Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Verbruikstroom in rust A8

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    65
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Verbruikstroom in rust A8

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier, d.w.z. dat het de eerste keer is dat ik wat plaats, dus ik hoop dat ik het goed doe.

    Ik heb een vraag. ik rij al 3,5 jaar rond met een 3,7 A8. Ongeveer een jaar geleden een nieuwe accu geplaatst. maar sinds een paar maanden loopt de accu leeg, overigens na een bezoek aan de garage. Zo leeg dat niets het meer doet, helemaal leeg dus. Ik heb de accu weer vol gereden en daarna een amperemeter tussen de accu geplaatst, en de auto met de amperemeter buiten de auto afgesloten. Na ca. 1 minuut blijft er een reststroom vloeien van 0,2 ampere. met een volle accu met een capiciteit van 110AH moet de accu dit dus met gemak 2 dagen volhouden. Als ik de accu loskoppel start de auto nog wel na twee dagen. Heb ook de accu laten doormeten. Da accu heeft een startstroom capiciteit van 920 A, en de meter geeft aan 570 A, dat is dus een afname van ruim 30%.

    De vragen zijn dus:

    Is een reststroom van 0,2 ampere normaal?
    Is de accu misschien gewoon naar de knoppen?
    Laatst gewijzigd door tom; 06-10-12 om 15:46.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruikstroom in rust A8

    Welkom. Graag voortaan de vragen op de juiste plaats neerzetten, verplaatst van Algemene discussie naar het A8 D3-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Verbruikstroom in rust A8