Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 16555/P0171/000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard 16555/P0171/000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

    Na een mooie zaterdag even de Audi A8 4.2 goed verwend met een goede beurt na in het voorjaar een lading reparaties achter de rug.

    Tijdens het uitlezen kwam ik deze code tegen als enige voor het motormanagement.
    Code gewist maar komt terug na een proefrit, dus een active code.

    Te arm mengsel kunnen motorslopers zijn dus wezen spitten zonder succes, remmenreiniger tijdens lopende motor op zoveel mogelijk vacuum slangen plekken, die ik kan vinden, gehad maar geen effect. ( motor moet dan reageren op aangezogen brandbare gas op een lekke plek)

    Auto rijdt voor de rest perfect en stottert niet. Vindt hem tijdens koude start alleen een klein...... beetje hoog lopen maar dat kan ook verbeelding zijn.

    Iemand een idee ?

    Internet staat vol met Bank1 & 2 meldingen, maar ik heb alleen bank 1 dus zoek niet direct naar de MAF sensor tenzij iemand me terecht wijst.
    Alvast bedankt voor het meedenken!!


    specs:
    D3
    2003
    4.2 Quattro
    110.000 km
    Brandstoffilter + bougies 5.000 km geleden vervangen
    vorige maand nog 250 km.u gedraaid in D zonder problemen.
    Laatst gewijzigd door sinttruijen; 03-08-14 om 00:54.

  2. #2
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: 16555/P0171/000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean


  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: 16555/P0171/000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Ja, was ik inderdaad begonnen..

    1. Heb gereden met AF meter aan en die gaf 14.7/15.0 aan dus niet verkeerd
    2. heb zoveel mogelijk met remmenreiniger gespoten voor vacuumlekken. dit wel globaal gedaan om de boel niet in de fik te zetten :P maar als er nog een speciaal plekje is hoor ik het graag
    3. de MAF heb ik mijn bedenkingen tegen want ik heb maar 1 MAF dus zou hij ook de foutmelding moeten geven op bank 2 ? Als iemand weet welke waarde de MAF moet hebben, graag advies welke dat is en waar ik dit in VDCS kan vinden ?
    4. uitlaat lekt niet ( gelukkig)
    5. brandsstof filter is al eerder vervangen en hij loopt op vol vermogen, dus van een falende brandstof pomp lijkt me dat ik meer last van zou moet hebben.
    6. injectors heb ik nog niet gechecked...
    7. hoe check je het secondaire air systeem ?lijkt me dat ik ook op bank 2 problemen zou moeten hebben of zit hij alleen op bank1 ( dan wordt het weer logisch).

    hoop dat het helpt af te pellen om de storing te vinden.

  4. #4
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: 16555/P0171/000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sinttruijen Bekijk Berichten
    Ja, was ik inderdaad begonnen..

    1. Heb gereden met AF meter aan en die gaf 14.7/15.0 aan dus niet verkeerd
    2. heb zoveel mogelijk met remmenreiniger gespoten voor vacuumlekken. dit wel globaal gedaan om de boel niet in de fik te zetten :P maar als er nog een speciaal plekje is hoor ik het graag
    3. de MAF heb ik mijn bedenkingen tegen want ik heb maar 1 MAF dus zou hij ook de foutmelding moeten geven op bank 2 ? Als iemand weet welke waarde de MAF moet hebben, graag advies welke dat is en waar ik dit in VDCS kan vinden ?
    4. uitlaat lekt niet ( gelukkig)
    5. brandsstof filter is al eerder vervangen en hij loopt op vol vermogen, dus van een falende brandstof pomp lijkt me dat ik meer last van zou moet hebben.
    6. injectors heb ik nog niet gechecked...
    7. hoe check je het secondaire air systeem ?lijkt me dat ik ook op bank 2 problemen zou moeten hebben of zit hij alleen op bank1 ( dan wordt het weer logisch).

    hoop dat het helpt af te pellen om de storing te vinden.
    Secondaire air is makkelijk te checken. Als je een koude start doet, hoor je hem rechtsvoor meeblazen voor een minuut / 2 minuten. Heb anders zo'n pomp liggen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •