Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 36 van de 36

Onderwerp: Bose sound system valt tegen

  1. #21

    Standaard Re: Bose sound system valt tegen

    @Classmedia,

    Er zijn weer een aantal weken verstreken en ik vroeg me af of je een passende oplossing hebt gevonden?
    Sinds een week ben ik ook een gelukkige bezitter van een nieuwe A8, echter valt het BOSE geluid zwaar tegen.
    Zelfs wanneer ik een originele DVD met Dolby 5.1 afspeel. De lage tonen / bass hoor je gewoon bijna niet!!

    Hiervoor reed ik een Q7 met standaard Audi Sound System wat vele malen beter klonk.

    Ik ben (wanhopig ) op zoek naar een oplossing.

    Alvast dank voor reactie.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Bose sound system valt tegen

    Ik begrijp je gevoel... dure auto en dan klote Bose die er niet uitkomt. Het probleem is de regeling in de auto. Er zijn heel weinig muziek stukken die een te zware bas hebben, maar er zijn er, en die spelen formidabel in de A8. In mijn vorige auto (volvo S80) diende ik voor zulke muziekstukken de bas helemaal terug te draaien en dan was het soms nog te zwaar. Dat bewijst dat de Bose installatie wel heel goed is in de A8, maar dat je de bas helemaal op min hebt staan wanneer je die al op het hoogst hebt gedraaid. Daardoor klinkt de muziek leeg en maakt het alleen maar lawaai wanneer je het volume een beetje hoger zet. Als we met een paar bij Audi konden gaan klagen, zou ze dat misschien bewegen om in de software een aanpassing te doen die ervoor zorgt dat de bas hoger kan. Ik zal bij Audi eens polsen of ze de vraag kunnen neerleggen. Ik heb in Amerikaanse A8 testen ook geklaag gelezen over de Bose..... maakt alleen maar storend lawaai zegt men daar.... word vervolgt..

  3. #23
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Bose sound system valt tegen

    Ik ben nu wel heel benieuwd wat jullie voor muziek in de auto luisteren.. Als ik op die manier naar muziek wil luisteren, doe ik dat niet in de auto met zijn bagger akoestiek en bijgeluiden....

  4. #24
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Bose sound system valt tegen

    Apart verhaal idd. Is het iets met de nieuwe Bose setup? Ik heb Bose in de A6 van 2007 en er is way te veel bass en heb die dan ook niet helemaal open staan. Top geluid met de ipod of cd's. Radio is hoe dan ook slecht geluid behalve als ik de digitale radio luister.
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  5. #25
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Bose sound system valt tegen

    in de tt is bass te laag en hoog te veel... als je hoog wat terugdraaid 4 klikjes vanuit midden, hoor je ineens het middengebied... bass moet meer klikjes in de plus... denk wel 6 ofzo... als je die monster dr dre hoofdtelefoons goed vind klinken, moet hij zeker naar max bass gedraaid worden...
    verschilt dus flink per auto en systeem mmi vs rns-e


  6. #26

    Standaard Re: Bose sound system valt tegen

    Bedankt voor de reactie(s).
    Ik ga nog wat dingen proberen en bij goed resultaat laat ik het meteen even weten.

  7. #27

    Standaard Re: Bose sound system valt tegen

    Onze A4 cabrio van 10 jaar oud heeft een Bose-systeem en ik ben er erg tevreden over. Beter kan vast ook maar het Bose-systeem heeft zeker een meerwaarde ten opzichte van een standaard setje met een paar speakertjes.
    Mooie is dat we helemaal niet uitgebreid op de muziekinstallatie gelet hebben bij aankoop, liever testrijden zonder muziek om andere bijgeluidjes te kunnen horen, maar achteraf toch leuk dat er iets goeds in zit wat met dak open nog leuk klinkt.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Bose sound system valt tegen

    Hierbij nog even een positieve update!

    Heb al mijn nummers in Itunes veranderd van AAC in AIFF bestand. (Wel nieuwe iPod 160 gig moeten kopen helaas....)
    Ingangsgeluid van iPod naar MMI vol open gezet.
    Bij enkele nummers de instelling van equalizer op "meer bass" ingesteld.

    Resultaat is top: mooie diepe klanken met behoud van midden- en hoge tonen.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    59
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Bose sound system valt tegen

    Kom van een Audi met een standaard audio systeem. Deze had een zeer goed geluid met zware bassen. Kon nog wel eens vervormen op sommige cd's. Deze cd's waren dan afkomstig van eigen mp3 nummers, dus zouden die wel eens van mindere kwaliteit geweest kunnen zijn.
    Nu een B&O systeem en ik moet zeggen dat ik wel degelijk verschil hoor. Diepere bas en mooie hoge tonen. Vreemde is wel dat ik een stuk middentonen mis. Deze zijn ook niet in te stellen. Ik kijk nu wel of ik de hoogste kwaliteit mp3 (320 kbit) heb alvorens ik de nummers op de jukebox zet. Absoluut geen vervorming meer, al staat ie helemaal voluit. Wel last van oorsuizen na een kabaalrit trouwens.

  11. #30
    pvandongen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    40
    Posts
    119
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Bose sound system valt tegen

    Vele autohifi systemen klinken niet vanuit de fabriek, en vooral de optionele (veel te dure) zijn vaak hun geld niet waard in mijn ogen. Voor dat geld kan je iets laten inbouwen wat vele malen beter klinkt. (niet alleen bij Audi, ook BMW, VW en Volvo etc)
    Vaak zit het probleem in de filtering vanuit de HU of de versterker. Dit is soms al op te lossen door een andere versterker of processor te plaatsen.
    Ipv naar de audi dealer teruggaan zou ik langs een goede kundige car audio speciaal zaak gaan, die kunnen je verder helpen. (maar let op, ik denk dat er in NL maximaal 20 zullen zijn die kundig genoeg zijn om je te helpen met zo een auto en installatie)

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Bose sound system valt tegen

    Ik heb geen klachten over het bose systeem. Maar toegegeven: ik draai bijna alleen maar muziek-dvd's. En dat is top.
    En als ik in Duitsland rijd alleen maar Kraftwerk op de iPod. Guess welk nummer... :-)

  13. #32
    SemS8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Bose sound system valt tegen

    Ik heb ook Bose in mijn S8, maar die van mij stamt uit 3000 c.Chr, dus dat telt niet mee hahahaha.. Wat ik even kwijt wilde is dat ieder gehoor van ieder mens natuurlijk ook verschild. Voor de ene is hoge tonen prettig en de andere wat lagere tonen.

    Wel grappig dat er merken zijn die vaak affabriek al knappe installaties hebben. Ik heb wat Chryslers gehad en die hadden standaard Infinty intallatie.. echt zeer mooi geluid. Mooiste was tot nu toe de Volvo S70.. en dat was niet eens de Dynaudio Premium upgrade! Echt fenomenaal... BMW daarentegen heeft echt baggergeluid tov concurentie als ik over nieuwe auto's praat. Heb voor de zaak met veel nieuwe BMW's te maken en niet van die misselijke ook, maar het haalt het lange na niet met de andere premium merken. (laat staan niet premium merken)

    Maargoed.. ik hoop dat je de boel toch naar de zin voor elkaar kan krijgen. Dat zou ben zo'n auto toch echt moeten hoor.

  14. #33
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bose sound system valt tegen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SemS8 Bekijk Berichten
    Ik heb ook Bose in mijn S8, maar die van mij stamt uit 3000 c.Chr, dus dat telt niet mee hahahaha.. Wat ik even kwijt wilde is dat ieder gehoor van ieder mens natuurlijk ook verschild. Voor de ene is hoge tonen prettig en de andere wat lagere tonen.
    Ik sluit me aan met SemS8


    Ik heb dan wel geen A8 met Bose,maar ervaring met een geluidsinstallatie in een auto wel
    Los van het gehoor van de gene die in een auto met Bose rijdt maakt de positie van de luidspreker ook nog heel veel uit
    In de hier boven genoemde link van B&O manipuleert B&O de geluids weg enorm veel waar door het geluid direct op je afkomt en niet eerst tegen de vooruit aan ketst
    Wat dus wel heel veel voor komt bij andere auto`s
    Ook maakt de klankkast van een luidspreker heel veel uit,zelf rij ik een A4 B5 `99.........maar neem nou een 5serie van BMW uit het zeflde jaar hier zit achter de deurbekleding een klankkast tbv de luidsprekers
    Gisteren heb ik de deurbekleding van mijn A4 eraf gehad..........maar een klankkast???? nee die was niet aanwezig of je moet de deur als een klankkast zien
    Maar dan heb ik echt wel wat litertjes te veel in men klankkast
    In de link van B&O zie je ook dat B&O een complete luidspreker met klankkast verwerkt in het dashboard,dit kan natuurlijk 1 van de redenen zijn dat Bose minder klinkt dan voor heen( bv door dat Audi geen rekening heeft gehouden met de luidspreker opset in de des betrefende auto )

    Zou je bv de deur voldrukken met glaswol of iets dergelijks dan klinkt je luidspreker in 1x 10x anders of het altijd beter is kwa gehoor is maar af te vragen omdat iedereen een andere smaak heeft
    Als je een standaard subwoofer kist haalt bij een caraudio zaak zul je zien dat er 9 van 10x een basspijp in de kist zit............dit heeft vaak te maken met de jeugd
    De jeugd wil graag een harde diepe bass horen het liefst moeten de koplampen uit de auto trillen
    Zou je deze basspijp dicht maken dan klinkt je sub gelijk anders veel strakker en helderder...........en dit heeft dus weer te maken met die klankkast

    Ik heb eerlijk gezegt geen idee hoe Audi de Bose in een A8 inbouwt maar ik kan me heel goed indenken dat Audi geen rekening heeft genomen met een klankkast voor de Bose ( wat natuurlijk niet goed te praten is )
    Daar in tegen levert B&O een complete luidspreker incl klankast en tjah dan is het in mijn ogen ook geen wonder dat B&O mooier of beter klinkt dan Bose
    Dit neemt niet weg dat Bose wel degelijk goed spul levert........alleen zal er met Bose meer rekening mee gehouden moeten worden..........
    En dat resulteert weer in meer kosten ,en helaas draait het in de wereld nog steeds om de DOLLARS en niet om het audio geluid van een auto
    Laatst gewijzigd door Kevin1980; 25-12-12 om 12:30.
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  15. #34
    JeroenE's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    30
    Posts
    408
    Kudos
    36
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Bose sound system valt tegen

    Om nog even te reageren op de discussie... ik werk zelf in de pro-audio (denk aan zakelijke setups, concerten en shows) en heb meerdere malen verschillende apparatuur van verschillende merken in handen gehad. Daarin valt het enorm op dat de gebruikte drivers van zo een bouwkwaliteit (en kostprijs) zijn, dat je er nooit fatsoenlijk geluid uit gaat halen. Ook houdt Bose er een aparte manier van luidsprekers bouwen aan over. Zo gebruiken ze 1 en dezelfde luidspreker voor het gehele frequentiespectrum (met een processor worden de standaard niet goed weer te geven frequenties geboost), waar andere fabrikanten veelal meerweg systemen bouwen.

    Het voordeel van Bose hierin is, is dat de plaatsing en het fasegedrag van een speaker dusdanig zijn, dat het zo natuurlijk mogelijk overkomt. (Kleine uitzonderingen daargelaten)
    Het addertje onder het gras is nou; een speaker heeft een heel verschillende gevoeligheid. Elke losse unit heeft een bepaalde frequentiegebied die hij op een bepaald inputvermogen het luidst speelt. De overige frequenties zijn dus sowieso al minder luid aanwezig.
    Daarbij komt ook nog eens dat hoe groter de unit, des te lager de frequentie is die hij het luidst speelt. En vice versa.

    Máár, Bose heeft in de Audi modellen dit verhaal maar deels uitgevoerd. Zo zitten er tóch losse hoog units (ook wel tweeters genoemd) in, in combinatie met laag units (ook wel drivers genoemd) van een naar mijn mening te kleine grootte (met bijbehorende te kleine klankkast) en een "subwoofer" (met bijbehorende te kleine klankkast).

    Hierbij kom ik weer terug op het verhaal van de topicstarter; de "subwoofer" en de laag units in de A8 (en andere modellen trouwens ook) hebben een té klein oppervlak om de lage frequenties goed weer te geven (de frequenties die de muziek "body" geven) doordat hun meest gevoelige frequentiegebied te hoog ligt. Ook is de klankkast van een dusdanige kleine grootte, dat dus de middenfrequenties zijn geboost.

    In een paar modellen wordt dit redelijk gecompenseerd door de processor die ingebouwd zit in de auto (zoals hierboven genoemd; hier noem ik uit ervaring A4 B6, A4/RS4 B7, A6 4F/C6), maar nog is de klank niet in verhouding.

    LET OP: dit is even een heel kort door de bocht benadering van speakers; er worden op andere fora al heel wat discussies gevoerd over dit soort onderwerpen. Ligt ook vaak nog gevoelig ook.
    Laatst gewijzigd door JeroenE; 08-01-13 om 23:41.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    127
    Kudos
    29
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Bose sound system valt tegen

    Ik rijdt nu nog in een lexus rx met mark levinson geluidsinstallatie. Dit is het meest sublieme geluid dat ik ooit in een auto heb gehoord. nu heb ik de A6 besteld en ik vond het bose pakket niet de moeite waard tov het standaard systeem.
    zo goed als het nu klinkt gaat niet lukken in de A6 vrees ik. Maar ik ben ook geen purist.
    Sinds 12-04-2013: A6 avant 2.8 Quattro s-tronic
    sinds 01-03-2008: A2 1.4 Ebonyschwarz

  17. #36
    ASUSfreak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    24
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bose sound system valt tegen

    En ik ga deze thread nog maar is opnieuw opratelen...

    Maar ik heb een A6 Avant 4F 2006 gekocht (2e hands) en de muziek installatie klonk redelijk goed/hard.

    De regeling van bass en treble ging ook, maar als ik aan de subwoofer draaide (in MMI he) dan merkte ik geen geluidsverschil...

    Nadien had ik voor andere redenen de MMI geupdate (om in't NL en 3D GPS te krijgen) en ineens hoorde ik wél verschil als ik aan de "knop" draaide voor sub-woofer.

    Ik wil maar zeggen: misschien is het ook maar een software update oid...

    Proberen waart, nietwaar?
    A6 Avant 3.0TDi 276Pk/571Nm Quattro :D

    PC freak, Yamaha Grizzly 700cc en FG Marder R/C

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •