Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: Nieuwe accu inleren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Nieuwe accu inleren

    Hallo,
    heb vandaag mijn accu gewisseld A8 D3 met eentje van de dealer gekocht accu 12v110ah 520a 850a
    oude accu is varta en nieuwe accu staat varta volkswagen op, maar allebei hebben de zelfde waarden,
    op de nieuwe accu heb je een sticker met bem code,
    000915105DL
    VA0311026Q1TW

    omdat de waarden toch hetzelfde zijn is het toch nodig om de accu te inleren of heeft het geen zin.

    in vagcom bij module 61 heb je battery coding

    part number ( 10 or 11 digits ) dat is denk ik 000915105DL
    serial number ( 10 digits) maar is dat dan VAO 311026Q1TW ??? Moet ik dan de VA0 weglaten ?
    verdor gewoon VARTA kiezen.

    dan ok en dan kom je op het scherm waar je de nieuwe coding kan opslaan.
    moet ik dan de workshop code gewoon op 00000 laten staan ,?

    accu is al gewisseld geen storingen ofzo , maar zat toch te denken aan het coding gedoe,
    graag beetje hulp of ik alles goed doe,
    groetjes
    A8 4H 2011 4.2 TDI Quattro

  2. #2
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.303
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: A8 nieuwe accu inleren,

    mijn neef zei altijd: als het goed werkt, dan moet je er gewoon afblijven
    heb je een foutmelding bij Auto-Scan ??

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: A8 nieuwe accu inleren,

    Zal ff scannen of ik een fout krijg met
    Accu module. En eventueel andere fouten.
    A8 4H 2011 4.2 TDI Quattro

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: A8 nieuwe accu inleren,

    Goedemorgen,

    part nummer in het eerste veld kiezen, daarna VAO311026Q invullen ( batterijmerk staat waarschijnlijk al op varta, anders varta selecteren ), enter, daarna zie je een hele lange code verschijnen en is de accu juist gecodeerd.

    groetjes

    Maurice

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: A8 nieuwe accu inleren,

    Thanks. Ik had het zo gelaten. Maar anders kan ik het wel nog ff veranderen.
    A8 4H 2011 4.2 TDI Quattro


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.237
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A8 nieuwe accu inleren,

    Sinds vorig jaar februari een Varta in het autotje gedaan. ( oude was nog uit 2005 )
    Nu toch weer wat drama (geen originele dealeraccu, wel Varta ) dat de accu nagenoeg leeg is door............????

    Bij Leon is indertijd een 0-letje in een 1-tje gewijzigd, opgeslagen en weer teruggezet zodat íe zou zien dat het een nieuwe is.
    Dit is waarschijnlijk niet gelukt.

    Nu ff naar de dealert gebeld en ja, een accu met coderen voor het luttele bedrag van.............€ 380,--

    Zal er dan waarschijnlijk toch aan moeten geloven ondanks dat het in 2012 wel goed is gegaan na plaatsen van de niet-dealert-accu.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: A8 nieuwe accu inleren,

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freek123 Bekijk Berichten
    Sinds vorig jaar februari een Varta in het autotje gedaan. ( oude was nog uit 2005 )
    Nu toch weer wat drama (geen originele dealeraccu, wel Varta ) dat de accu nagenoeg leeg is door............????

    Bij Leon is indertijd een 0-letje in een 1-tje gewijzigd, opgeslagen en weer teruggezet zodat íe zou zien dat het een nieuwe is.
    Dit is waarschijnlijk niet gelukt.

    Nu ff naar de dealert gebeld en ja, een accu met coderen voor het luttele bedrag van.............€ 380,--

    Zal er dan waarschijnlijk toch aan moeten geloven ondanks dat het in 2012 wel goed is gegaan na plaatsen van de niet-dealert-accu.
    Koop gewoon een accu bij de dealer met korting,
    en dan zelf erin zetten, en coderen met vagcom klaar,
    is ongeveer 250 euro denk ik accu. en vagcom als je niet hebt gewoon ff langskomen bij mij of vrienden hier die vagcom hebben.
    A8 4H 2011 4.2 TDI Quattro

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.237
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A8 nieuwe accu inleren,

    Thanx.

    't is al geregeld, er zit een nieuwe in met verleende "crisis-korting"

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: A8 nieuwe accu inleren,

    Gewoon volgende keer een accu kopen bij de accuhandel in Utrecht, op de draaiweg. Daar melden ze hem ook aan. Ben je voor € 200 klaar.
    En heb je de originele accu!

  11. #10
    A4FSI
    Guest

    Standaard re: Nieuwe accu inleren

    Een klein jaartje verder maar......

  12. #11
    draadloos
    Guest

    Standaard re: Nieuwe accu inleren

    wellicht is de accu alweer versleten :-)

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.237
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Nieuwe accu inleren

    Gelukkig niet !

  14. #13
    Boldman
    Guest

    Standaard re: Nieuwe accu inleren

    In de accu manager zit een history en karakteristiek van de xx jaar oude accu, plaats je een nieuwe accu dan kan je elk willekeurig merk nemen, ik heb een AwAccu 110 Amp geplaats van 110 Euro. Door andere BEM in tegeven word de history gewist en begin je weer met een nieuw fris geheugen.
    VAG heeft contracten met bepaalde accu leveranciers en die kom je tegen als je de nieuw accu gaat coderen en daar staan circa max 5 merken in.
    Andere merken gebruiken meestal geen BEM code maar geen paniek, gebruik een BEM code van bv een nieuwe Varta , karakteristiek van accu's ontlopen elkaar niet zoveel.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Nieuwe accu inleren

    Weet iemand waar ik een varta silver dynamic 110ah kan laten inleren zonder BEMcode.
    Had deze accu aangeschaft bij een universele garage maar zij hebben geen VAGCOM en kan hem niet meer ruilen zeggen ze.
    Auto krijgt nu storingen omdat hij de accu niet herkent.
    Dus weet iemand waar ik hem kan laten inleren zonder BEMcode liefst omg Noord Holland.
    Mijn dank is groot

  16. #15
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard re: Nieuwe accu inleren

    Bij Hartog misschien? @pedro sr.
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Nieuwe accu inleren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pelamers Bekijk Berichten
    Weet iemand waar ik een varta silver dynamic 110ah kan laten inleren zonder BEMcode.
    Had deze accu aangeschaft bij een universele garage maar zij hebben geen VAGCOM en kan hem niet meer ruilen zeggen ze.
    Auto krijgt nu storingen omdat hij de accu niet herkent.
    Dus weet iemand waar ik hem kan laten inleren zonder BEMcode liefst omg Noord Holland.
    Mijn dank is groot

    Inleren met 'oude' code gaat prima. Heb zelf ook een Varta Silver dynamic geplaatst. Ingeleerd met de oude code en geen probleem. Wel opnieuw inleren wanneer de accupool los is geweest. Een ieder met vagcom of vas kan dit voor je doen. Of zelf aanschaffen.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard re: Nieuwe accu inleren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slt Bekijk Berichten
    Inleren met 'oude' code gaat prima. Heb zelf ook een Varta Silver dynamic geplaatst. Ingeleerd met de oude code en geen probleem. Wel opnieuw inleren wanneer de accupool los is geweest. Een ieder met vagcom of vas kan dit voor je doen. Of zelf aanschaffen.
    Van mijn S8 D2 van 2001 kan ik de module 61 niet benaderen met VAGCOM. Zou dat de reden kunnen zijn van problemen met de accu. Ik wil eigenlijk weten; zit er in de D2, van 2001, wel zo'n module? Of zit daar toch gewoon een conventionele dynamo in?

  19. #18
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe accu inleren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvmidde Bekijk Berichten
    Van mijn S8 D2 van 2001 kan ik de module 61 niet benaderen met VAGCOM. Zou dat de reden kunnen zijn van problemen met de accu. Ik wil eigenlijk weten; zit er in de D2, van 2001, wel zo'n module? Of zit daar toch gewoon een conventionele dynamo in?
    daar zit dat allemaal nog niet in inderdaad
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe accu inleren

    Hallo Hans, bedankt voor je reactie,
    Oké, er zal dan niet zo'n module in zitten, dat is dan geruststellend, maar mijn accu is wel steeds snel leeg. Er zit nu voor de tweede keer een nieuwe accu in (in anderhalf jaar, twee keer een prachtig nieuwe Varta) , en ik vrees dat ook deze zijn beste tijd al gehad heeft. Wat zal toch de reden zijn?, de lekstroom is ruim 200 mA, dat vind ik niet echt heel erg veel, aan de andere kant is de accu daarmee zeker met een dag of 14 leeg. Wat vind jij van die lekstroom, te veel?

    Ik heb gewoon een Ampere meter tussen de massaklem geplaatst, na een minuut of 10 is alles wel in rust en zie je de werkelijke lekstroom.
    De Accu is een gloednieuwe Varta Blue G3 95 Ah, rekening houdend met maximaal tot 30% ontladen heb ik dus een te verbruiken capaciteit van 0,70X95Ah, is 66,5Ah gedeeld door 0,2 (200mA) maakt 332 uur. Gedeeld door 24 uur per dag, maakt afgerond 14 dagen.
    Het is niet ondenkbaar dat dit dus toch acceptabel is. Misschien wil iemand het eens bij zijn auto (S8/4.2) meten? Graag jullie reactie, bedankt

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe accu inleren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvmidde Bekijk Berichten
    Hallo Hans, bedankt voor je reactie,
    Oké, er zal dan niet zo'n module in zitten, dat is dan geruststellend, maar mijn accu is wel steeds snel leeg. Er zit nu voor de tweede keer een nieuwe accu in (in anderhalf jaar, twee keer een prachtig nieuwe Varta) , en ik vrees dat ook deze zijn beste tijd al gehad heeft. Wat zal toch de reden zijn?, de lekstroom is ruim 200 mA, dat vind ik niet echt heel erg veel, aan de andere kant is de accu daarmee zeker met een dag of 14 leeg. Wat vind jij van die lekstroom, te veel?

    Ik heb gewoon een Ampere meter tussen de massaklem geplaatst, na een minuut of 10 is alles wel in rust en zie je de werkelijke lekstroom.
    De Accu is een gloednieuwe Varta Blue G3 95 Ah, rekening houdend met maximaal tot 30% ontladen heb ik dus een te verbruiken capaciteit van 0,70X95Ah, is 66,5Ah gedeeld door 0,2 (200mA) maakt 332 uur. Gedeeld door 24 uur per dag, maakt afgerond 14 dagen.
    Het is niet ondenkbaar dat dit dus toch acceptabel is. Misschien wil iemand het eens bij zijn auto (S8/4.2) meten? Graag jullie reactie, bedankt
    Volgens chefmonteur bij dealer is 0.5 tot 0.7 Amp maximaal. (5 tot 7 mili Amp)
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •