Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 58

Onderwerp: achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    92
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    beste audirijders


    heb eergisteren de remschijven laten vervangen
    en nu geeft ie waarschuwinglampjes aan van parkeerrem en esp valt uit
    en de regelapparaat van de voorlampen


    uitgelezen en daar geeft ie alleen abs aan

    waar kan dit aan liggen



    alvast bedankt
    IMG_1691.jpg
    Laatst gewijzigd door Dronkmaster; 28-06-14 om 15:57.

  2. #2
    Franky D
    Guest

    Standaard achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    Dikte van de nieuwe rempads ingevoerd?
    Terug gaan naar die gene wat ze heeft gemonteerd, een dealer? Of een universeel garage?
    Laatst gewijzigd door Franky D; 28-06-14 om 16:33.

  3. #3
    IHWBD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    459
    Kudos
    32
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    Beunhaas?
    Audi S3 sportback, 2009, sprintblauw, S-tronic, chipped 315 pk.
    Audi TTS roadster, 2009, glut orange, S-tronic, chipped 310 pk.

  4. #4
    Franky D
    Guest

    Standaard achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    Doet de handrem het wel nog? Lopen beide motertjes aan en weer los? Iemand luisteren en een ander de knop laten bedienen. Anders ff stekker op de remklauw(en) loshalen en weer er op klikken, moet wel wiel er voor af, vergeet de krik modus niet aan te zetten.
    Laatst gewijzigd door Franky D; 28-06-14 om 17:39.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    92
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    de motor doen het allebei
    ik zal morgen kijken voor de stekker
    ik heb het helaas door een beunhaas laten doen


  6. #6
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    En je motorstoringslampje en lampje van de luchtvering? Die horen ook niet te branden volgens mij...

  7. #7
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    Aaaaaah , nu is t duidelijk, na de stekkers hoef je niet te kojken, nu is het zeker dat de dikte van die nieuwe blokken niet ingevoerd is met evt VAGCOM.

  8. Ad
  9. #8
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Aaaaaah , nu is t duidelijk, na de stekkers hoef je niet te kojken, nu is het zeker dat de dikte van die nieuwe blokken niet ingevoerd is met evt VAGCOM.
    Waar lees jij nieuwe blokken? Ik lees alleen de remschijven vervangen.. ;-)

  10. #9
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    Oude schijven zijn dunner, en een goede beunhaas vervangt altijd schijven EN blokken

  11. #10
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    Het gaat er om dat het systeem de weg kwijt is

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    92
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    er zaten al nieuwe blokjes in ik wou alleen de schijven vervangen
    denk niet dat het daar aan ligt

    zodra ik de auto een tijdje uit doe dan verdwijnt de foutcodes
    zodra ik ongeveer 2 kilometer rij dan komen alle foutcodes weer terug
    en dan valt de luchtvering ook uit

  13. #12
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    Maar hoe heeft die "beunhaas" de schijven dan vervangen?
    De remklauw zal eerst met VAGCOM of iets dergelijks open gezet moeten worden.
    Er zijn gasten die de stekkers er af trekken, 12v er op zetten om zo de klauw er af te halen, alles nieuw monteren en weer 12v op de motor zodat het weer sluit.
    Dit is dus NIET de manier.
    Zou maar eens beginnen met de auto uit te lezen.
    De combo remmen en luchtvering snap ik niet, auto mss nog in de krikmodus?
    Hoop niet dat de beunhaas met het werken aan de remmen de sensoren van de achteras beschadigd heeft.
    Dus mss toch ff de achterwielen er af halen en controleren.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    92
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    hij had geen vagcom maar een ander programma
    hij zegt dat hij vaker remmen heeft opengemaakt met dat programma
    maar dan van renault enz
    heb de auto uitgelezen en gaf veel storingen aan met ABS
    en het lampje van ESP brand nu ook

  15. #14
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    Check eens of de beun geen ABS sensor achter heeft geraakt.. ESP en ABS gebruiken dezelfde wielsensor..

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    92
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    hoe kan ik dat controleren of tie defect is

  17. #16
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    Zelf niet denk ik, maar zou eerst maar eens de bedrading nakijken, en of de sensor nog goed op zijn plaats zit. Met een scope kun je de sensor testen, weet niet of die functie in vagcom of odis zit.

  18. #17
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    Soortgelijke storing heb ik nu ook, ESP, ABS en parkeerrem met Headlight Range Control Defective. Alleen niet met het uitroepteken (urgente storing) m.b.t. de remmerij. Dit is opgetreden nadat de dealer een motortje had vervangen van de parkeerrem. En ook na een tijdje laten staan van de wagen, een dag ofzo, is de storing weer weg om vervolgens weer opnieuw tevoorschijn te komen na zo'n 15-50 km. Uitgelezen en VAGCOM geeft aan dat de ABS sensor linksachter defect is. Hier is ook al eens een wiellager vervangen. Mogelijk dat hierdoor de ABS sensor is beschadigd geraakt. Deze laat ik vervangen en de bevindingen plaats ik wel hier.
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    326
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    Ik had een tijdj geleden ook problemen met de handrem tot op gegeven moment ook de urgente storing van de remmen verscheen. Ze dachten eerst alleen een stelmotor maar nadat deze vervangen was bleek ook de regel eenheid voor de handrem problemen te geven. Ik had alleen geen foutmelding v.w.b. Motorstoring of niveauregeling.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AndriesVA Bekijk Berichten
    Soortgelijke storing heb ik nu ook, ESP, ABS en parkeerrem met Headlight Range Control Defective. Alleen niet met het uitroepteken (urgente storing) m.b.t. de remmerij. Dit is opgetreden nadat de dealer een motortje had vervangen van de parkeerrem. En ook na een tijdje laten staan van de wagen, een dag ofzo, is de storing weer weg om vervolgens weer opnieuw tevoorschijn te komen na zo'n 15-50 km. Uitgelezen en VAGCOM geeft aan dat de ABS sensor linksachter defect is. Hier is ook al eens een wiellager vervangen. Mogelijk dat hierdoor de ABS sensor is beschadigd geraakt. Deze laat ik vervangen en de bevindingen plaats ik wel hier.
    Leuk is dat, dat je door toedoen van een ander lekker extra kosten mag maken.
    Overigens, een dag staan noem ik nog geen tijdje. Dan denk ik meer aan enkele dagen tot enkele weken.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  21. #20
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: achterremschijf laten vervangen en nu branden er allemaal lampjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slt Bekijk Berichten
    Leuk is dat, dat je door toedoen van een ander lekker extra kosten mag maken.
    Overigens, een dag staan noem ik nog geen tijdje. Dan denk ik meer aan enkele dagen tot enkele weken.
    Enkele dag noem ik wel een tijdje, langer kan ik er niet zonder

    Maar als het euvel is gevonden zal ik de bevindingen en het resultaat hier wel posten. Ik geef ze nog niet de schuld van deze storingen, alhoewel je ze bijna denken van wel. Als ik het zelf had vervangen was de storing misschien ook opgetreden.
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •