweging op het einde heel mooi soepel wordt gedempt in plaats van bij schroefveren in de bumpstop te klappen.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Luchtvering: hoe werkt die; hoe bevalt die

    Ik heb het systeem op een S8 2007. Het bevalt super. De auto kan ingesteld worden op sportief of comfort. Wat ik tevens handig vind als je een onverharde weg op moet kun je hem in de lift stand zetten. Hierdoor komt het royaal omhoog, zodat er minder kans is dat je iets raakt met de bodem.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •