Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 67

Onderwerp: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

  1. #21
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.657
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    Bedoeld wordt de druk van het systeem halen voordat je eraan begint te sleutelen....
    Gebeurt "officieel" met het diagnoseapparaat, als functie van het regelapparaat (ontluchten of vullen).
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    326
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    is het makkelijk om de koplampunit eruit te halen @mikemichiels93 ?
    Ik heb af en toe vocht in mijn koplamp en wil kijken waar dat weg komt. Ik heb het alleen als de auto in de wasstraat is geweest en met extreme regen als ik dan op de autoweg/snelweg kom. Het vocht is meestal ook met een paar dagen weer weg.

  3. #23
    Peter9's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cjibclient Bekijk Berichten
    is het makkelijk om de koplampunit eruit te halen @mikemichiels93 ?
    Ik heb af en toe vocht in mijn koplamp en wil kijken waar dat weg komt. Ik heb het alleen als de auto in de wasstraat is geweest en met extreme regen als ik dan op de autoweg/snelweg kom. Het vocht is meestal ook met een paar dagen weer weg.
    Dat viel mij eergisteren bij mijn auto ook op, het onderste gedeelte van de koplampen vochtig. En vandaag niets te bekennen... Uitgedampt dus, maar ik wil ook wel weten hoe het komt. In mijn rechterkoplamp ligt zelfs een vlieg

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    326
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    Ik heb het altijd na de wasstraat of als ik met heel nat weer onderweg ben geweest. Normaal is het ook na een dag of 2 weer weg. Ik zat er nu een beetje mee omdat de auto voor de keuring moet en ik dus de unit wel droog wil hebben. Morgen maar ff in de garage zetten en kachel erop zodat het kan uitdampen voor de keuring.

    Vreemd is ook dat het zo erg makkelijk uitdampt. Net of de units gewoon open zijn....

  5. #25
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cjibclient Bekijk Berichten
    Ik heb het altijd na de wasstraat of als ik met heel nat weer onderweg ben geweest. Normaal is het ook na een dag of 2 weer weg. Ik zat er nu een beetje mee omdat de auto voor de keuring moet en ik dus de unit wel droog wil hebben. Morgen maar ff in de garage zetten en kachel erop zodat het kan uitdampen voor de keuring.

    Vreemd is ook dat het zo erg makkelijk uitdampt. Net of de units gewoon open zijn....

    Lampen zijn niet volledig dicht en eventueel condens verdampt van zelf, gaat in de zomer beter dan in de winter.
    Is volkomen normaal, alleen geen mooi gezicht...
    ***** De Grote Boze Wolf *****


  6. #26
    vissered's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    995
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    nu even terug naar het topic...
    de druk kan zelfs 15 bar worden, dus ik ben wel benieuwd hoe dat zonder dat de officieele weg wordt gevolgd moet..
    eigenaar van :geen audi maar een seat mii

  7. #27
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    Je zou zeggen dat dit via VAGCOM moet, weet iemand hoe?
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  8. Ad
  9. #28
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SparkysA8 Bekijk Berichten
    Je zou zeggen dat dit via VAGCOM moet, weet iemand hoe?
    Deze 2 nigga's weten hoe ut moet

    https://www.youtube.com/watch?v=KZ7M-O09ejI

  10. #29
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    En hier je antwoord op je vraag, volgens onze duitse buuren is het niet nodig.

    http://www.motor-talk.de/forum/kompr...-t5111690.html

  11. #30
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    Laatst gewijzigd door Franky D; 13-01-15 om 23:25.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    31
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cjibclient Bekijk Berichten
    is het makkelijk om de koplampunit eruit te halen @mikemichiels93 ?
    Ik heb af en toe vocht in mijn koplamp en wil kijken waar dat weg komt. Ik heb het alleen als de auto in de wasstraat is geweest en met extreme regen als ik dan op de autoweg/snelweg kom. Het vocht is meestal ook met een paar dagen weer weg.
    Het is niet makkelijk maar wel te doen om de koplamp eruit te halen, wat zou je willen doen als de koplamp eruit is? Je kunt niet veel volgens mij. Toen ik de auto ging kopen was een koplamp ook beslagen van het vocht heb toen het kapje wat je moet losmaken voor de lampen te wisselen op een kiertje gezet en heb er geen last meer van gehad.

    De doorzichtige lampkap zit volgensmij gelijmd aan de behuizing dus je kunt deze niet van elkaar scheiden om de rubbers te vervagen of van binnen schoon te maken

  13. #32
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    En hier je antwoord op je vraag, volgens onze Duitse buren is het niet nodig.

    http://www.motor-talk.de/forum/kompr...-t5111690.html
    Bedankt Franky D , ik wil natuurlijk niet dat mijn haar bij het loshalen ineens door de war gaat, dat zou vreselijk zijn

    Maar ff serieus, stel dat de repair niet lukt om één of andere reden en de compressor geheel niet meer werkt bijvoorbeeld en ik moet alsnog een nieuwe compressor bestellen.
    Kan ik dan nog wel rijden, of staat de auto dan helemaal doorgezakt? Ik doe dit soort repairs namelijk in een DHZ garage, zou fijn zijn dat ik nog naar huis kon daarna
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  14. #33
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    tja, das een goeie, eerst naar de kapper zou ik zeggen ik persoonlijk denk dat bij het loshalen van de compressor, er helemaal niets gebeurt, waarom zal je denken, nou het magneet verdeel blok sluit alles af, zie tekening pdf, deze zit aan de andere kant van die zelfde wielkast, zie tekening pdf, lees alles nog maar eens goed door, alleen druk van slang van compressor naar verdeler zal wat sissen bij beetje loshalen van de wartel, als ie niet meer sist kan je volledig loshalen.
    Ook op motortalk.de heb ik nog niemand gehoord over leeglaten met vagcom of iets dergelijks, ik zal vanavond nog eens kijken daar, en zal zelf ff met vagcom bij mij ook eens kijken om zo een optie te vinden.
    Wat wel belangrijk is, is VÓÓR het beginnen de auto op krik modus te zetten, zodat de auto niet vanzelf gaat bewegen, naar boven of naar beneden.

  15. #34
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    NOU!!! net ff VAGCOM er aan gehangen en de auto uitgelezen, maar geen mogelijkheid gevonden om druk af te laten van het AAS.
    Ik ben dan wel een beginend VAGCOMMER, dus mss dat ik iets over het hoofd heb gezien.
    Wel diverse vage foutjes gevonden bij mij, maar dat komt dat de 8 al ruim anderhalf week stil staat in mijn garage.
    Komende zondag nieuwsjaar meeting, kan ie weer ff los komen en opladen.
    Het mooie is dat de keurings meester ruim 1 jaar geleden (2013) al zei dat de accu slecht was, en Pedro zei het afgelopen zomer ook al bij de distributie ketting wissel, maar de accu doet het nog steeds, mits regelmatig gebruik, maar er komt een tijd dat er een nieuwe in moet, mss toch maar ff laten testen voor de wintersport, anders nieuwe er in, maar dan wel een AGM versie
    Laatst gewijzigd door Franky D; 14-01-15 om 19:49.

  16. #35
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    NOU!!! net ff VAGCOM er aan gehangen en de auto uitgelezen, maar geen mogelijkheid gevonden om druk af te laten van het AAS.
    Ik ben dan wel een beginend VAGCOMMER, dus mss dat ik iets over het hoofd heb gezien.
    Wel diverse vage foutjes gevonden bij mij, maar dat komt dat de 8 al ruim anderhalf week stil staat in mijn garage.
    Komende zondag nieuwsjaar meeting, kan ie weer ff los komen en opladen.
    Het mooie is dat de keurings meester ruim 1 jaar geleden (2013) al zei dat de accu slecht was, en Pedro zei het afgelopen zomer ook al bij de distributie ketting wissel, maar de accu doet het nog steeds, mits regelmatig gebruik, maar er komt een tijd dat er een nieuwe in moet, mss toch maar ff laten testen voor de wintersport, anders nieuwe er in, maar dan wel een AGM versie
    Bedankt voor alle info, en waarschijnlijk tot zondag. :-)
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    31
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    @SparkysA8 @Franky D Heb mijn compressor toen ook gewoon gedemonteerd zonder vagcom settings. Er stond helemaal geen druk op de luchtleidingen dus je hoeft nergens bang voor te zijn

  18. #37
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    Update:
    Pistonring vervangen, werkt weer top. In notime van lift naar dynamic, ik had alleen nog wat geratel maar dat heeft Coen Donkers opgelost.
    Bleek te liggen aan wat rubbers / subframe waar de compressor in hangt. Het lijkt dus echt te werken, voor hoe lang......we gaan het zien.
    Vooralsnog heb ik nu geen storingsmeldingen meer en kan bochten nemen zoals ik die nog nooit met een andere auto heb kunnen nemen, wat een waanzinnige wegligging heeft die auto!!
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  19. #38
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    Ik heb sinds de verlaging van de audi ook last van de compressor! Het duurt langer voordat die van dynamic naar lift gaat, en hij maakt een apart ratelend geluid bij de compressor. Dit deed hij nooit! Is mijn compressor ten einde? Wat kan ik nu het beste doen?
    1. Relais vervangen?
    2. Repair kit kopen?
    3. Nieuwe compressor kopen en monteren met nieuwe relay?
    4. Stekker verdeler lucht schoonmaken?

    Ook merkte ik vandaag toen ik van dynamic naar comfort verhoogde, de mmi aangaf dat die klaar was terwijl alleen linkerzijde was verhoogd en rechts zo goed als niet :s

    Heb nog geen brandende melding lampjes oid...
    Laatst gewijzigd door darkrider; 25-03-16 om 22:30.

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    Ik heb sinds de verlaging van de audi ook last van de compressor! Het duurt langer voordat die van dynamic naar lift gaat, en hij maakt een apart ratelend geluid bij de compressor. Dit deed hij nooit! Is mijn compressor ten einde? Wat kan ik nu het beste doen?
    1. Relais vervangen?
    2. Repair kit kopen?
    3. Nieuwe compressor kopen en monteren met nieuwe relay?
    4. Stekker verdeler lucht schoonmaken?

    Ook merkte ik vandaag toen ik van dynamic naar comfort verhoogde, de mmi aangaf dat die klaar was terwijl alleen linkerzijde was verhoogd en rechts zo goed als niet :s

    Heb nog geen brandende melding lampjes oid...
    Het trage liften herken ik ook wel na verlaging. Wat mij opviel, wanneer je de auto op contact zet (dus zonder draaiende motor) dat ie dan wel heel snel lift, probeer het eens.
    De andere dingen herken ik niet.
    Laatst gewijzigd door slt; 26-03-16 om 16:56.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Leeftijd
    39
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Luchtvering compressor repair kit A8 4.2tdi

    Misschien niet echt on-topic maar even ter info. Bij mijn audi A6 4G is de compressor naar 50000km om zeep. Het relais die de compressor aanstuurt is blijven plakken blijkbaar waardoor de compressor is opgebrand. Ik lig momenteel in discussie met Dieteren en weet maandag meer of er door audi zal worden tussen gekomen in de kosten. Kostenplaatje bij audi dealer 1750€. Nieuwe compressor, nieuw relais + montage...dure grap mijn gedacht! Ondertussen al 2 weken geen nieuws van dieteren. Blijkbaar doet mijn (klote)dealer weer moeilijk om een regeling te treffen.
    Laatst gewijzigd door barrymann; 26-03-16 om 18:58.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •