Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Standkachel A8 4H 4.2 FSI nabouwen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    46
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Standkachel A8 4H 4.2 FSI nabouwen

    Beste mede forum leden,

    Ik heb sinds kort een A8 4H 4.2 FSI uit juli 2010. Ik ben aan het onderzoeken of het mogelijk is een standkachel in te bouwen. Op Ebay.de is het kachel onderdeel te koop voor 300 euro. Dit is het onderdeelnummer: Standheizung für Benzin, Fahrzeugtyp: Audi A8 S8 4H, Teilenummer: 4H0 265 105 D / 4H0 265 081 J

    1) Is het mogelijk om het in/na te bouwen?
    2) Welke onderdelen of onderdeelnummers zou ik nog meer nodig hebben?

    Ben benieuwd!

  2. #2
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    Welkom hier. Meestal stellen we ons ff voor en natuurlijk met foto's van je Audi (binnen en buiten).

    En wat betreft de standkachel : ik ben geen expert, maar heb er wel een in mijn A6 en met dat ene onderdeel ben je er zeker niet.

    Ik mis sowieso een stuurapparaat, want je moet hem via de MMI kunnen instellen en je hebt een AB nodig.

    Suc6.
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  3. #3
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Standkachel A8 4H 4.2 FSI nabouwen

    Lijkt me dat dat mogelijk moet zijn. Ik heb deze in mijn A3 in Duitsland laten inbouwen, professioneel en goed gedaan en stuk voordeliger dan in NL. Vergis je niet dat er nog een set bij komt die autospecifiek is en wellicht afstandsbedieningsopties! En hoeveel kWH is deze, jouw auto heeft zeker een 5kWH versie nodig. Is het een Eberspächer of Webasto? Ik weet dat Audi origineel Everspächer inbouwt, heb ik ook gedaan en dan werkt die mooi samen met je display van je climatronic!
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    46
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Standkachel A8 4H 4.2 FSI nabouwen

    Dank. Ik heb de auto net een week, nog geen foto's gemaakt. Het is een 4.2 FSI, kleur quartzgrau, 18 inch velgen, comfortstoelen, assistentiepakket, softclose, keyless go. Zeer zeer tevreden. De auto en de motor zijn top. Het verbruik valt toch ietwat tegen (nu 13 op 100), ik vind wel dat je echt rustig met je rechtervoet moet zijn maargoed, als je a zegt moet je ook b zeggen nietwaar.

    De auto staat buiten en bij mijn vorige twee auto's had ik ook standkachel. Ik heb hier toch plezier van, ook omdat je met een warme motor wegrijd, dit scheelt aanzienlijk in brandstof. Ik zal niet zeggen dat je de investering helemaal terugverdiend maar voor een gedeelte wel.

    Het kachelonderdeel wat op ebay wordt aangeboden is origineel audi, het komt uit een andere auto. Ik lees her en der dat het niet mogelijk is, maar met name omdat de onderdelen niet afzonderlijk (nieuw) te bestellen zijn. Maar ik kan mij niet voorstellen dat als je alle onderdelen bij elkaar verzamelt, het niet mogelijk is het in te bouwen.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Standkachel A8 4H 4.2 FSI nabouwen

    Ik heb er ook een en is inderdaad erg fijn!
    Zo een standkachel werkt inderdaad op brandstof.
    Ik kan me dus voorstellen dat je dit niet 'zomaar' in kan bouwen. Het lijkt mij dat er het een en ander aan leidingwerk gelegd moet worden voor de brandstoftoevoer.

    Bel eens met Autoparts Veghel (Coen Donkers). Ik weet zeker dat zij je verder kunnen helpen.

    Verder zijn we wel erg benieuwd naar pics van die A8 4H!!
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S


  6. #6
    Der Bastler's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    692
    Kudos
    258
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Standkachel A8 4H 4.2 FSI nabouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JuulK1977 Bekijk Berichten
    Beste mede forum leden,

    Ik heb sinds kort een A8 4H 4.2 FSI uit juli 2010. Ik ben aan het onderzoeken of het mogelijk is een standkachel in te bouwen. Op Ebay.de is het kachel onderdeel te koop voor 300 euro. Dit is het onderdeelnummer: Standheizung für Benzin, Fahrzeugtyp: Audi A8 S8 4H, Teilenummer: 4H0 265 105 D / 4H0 265 081 J

    1) Is het mogelijk om het in/na te bouwen?
    2) Welke onderdelen of onderdeelnummers zou ik nog meer nodig hebben?

    Ben benieuwd!
    Inbouwen is zeker mogelijk! Ik heb het zelf ook gedaan bij mijn A5.
    Hier vind je nog wat info over de inbouw van een Standkachel in een A4:
    http://www.audiforum.nl/forum/model-...i-quattro.html

  7. #7
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Standkachel A8 4H 4.2 FSI nabouwen

    @der-bastler , je hebt in jouw A5 een standkachel ingebouwd. 'k Overweeg dit ook in mijn A5 SB te gaan doen. Kun jij melden 1) welk merk/type je hebt gebruikt (OEM Audi, Webasto, of) en 2) waarom, alsmede tot slot 3) wat kostte het ongeveer?
    Laatst gewijzigd door robasto; 06-12-14 om 00:18. Reden: link adres gecorrigeerd
    The desire to know is natural to all good people.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    191
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Standkachel A8 4H 4.2 FSI nabouwen

    Ik heb het ook gedaan in een a4 b8 avant. Onderdelen kun je inderdaad op ebay scoren. Kabelboom via Kufatec.
    Je hebt in ieder geval nodig :

    - Kachel zelf, eberspacher is oem (in mijn geval)
    - koelwaterpompje aan de kachel
    - brandstofset, bestaande uit aanzuigbuisje voor bij de tankingang (mijn geval onder de achterbank), leiding om naar voren te gaan, brandstofpompje zelf.
    - telestart met remote om de kachel op afstand aan te kunnen zetten.
    - Koelwaterleidingen, best is om OEM te nemen en op te zoeken in ETKA bijv.

    Kachel koop je voor tussen de 2 a 300 eu,
    Kabelboom volgens mij rond de 100eu,
    Telestart met remote net wat een gek ervoor geeft!
    brandstofset tientjeswerk
    koelwaterleidingen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •