Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Verwarming wordt niet warm

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Verwarming wordt niet warm

    Hallo, Mijn naam is Ron, ik ben nieuw hier op het forum. Ben in het bezit van een Audi S8 V10 Quatro van 2008. En ik heb een probleem met de verwarming.
    Het wil maar niet warm worden in de auto. Van de zomer is mij dat natuurlijk niet opgevallen, want dan staat de airco aan. Maar nu met deze koude temperaturen
    wil ik het toch warm hebben in de auto. Wat zou de oorzaak kunnen zijn, temperatuur aanduiding (meter) staat normaal, zo,n 90 graden. Er zit een stand verwarming op, en deze gebruik ik ook. Maar deze word ook niet echt warm. Wie heeft dit zelf ook al een meegemaakt. Ik heb verder geen foutmeldingen of iets dergelijks.

  2. #2
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: Verwarming wordt niet warm

    Lijkt eerder op lucht in het systeem, maar dan snap ik nog niet waarom hij wel netjes 90gr aangeeft (al is dat bij Audi ook nog niet echt betrouwbaar ). Wat je kan doen en ook nog eens gratis is, is de auto stationair laten draaien met de kachels vol open en je koelwater reservoir dop eraf. Wellicht dat je een eventuele luchtbel eruit kan krijgen.

    Werkt dat niet, naar de dealer om hem even af te persen. Wat ik ook al gelezen heb is dat er mensen zijn die met een karton voor hun radiateur rondrijden. Maar of dat voor jouw auto geldt weet ik niet, sorry
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  3. #3
    jarnoklein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    400
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Verwarming wordt niet warm

    De ecc unit uitlezen? Mischien zit er wel een of andere klep vast

  4. #4
    Franky D
    Guest

    Standaard re: Verwarming wordt niet warm

    Helaas hebben onze 8tjes veel problemen met de kache unitl.
    Zowel als sensoren als motortjes die de kleppen aansturen geven nog al eens de geest.
    Dit is niet uit te lezen met VAGCOM, maar moet echt gezocht worden.
    Heb laats nog een heel topic gelezen bij de buren op motortalk.de , daar wordt je niet vrolijk van.
    Bij mij zelf doet de rechter rooster in t midden het minder goed, klep/motortje beweegt amper.
    Je kan natuurlijk eerst eens beginnen met de zekeringen na te kijken.
    Kijk met zaklamp in roosters, daar zie je de kleppen zitten.
    Als je met de setup van de airco gaat spelen moeten de kleppen reageren.
    Wat ik me nog herinner van de duitse buren kan je als je het dashboard kastje demonteerd een witten plastic arm zien zitten.
    Dit zit ongeveer waar de airco bedienings unit zit, deze wordt aangestuurd door een motortje en schijnt voor de toevoer van het warme koelvloeistof te zijn.
    Probeer dit voorzichtig handmatig met de hand te verstellen, zodat het in ieder geval warmer wordt met deze koude temperaturen.
    hier nog een foto van de kachel unit voor het idee.
    nog ff snel bij de buren gekeken, ook de warmte wisselaar, het radiatortje zeg maar, kunnen verstopt raken zodat er geen water meer door kan lopen.
    lees het anders zelf ff door, Suc6.

    http://data.motor-talk.de/data/galle...7258589426.JPG
    http://www.motor-talk.de/forum/heizu...-t3747451.html

    Gr Frank.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Posts
    98
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard re: Verwarming wordt niet warm

    De auto bezit naast de waterpomp die zorgt voor de circulatie / koeling ook over een aparte electrisch aangedreven pomp in het verwarmingssysteem. Deze pomp loskoppelen van de spanning (stekkers of zekering loshalen) en het koelsysteem goed ontluchten. Meestal is deze klacht dan verholpen.


  6. #6
    Franky D
    Guest

    Standaard

    Bij de A6 vanaf 2004 hebben ze het veel over het regel ventiel die vaak open blijft staan, waardoor het water door blijft lopen naar de warmte wisselaar en daardoor zeer warme lucht naar binnen wordt gevoerd terwijl de aico op 19 staat.
    Het ventiel van ons is wat uitgebreider, meer aansluitingen, maar in principe het zelfde.
    Dit ventiel werkt met magneet klepjes, mss dat die van jou dicht blijft staan ipv open.
    Vermoed ook dat hier dat pompje in zit, waar de draadjes wel eens van los breken.
    Dit ventiel zit in de moter ruimte onder het raam, ff zwarte afdekplaat weg nemen. (Waar ruitensproeier vuldop zit)
    Laat ff weten wat bij jou nu de oorzaak was, handig voor de volgende met het zelfde probleem.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Thumbs up Re: Verwarming wordt niet warm

    er is een tpi voor verwarming van a8 is een bekende probleem dealer weet alles van heb zelf ook gehad, moest 2 kachel radiateurs vernieuwen onder dashboard en nog paar dingetjes kosten richting 800 euros. maar ben zelf ook heel handig in en heb slangen van kachelradiateus los gehald en met brandslang doorgespoeld, zat vol troep i. was met 3 uurtjes klaar en nu doet het weer goed :-):-)

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming wordt niet warm

    Beste,

    Rij met een audi A8 bj 2005...
    Heb namelijk ook een probleem met mijn verwarming, duurt een tijd voor die warm word, tegen over een paar maanden terug was die vele sneller warm!
    Krijg ook een onjuist temperatuur meting...meter blijft op het eerste streepje staan tussen 0 en 90* Ook na een lange rit dan bedoel ik 100 km...Dacht dat de thermostaat defect was, heb die dan veranderd was goed voor heel even..daarna terug het zelfde probleem.
    Heeft er iemand ooit het zelfde probleem gehad? Of weet er iemand waar ik moet gaan zoeken om het op te lossen.
    Alvast bedankt!

  10. #9
    jarnoklein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    400
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mito Baji Bekijk Berichten
    Beste,

    Rij met een audi A8 bj 2005...
    Heb namelijk ook een probleem met mijn verwarming, duurt een tijd voor die warm word, tegen over een paar maanden terug was die vele sneller warm!
    Krijg ook een onjuist temperatuur meting...meter blijft op het eerste streepje staan tussen 0 en 90* Ook na een lange rit dan bedoel ik 100 km...Dacht dat de thermostaat defect was, heb die dan veranderd was goed voor heel even..daarna terug het zelfde probleem.
    Heeft er iemand ooit het zelfde probleem gehad? Of weet er iemand waar ik moet gaan zoeken om het op te lossen.
    Alvast bedankt!
    Ik denk dat jij je temperatuur sensor even moet vervangen. En kijken wat ie dan doet.

  11. #10
    10i's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Verwarming wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edgar1987 Bekijk Berichten
    er is een tpi voor verwarming van a8 is een bekende probleem dealer weet alles van heb zelf ook gehad, moest 2 kachel radiateurs vernieuwen onder dashboard en nog paar dingetjes kosten richting 800 euros. maar ben zelf ook heel handig in en heb slangen van kachelradiateus los gehald en met brandslang doorgespoeld, zat vol troep i. was met 3 uurtjes klaar en nu doet het weer goed :-):-)
    Hoi Edgar,

    Zou je aan kunnen geven welke slangen en waar ze zitten? Ik heb hetzelfde probleem en ik wil graag jouw oplossing testen.
    Alvast bedankt voor je moeite,

    Tini

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Leeftijd
    45
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Unhappy Re: Verwarming wordt niet warm

    hallo allemaal,

    Ik heb met mijn audi a8 (2003) 3.7 ook een probleem wat hiermee te maken heeft. Ik hoor zodra ik de sleutel omdraai op contact... de kleppen switchen....alsof ze niet in de juiste modus komen. Ook in de middenconsole voor de lucht naar achteren hoor ik dit. Er komt uiteindelijk ook helemaal geen lucht uitblazen..uit geen enkele klep. terwijl ik het wel hoor 'razen' onder het dashboard als ik de blower hoger of lager zet.

    Wat kan dit zijn? en wat kan ik eraan doen?

    Groet!
    Laatst gewijzigd door a82003; 01-11-17 om 08:31.

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming wordt niet warm

    Even uitlezen, zoals hierboven ook gemeld.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Verwarming wordt niet warm

    Doet je kachel/verwarming het niet? of komt er geen lucht uit de roosters? zijn wel twee heel verschillende dingen.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Leeftijd
    45
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Unhappy Re: Verwarming wordt niet warm

    2 november: de lucht blaast er niet uit, denk dat de kleppen dicht zitten. want als ik met mijn hand aan het rooster voel, voel ik er wel warme lucht achter zitten.

    update 3 november 2017: ......en spontaan doet de verwarming het nu wel weer. Er blaast weer lucht en het werk ineens wel weer.

    ...Het lijkt dus een elektronisch probleem. Te meer omdat ik er 2 lampjes voor in de plaats krijg die te pas en te onpas aan en uit gaan.

    en mijn voorvering staat bij stilstand nu ineens laag. en ik hoor ook tijdens het rijden het relais af te toe tikken. Terwijl de (lucht)vering het uiteindelijk bi het rijden wel gewoon doet.
    misschien zijn deze problemen te herleiden naar het elektronisch gedeelte? ik heb wel 'lekkage' gehad door verstopte buizen van de airco..nat bij de voeten..en in het dak..vol zittende leidingen van het schuifdak. maar dat wordt misschien off topic hier..
    20171102_072058.jpg
    Laatst gewijzigd door a82003; 02-11-17 om 18:30.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Verwarming wordt niet warm

    Waterschade wordt wel een beetje of topic ja. Succes ermee

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Leeftijd
    45
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Unhappy Re: Verwarming wordt wel warm, kleppen zitten dicht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonvanveen Bekijk Berichten
    Waterschade wordt wel een beetje of topic ja. Succes ermee
    nou het verwarmingsprobleem is terug.

    (De voorvering staat wel los want die is gemaakt, was lekke veerpoot))

    ik weet nu ook zeker dat de kleppen naar het interieur plots allemaal niet opengaan. Dit is een paar dagen geleden tijdens het rijden weer opgetreden en nu al weer een paar dagen continue zo. . De aanjager doet het wel, het wordt ook warm achter de kleppen, maar de lucht komt er slechts voor 1% door de kiertjes doorheen. Dus beslagen ramen van het vocht omdat de airco z'n werk niet kan doen.

    Het is dus een probleem wat denk ik licht bij de centrale aansturing van de kleppen. Die zitten dus allemaal dicht. Iets wat soms wel soms niet optreedt want in de tussentijd heeft het wel weer gewerkt. Iemand enig idee. op de uitleesapparatuur stonden geen problemen verder. zoals boven ook al vermeld staat.

    Vandaag gingen ze weer even open, en nu zitten de meesten weer dicht, alleen de raamblower en helemaal rechts niet. Welk onderdeel stuurt dit geheel centraal aan? Daar zit mijn issue.
    Laatst gewijzigd door a82003; 01-12-17 om 17:54.

  18. #17

    Standaard Re: Verwarming wordt wel warm, kleppen zitten dicht

    is dit eigenlijk ooit nog opgelost? Ben benieuwd naar de uitkomst?

  19. #18

    Standaard Re: Verwarming wordt niet warm

    waar zit die pomp?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •