Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Vervangen luchtveerpoten voor? Advies wat te doen.

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Vervangen luchtveerpoten voor? Advies wat te doen.

    Hallo,
    Ik heb een audi a8w12 uit 2005. Beide luchtveerpoten voor zijn lek. Nu zijn er verschillende opties.
    de gemakkelijkste is naar de dealer gaan en twee nieuwe kopen en er onder (laten) zetten. Zeer duur maar wel veilige keuze.
    Alternatief is slooponderdeel (kwaliteit te testen?) of revisie of immitatie (bijv. Via airsuspensionparts)te den bosch?

    Ik wil goed maar niet de hoofdprijs. De auto is al 9 jaar dus veerpoten hoeven ook geen 9 jaar meer mee te gaan.
    Wat te doen en wat is goed adres voor onderdeel.
    graag een goed advies.

  2. #2
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Vervangen luchtveerpoten voor? Advies wat te doen.

    Een goed advies? Gewoon nieuwe er onder of goed gereviseerde poten met garantie.
    Je wilt goed maar niet de hoofdprijs 😳? Dan heb je de verkeerde auto gekocht 😉.
    Zoals ik vaker vermeld hier op t forum, een A8 kopen is de kunst niet, maar dan komt het, de rest!!
    Bedoel het niet lullig, maar alles wat kapot gaat kost veel poen aan deze auto's.
    Let wel dat ieder model A8 andere poten heeft, suc6

  3. #3
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Vervangen luchtveerpoten voor? Advies wat te doen.


  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Vervangen luchtveerpoten voor? Advies wat te doen.

    Goed maar niet de hoofdprijs heeft te maken met de leeftijd van de auto en is dus een economische afweging.
    Nieuw en origineel audi kost 2k meer voor twee stuks t.o.v gereviseerd of goede imitatie. De auto is al wat op leeftijd hetgeen andere afwegingen met zich meebrengt.
    Wie weet goed revisie adres of goede imitatie?

    Nb. Ik vraag advies en zit niet te wachten op zogenaamd grappige opmerkingen van mensen die denken dat ze alles beter weten en beter zijn dan iemand anders, alsof ik niet zou weten dat een a8 duurder is in het ondrhoud dan een opeltje o.i.d. Met alle respect!

  5. #5
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Vervangen luchtveerpoten voor? Advies wat te doen.

    Ik wil hier zeker niet grapig zijn, en beter weten doe ik zeker niet, maar je vroeg om advies, en die gaf ik je, net zoals draadloos.
    Een A8 van 9 jaar oud is zal nooit de reden bij mij zijn om tweedehands schokbrekers te monteren.
    Mijn A8 is zelfs al 10 jaar oud en heeft mij al bakken vol met geld gekost, sommige dingen moesten, andere dingen wou ik.
    Kijk eens op e-bay.de misschien dat je daar slaagt voor 2 poten voor een prikkie.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervangen luchtveerpoten voor? Advies wat te doen.

    Met dit soort onderdelen zou ik niet voor gebruikte gaan, balgen zijn daarvoor te kwetsbaar zoals je zelf al hebt ondervonden. Buitenom de dealer zijn er meerdere bedrijven die dit soort onderdelen leveren. Nieuw en met garantie voor een goede prijs, als je dat vergelijkt met gebruikte originele is het verschil soms niet eens zo heel erg groot.

  7. #7
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Vervangen luchtveerpoten voor? Advies wat te doen.

    Bel anders gewoon eens naar AudiParts, die heeft er vast wel een aantal liggen.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    27
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervangen luchtveerpoten voor? Advies wat te doen.

    Als W12 rijder rij ik zelf al een half jaar op 2e hands achterveerpoten gekocht via via. Echter hou rekening mee dat als je 2e hands koopt dat ze niet meer dan 50-60K hebben gelopen. Anders kan je binnenkort weer nieuwe onder zetten. Daarnaast ga niet die auto zelf inleren, doe dit bij een Audi Expert, bijvoorbeeld in Veghel. Ik heb inmiddels een dosis aan A8 w12 expertise, dus PM maar als je vragen hebt. Succes.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Vervangen luchtveerpoten voor? Advies wat te doen.

    Wellicht is dit een voordeliger en veiliger alternatief?

    http://www.arnotteurope.com/e-mmyproducts.aspx

    Ik had een lekke veerpoot aan voorzijde van m'n 2003 3.7L D3 en CD heeft toen een goede gebruikte geplaatst. Arnot vond ik pas later en dan heb je weer nieuw materiaal voor veel minder dan Audi origineel...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •