Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Verbruikstroom in rust A8

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    65
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Verbruikstroom in rust A8

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier, d.w.z. dat het de eerste keer is dat ik wat plaats, dus ik hoop dat ik het goed doe.

    Ik heb een vraag. ik rij al 3,5 jaar rond met een 3,7 A8. Ongeveer een jaar geleden een nieuwe accu geplaatst. maar sinds een paar maanden loopt de accu leeg, overigens na een bezoek aan de garage. Zo leeg dat niets het meer doet, helemaal leeg dus. Ik heb de accu weer vol gereden en daarna een amperemeter tussen de accu geplaatst, en de auto met de amperemeter buiten de auto afgesloten. Na ca. 1 minuut blijft er een reststroom vloeien van 0,2 ampere. met een volle accu met een capiciteit van 110AH moet de accu dit dus met gemak 2 dagen volhouden. Als ik de accu loskoppel start de auto nog wel na twee dagen. Heb ook de accu laten doormeten. Da accu heeft een startstroom capiciteit van 920 A, en de meter geeft aan 570 A, dat is dus een afname van ruim 30%.

    De vragen zijn dus:

    Is een reststroom van 0,2 ampere normaal?
    Is de accu misschien gewoon naar de knoppen?
    Laatst gewijzigd door tom; 06-10-12 om 15:46.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruikstroom in rust A8

    Welkom. Graag voortaan de vragen op de juiste plaats neerzetten, verplaatst van Algemene discussie naar het A8 D3-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Verbruikstroom in rust A8

    Controleer eens of je stuurkolomverstelling nog werkt, zo nee, trek dan de stekkers maar van beide motoren af.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    65
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruikstroom in rust A8

    Bedankt voor reactie, maar stuurkolomverstelling werkt gewoon. Er is nog iets vreemds aan de hand. Als ik de auto met een externe accu start geeft het MMI maar 10% accu-inhoud aan, ook als de accu weer helemaal vol is. Als ik dan de accuklem even los maak loopt de accu-inhoud weer op tot 100%.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    8
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Verbruikstroom in rust A8

    Goedenavond,

    Onze Audi A8 heeft hetzelfde probleem. Als er een nieuwe accu geplaatst worden gaat het 2 weken goed. Hierna is de accu leeg getrokken en start niet meer. Het energie management systeem sluit normaal gesproken onder de 60% onderdelen zoals de binnenverlichting, MMI scherm etc. Dit zodat je de auto altijd zou moet kunnen starten. Hij staat nu al 4 weken bij Coen Donkers maar ze komen er niet uit. Heb jij al een oplossing gevonden?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    65
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruikstroom in rust A8

    Beste Robert,

    Ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe accu geplaatst. De oude accu is bij de leverancier met speciaal apparatuur getest, en gaf na volledig te zijn geladen toch maar een ladingsgraag van 30%. Kapot dus, en ik heb, omdat de accu maar net 1 jaar oud was, een nieuwe gekregen. De vraag is nu dus of dat de accu al slecht was bij levering, of dat ie kapot is gegaan omdat die steeds helemaal leeg is getrokken door één of andere gebruiker in rust.

    Je schrijft dat het bij jouw, na dat er een nieuwe accu is geplaatst, maar twee weken goed gaat. mijn vraag is dan, geldt dat ook als je er elke dag mee rijdt. bij mij was het zo dat indien ik er maar elke dag, of om de andere dag, mee reed ik geen problemen had. Als jouw accu leeg loopt terwijl je er elke dag mee rijdt zou ik toch ernstig naar de dynamo kijken. Het is ook mogelijk dat er een diode in jouw dynamo kapot is. De dynamo laadt dan wel gewoon bij maar gaat zich als gebruiker gedragen als de motor niet draait.

    Ik houd je op de hoogte van mijn bevindingen met mijn nieuwe accu.

    Groet, Bas.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    8
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Verbruikstroom in rust A8

    Beste Bas,

    We hebben de auto inmiddels terug. Hij is 6 weken bij Coen Donkers geweest. Eindstand. We weten het niet. Het energie management sluit wel weer dingen af. Dus (we hebben het niet uitgeprobeerd) maar hij zou dus altijd te starten moeten zijn. Het punt is inderdaad dat de auto vaak een dag of 5 stil staat. Dus er wordt niet zo gek vaak mee gereden. Dat van die diode zou ik ook nog kunnen uitvogelen ja. Ik heb een 'lekspanning' van 140mA. Niet zo gek veel dus maar genoeg om hem in 3 weken lam te leggen. Hoe is het zover bij jou vergaan?

    Groet.
    Robert

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    65
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruikstroom in rust A8

    Beste Robert,

    Excuses voor de zeer late reactie. We zijn inmiddels een jaar verder, en ik zit nog steeds met het zelfde probleem. Ik zet mijn auto nu maar zo weg dat ik heel makkelijk even een lader kan aansluiten. Ik heb ook al weer ergens gelezen dat het de CD wisselaar kan zijn??
    heb jij nog nieuws, of heb je de auto uit nijd inmiddels verkocht??

    Groet, Bas.

  10. #9
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Verbruikstroom in rust A8

    Ik neem aan dat de accu's goed zijn ingeleerd bij Donkers, daar twijfel ik niet aan.
    Is er ook wel eens een update uitgevoerd op de BEM?
    Dit wordt gedaan met de 3 update cd's, na de update is de accu weergave niet meer te zien op het MMI systeem.
    Later wel weer terug te halen met het hidden menu.
    De BEM schijnt toch wel vaker het probleem te zijn volgens onze duitse buuren.

  11. #10
    Boldman
    Guest

    Standaard Re: Verbruikstroom in rust A8

    Ik heb de update 5570 gedaan een paar maanden terug en de accu meter kan ik oproepen, kijk hier niet naar daar heel wat invloeden kunnen een verkeerde waarde doen gegeven in het display, het is een gadget meer niet.

    200 Mah is circa 1 amp per 5 uur, dus een gezonde accu zal na 110 x 5 = 550 uur = 22 dagen zijn uitgeput.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    326
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Verbruikstroom in rust A8

    Ik heb ook maanden met accu problemen gezeten. Toen er eindelijk een monteur naar keek die er verstand van had hebben ze bij de dealer een nieuwe accu besteld en ook goed ingeleerd. Daarna nooit weer problemen gehad. Die monteur vertelde mij dat het heel belangrijk is dat je de juiste accu hebt en dit ook juist ingeleerd wordt. Anders blijf je problemen houden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •