Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 45 van de 45

Onderwerp: Luchtvering doet het niet meer

  1. #41

    Standaard re: Luchtvering doet het niet meer

    Goeden dag waar zit die 40 a zekering van de luchtvering hoop dat u mij kan helpen

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Luchtvering doet het niet meer

    Die zit boven het relais achter het stuur.

    relaisenzekeringluchtvering.JPG

    Oh, en je veertpoot repareren is helemaal niet zo duur mocht die lek zijn wat vaak het euvel is. Het lek is meestal 1 van de 2 o-ringen om de schokdemper. Hier moet de demper wel voor worden verwijderd van de balg. Reparatie kost dan < 1 euro. Mocht de balg zelf lek zijn wat ook vaker voorkomt, dan kost deze ca. 100 euro en een beetje klussen. Dan behoudt je in ieder geval je eigen schokdemper en staat veert je auto ook weer als vanouds. Ga je voor nieuwe, dan moet je direct denken aan 2 nieuwe vanwege de hardheid van de demper. Ook kun je op eBay gereviseerde complete poten kopen waar dus gewoon om een goede demper een nieuwe balg geplaatst is. Deze kosten ca. 250 euro per stuk.

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Leeftijd
    45
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Luchtvering doet het niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Reken ongeveer op 1000€ pst voor 1 nieuwe, zonder inbouw. SLIK!!! 😳
    Ze gaan meestal kapot door extreem verlagen, waar dit dus niet voor geschikt is, hooguit die 2cm net zoals het sportonderstel voor de A8
    Deze is standaard uit fabriek lager geprogrameerd in de ASS module.
    Mijne ligt lager door middel van verstelbare koppel stangetjes, principe blijft het zelfde, je houd de electronica (sensoren) voor de gek.
    aliexpress heeft ze ook ;-)

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Luchtvering doet het niet meer

    Beste allen
    bij mijn Audi s8 (2007) staat de luchtvering ook in storing.
    de vering lijkt als hiervoor beschreven bevroren, veert enkel hard. en wil niet meer van stand wisselen.
    de lift stand werkt nog wel, naar boven en naar beneden, ik denk dus niet dat het aan de compressor ligt.
    iemand idee?

  5. #45

    Standaard Re: Luchtvering doet het niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike Herford Bekijk Berichten
    Beste allen
    bij mijn Audi s8 (2007) staat de luchtvering ook in storing.
    de vering lijkt als hiervoor beschreven bevroren, veert enkel hard. en wil niet meer van stand wisselen.
    de lift stand werkt nog wel, naar boven en naar beneden, ik denk dus niet dat het aan de compressor ligt.
    iemand idee?
    Hallo Mike,
    Is je probleem opgelost? heb hetzelfde. Na vervanging luchtvering en compressor is mijn luchtvering keihard. Zeg maar sportstand. Comfort werkt niet meer. Heb jij een oplossing?
    Laatst gewijzigd door Jochempje25; 23-06-22 om 23:20.


Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •