Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Defecte warmtepomp

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Sportback GT

    Standaard Defecte warmtepomp

    Hallo allemaal,

    Zowel mezelf als reeds 2 vrienden die allemaal met een GT rijden hebben hetzelfde probleem: Defecte warmtepomp. De wagen heeft dan geen verwarming meer.

    Ondertussen staat de wagen bij de dealer sinds 17/1/23 met nog geen zicht op een mogelijke herstelling. Ook de 2 vrienden hebben hun wagen nog niet terug. Het heeft ook 2 weken in beslag genomen om een vervangwagen te regelen gezien het groot aantal wagens die in herstelling staan met ditzelfde probleem?

    Het probleem zou een kwaliteitsprobleem zijn met de gemonteerde warmtepompen die ook zijn gebruikt bij de Porsche Taycan.

    De feedback die ik kreeg bij het inleveren van mijn wagen was dat er 600 wachtende voor mij zijn, tja ...

    Andere leden die hetzelfde probleem hebben?

    Hartelijk dank

    Wil

  2. #2

    Standaard Re: Defecte warmtepomp

    Zeker problemen bekend, werk zelf bij een autobedrijf en heb meerdere klanten met een E-tron GT met verwarmingsproblemen, sommige al vanaf begin december 2022. De benodigde onderdelen hebben nog geen levertijd dus ziet er niet heel rooskleurig uit. Hoop dat er snel beter nieuws is en het verbaast me ook dat er nog weinig wordt geschreven op internet of ik moet er helemaal overheen lezen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Sportback GT

    Standaard Re: Defecte warmtepomp

    Ik vind dit ook bijzonder raar. De paar mensen die ik ken hebben allemaal hetzelfde probleem echter, als je zoekt op het internet, vind je zeer weinig terug. En communicatie krijg ik evenmin ...

    Zojuist vernam ik van 1 van de vrienden dat ze voor zijn wagen een warmtepomp hebben binnengekregen, het leek wel exact hetzelfde type te zijn waarop zijn dealer heeft aangegeven dat dit waarschijnlijk terug een warmtepomp is met kwaliteitsprobleem en dat er waarschijnlijk een terugroep actie zal moeten komen om deze terug te vervangen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Posts
    3
    Kudos
    0

    Standaard Re: Defecte warmtepomp

    Op het e-tron forum (.com) zijn er veel meer lotgenoten. Gelukkig zelf (nog?) geen last van, maar lijkt een hele serie auto’s waar het mis mee is. Mijne is van nieuw modeljaar, heb de indruk dat die nieuwere okay zijn.

    Erg balen voor je Wil, hopen dat het snel lente wordt, maar vooral dat het snel gefixt wordt.
    Laatst gewijzigd door BorisM2; 01-03-23 om 21:00.

  5. #5
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte warmtepomp

    Het is idd een serieus issue aan het worden, vooral ook doordat de onderdelen niet of heel slecht leverbaar zijn.
    Bij de Taycan is het probleem identiek.

    Zelf moet ik het afkloppen daar ik het probleem gelukkig (nog) niet heb.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)



User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •