Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Alarmsysteem 7AL, welke klasse?

  1. #1

    Standaard Alarmsysteem 7AL, welke klasse?

    Ik heb al even lopen zoeken op internet maar kan niet vinden wat voor klasse (1-5) een 7AL type alarm is van een audi A8 uit 2012. Weet iemand dit?

    Daarnaast ook aan het zoeken naar een trekhaak en dakdragers. Wellicht de beste optie om dit bij de audi dealer te bestellen of heeft iemand een betere optie?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    137
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Alarmsysteem 7AL, welke klasse?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tseinen Bekijk Berichten
    Ik heb al even lopen zoeken op internet maar kan niet vinden wat voor klasse (1-5) een 7AL type alarm is van een audi A8 uit 2012. Weet iemand dit?

    Daarnaast ook aan het zoeken naar een trekhaak en dakdragers. Wellicht de beste optie om dit bij de audi dealer te bestellen of heeft iemand een betere optie?
    tseinen, onder 7AL vind ik in ETKA terug dat het een alarmsysteem met wegrijblokkering, back-up-hoorn, interieurbewaking en afsleepalarm is. Volgens topic hier http://www.audiforum.nl/forum/model-...ontaan-af.html is het een klasse 3-alarm.

    Trekhaak kan je dealer voor zorgen, dakdragers ook, maar vermoed dat een Thule-systeem het even goed gaat doen aangezien de originele systemen daarop gebaseerd zijn.

  3. #3
    Franky D
    Guest

    Standaard re: Alarmsysteem 7AL, welke klasse?

    Sterker nog, de dakdragers die je bij de Audi dealer besteld, komen uit de fabriek van Thule, alleen staan er 4 ringen op 😉.

  4. #4
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.126
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Alarmsysteem 7AL, welke klasse?

    7AL is inderdaad TNO-SCM klasse 3. Zorg er voor dat je bij aflevering een nieuw certificaat krijgt. Voor verzekering moet je het systeem om de zoveel jaar (3? of na 3e jaar ieder jaar?) laten testen.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #5
    ljvandenberg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    61
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Alarmsysteem 7AL, welke klasse?

    Ik wil een A8L W12 Proline+ uit 2013 gaan kopen. ik vind aan info dat het KIWA SCM certificaat is verlopen. Kan iemand mij vertellen welke alarmklasse dit is? Ik wil de auto nl. WA extra laten verzekeren...

    Alvast bedankt!
    Leo


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •