Gewoon de 98 nemen.. Heb ik ook gedaan in Frankrijk. Voor die paar cent ga ik geen risico lopen.
hoi
ben in het bezit van audi A8 december 2003 3.7 benzine
tank altijd euro 95
ga binnenkort naar Frankrijk en lees net dat euro 95 daar moeilijk te krijgen is
dat het dat het daar euro95 E10 is maar dat niet alle auto's daar op mogen en kunnen rijden
ivm ernstige motor slijtage .
wie weet of ik dat wel kan veilig kan tanken met mijn audi of dat ik toch maar de duurdere euro 98 moet nemen
wie weet hier meer van
mvg
Fred
Je kunt probleemloos de E10 tanken, maar ik zou lekker 98 tanken.
Als de wagen vol bepakt is en het is 30 graden buiten, dan wil je gewoon de optimale prestaties van je motor, en die heeft ie op 98.
Zou blijkbaar geen probleem mogen zijn.
Bron: http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/auto/audi/
De ANWB verwijst naar die link, dus zal wel kloppen.
Maar als het toch maar voor even is, 98 is nu eigenlijk niet zo veel duurder. Dus voor die enkele keren dat je gaat tanken in Frankrijk? Tank gewoon nog even in BE of LU voor je Frankrijk binnen gaat .
weet iemand hoe t zit met deze versie van E15:
http://www.blueone95.nl/
Oorspronkelijk geplaatst door argos
Offtopic:
Vandaag heeft mijn lieftallige wederhelft dit spul getankt! Wij hebben ook nog een typ44 uit '86.
Volgens de contactpersoon van blueone95 weten ze niet wat het effect is maar het veel minder agressief dan e10.
Morgen maar volgas naar Eindhoven airport knallen en snel normale benzine tanken.
Nu kwam ik in Duitsland de volgende opties tegen bij een station: Euro 95 E10 of Euro 95 E5 of Ultimate 102.
Wat zou hier de beste optie van zijn? Normaliter tank ik in het buitenland vaak 98, maar dat was geen optie. Is 102 ook goed?
Altijd als ik in Duitsland ben ga ik zoek naar Shell pompen met V-Power 100 benzine, ik denk dat die Ultimate 102 vergelijkbaar zal zijn.
Normaal gesproken geloof ik niet in foefjes en middeltjes om in je tank te gooien, ik merk ook nooit verschil tussen euro 95 of 98, maar ik kan je echt verzekeren dat je V-Power 100 en Ultimate 102 wèl gaat merken. Dat is echt superspul waar je je motortje heel veel plezier mee doet.
Probeer maar en ervaar maar zou ik zo zeggen. Bij mijn BMW 535i uit 1983 kreeg ik er serieus merkbare PK's bij.
Denk dat het vooral in je kopje zit. Maar van wat ik gehoord heb, zou het bij auto's met toch wat vermogen merkbaar moeten zijn.
Aangezien jij toch 200pk hebt, zou ik toch ook al verwachten dat je iets merkt .
Maar dan moet je ook wel die paardjes aanspreken, bij gewoon rijgedrag merken de meesten idd niets.