Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: S8 instrumentenpaneel in een A8

  1. #1
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    742
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard S8 instrumentenpaneel in een A8

    Hallo heren,

    Bij het zoeken van een aantal onderdelen voor mijn a8, vond ik een s8 tellerklok. Heeft iemand ervaring in bouwen van een s8 tellerunit in een a8? Hoe zit het met de km stand die ik dan over moet nemen? Moet ik iets inleren? Wat moet er allemaal gebeuren om het werkende te krijgen?

    Ben heel benieuwd!

  2. #2
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: S8 instrumentenpaneel in een A8

    Tellerklok heeft component protection, dus wees heel erg zeker dat deze niet gejat is. Tevens kijken of je nu wel of geen acc hebt, anders heb je ook de verkeerde klok. Wat is het onderdeelnummer van de klok die je gevonden hebt?

    km stand kun je officieel niet aanpassen. Hiervoor kun je wel terecht bij schimmige bedrijfjes op marktplaats... Maar een W12 met s8 tellerklok? Niet doen.... Waarom zou je? Alleen voor de grijze wijzerplaat?

  3. #3
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    742
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: S8 instrumentenpaneel in een A8

    Onderdeelnummer is: 4E0920932B

    Ik vind de S8 tellerklok, net iets mooier ogen als de w12. Grijze platen, witte wijzerplaten ipv rood, toerenteller dat pas bij 7000rpm rood wordt,etc.

    Maar ik zag op jouw profiel, dat jij ook een S8 tellerklok hebt. Werkt alles naar behoren en heb jij misschien wat foto's?

    Groet

  4. #4
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: S8 instrumentenpaneel in een A8

    uiteraard werkt alles, waarom zou het niet werken :-) Foto's zijn er op internet genoeg te vinden.. het is gewoon een tellerklok...

    Je hebt ook andere wijzerplaten op ebay voor je klok, hoef je alleen die over te zetten. Kun je zelf kiezen welke kleur, lettertype en zelfs er W12 in laten zetten ipv S8.

  5. #5
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: S8 instrumentenpaneel in een A8

    OMG!!! tis geen Golf hé, gekleurde tellerplaten, böser blick, bonrath zooi en treser plaat!!
    Straks ook neon eronder?
    Zo zonde om zo'n lux wagen te verneuken
    Houd t gewoon orgineel, das ut mooiste
    Laatst gewijzigd door Franky D; 08-10-15 om 19:22.


  6. #6
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: S8 instrumentenpaneel in een A8

    Neon is wel gaaf.... ;-) En van Die audi ringen in de onderkant van de deur, die op de stoep schijnen :-)

  7. #7
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    742
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: S8 instrumentenpaneel in een A8

    Ik vind het erg jammer om een zo'n mooie auto op zulke manier te verknallen! Zo gek (lees=lelijk!) wil ik het helemaal niet hebben. Ik wil originele onderdelen gebruiken. Maar zoals ik al zei vindt ik de s8 teller mooi op die punten wat ik noemde. Zelfde geldt ook voor de stuur (3 spaaks net zilvere flippers). Het is gewoon mooi en uniek (in mijn ogen) om een w12 te rijden en originele onderdelen te gebruiken om te upgraden, mooier maken (ja! Smaken verschillen )

    Het wordt een s8 teller compleet en anders niet eigenlijk. Ga niet sjoemelen aan mijn originele teller, wijzers etc!

    @draadloos:
    Is de onderdeelnummer goed? En kan ik deze dus erin zetten, stekker erin en alles werkt ? Niets inleren o.i.d.?

  8. Ad
  9. #8
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: S8 instrumentenpaneel in een A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    Ik vind het erg jammer om een zo'n mooie auto op zulke manier te verknallen! Zo gek (lees=lelijk!) wil ik het helemaal niet hebben. Ik wil originele onderdelen gebruiken. Maar zoals ik al zei vindt ik de s8 teller mooi op die punten wat ik noemde. Zelfde geldt ook voor de stuur (3 spaaks net zilvere flippers). Het is gewoon mooi en uniek (in mijn ogen) om een w12 te rijden en originele onderdelen te gebruiken om te upgraden, mooier maken (ja! Smaken verschillen )

    Het wordt een s8 teller compleet en anders niet eigenlijk. Ga niet sjoemelen aan mijn originele teller, wijzers etc!

    @draadloos:
    Is de onderdeelnummer goed? En kan ik deze dus erin zetten, stekker erin en alles werkt ? Niets inleren o.i.d.?
    Zoals ik al vroeg.. heb je acc? En zoals ik al zei.. Zit component protection op, dus je moet langs de dealer om vrij te geven, en die zijn daar niet happig op. Let er ook op dat hij zeker 200% niet gejat is, anders wordt het nog leuk voor je dealer, en voor jou. Tellerstand kun je niet aanpassen.

    Nogmaals, dit typte ik eerder ook al, lezen is moeilijk?

  10. #9
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    742
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: S8 instrumentenpaneel in een A8

    Ik heb wel acc, heb ik overheen gelezen, excuses.. Zitten bij alle tellerunits zo'n component protection op? Ik hoop niet dat het natuurlijk gestolen spul is, kameraad heeft er een gevonden via via, dus ik weet dat niet 100%!

  11. #10
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: S8 instrumentenpaneel in een A8

    ja, alle hebben component protection. en via via.. zou ik hem sowieso laten liggen. Informeer eens bij audiparts, die hebben er volgens mij nog 1 liggen.

  12. #11
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    742
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: S8 instrumentenpaneel in een A8

    Ga ik doen! Bedankt!

  13. #12
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    742
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: S8 instrumentenpaneel in een A8

    Ik heb er nu twee gevonden,

    1: 4e0920932b (al genoemd)
    2: 4e0920901d

    Kan jij hier meer mee draadloos?
    Of iemand anders?

    Want ik heb dus wel acc en weet niet of een s8 op de klok ook aanduidingen heeft voor een acc zoals de w12 teller en of de resterende aanduidingen er dan ook zijn? Of zijn deze aanduidingen standaard op elke a8, maar niet actief als deze optie er niet zit?

    En graag zou ik willen weten hoe ik erachter kom, welke van de twee geschikt is voor een acc optie?!
    Laatst gewijzigd door darkrider; 13-10-15 om 15:52.

  14. #13
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    742
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: S8 instrumentenpaneel in een A8

    Helaas zijn beide tellers niet geschikt voor een a8 met acc! Jammer... Moet nu even maar verder kijken.. Ook met audiparts gebeld, maar ook daar geen teller(s) meer!

    Ik zag ook dat de S8 tot 300km/h loopt en mijn teller tot 280km/h, zal dit problemen leveren? Afwijking in daadwerkelijke kms?
    Laatst gewijzigd door darkrider; 14-10-15 om 12:59.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    19
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: S8 instrumentenpaneel in een A8

    Bij CD een S8 klok laten monteren, de kmstand kunnen ze tot ongeveer een honderd km nauwkeurig overzetten.

  16. #15
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    742
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: S8 instrumentenpaneel in een A8

    Beste AA8,

    Dank voor je antwoord. Jammer genoeg hebben ze daar geen s8 klok meer liggen...

    Maar ook bij coen donker vroeg een van de jongens of ik geen km (snelheid!) verschil zou krijgen omdat de s8 tot 300km/h gaat en de mijne 280km/h

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •