Resultaten 1 tot 5 van de 5

Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2019
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A3 E-tron

Standaard E-tron laadt niet volledig op?

Ik hoorde afgelopen week dat de Audi E-tron (Quattro)- misschien wel alle electrische auto’s alleen heb ik dit met mijn huidige hybrid nooit meegemaakt - afhankelijk van je rijgedrag de accu tot een bepaald niveau oplaadt.
      In dit geval betrof het een proefrit auto waar vast en zeker flink hard mee gereden werdt en die auto liet zich maar opladen tot 270 km maximaal! Terwijl de E-tron tot 400 Km (iets meer begreep ik) geladen kan worden.

Ik zal het hopelijk verkeerd begrepen hebben, maar een accu laadt toch 100% op en dan zal je er afhankelijk van je rijgedrag X kilometer mee kunnen rijden? Net als je een tank vol met brandstof tankt?

Of moet je na een paar ritten “planken” als een huismus gaan rijden met 80-10 km per uur voor een paar dagen zodat je de accu weer tot 400 Km kan laden?

Dit lijt me absurd en de doodsteek voor electisch rijden en de E-tron.

Wie kan hier meer over vertellen?

LED's have fun FASt's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      02 2009
      Leeftijd
      50
      Kudos
      1818
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

Standaard re: E-tron laadt niet volledig op?

geen idee. maar als ik met mijn diesel rustig rij dan zegt de indicatie 1.100 km en als ik plank dan voorspelt deze maar 700 km. niks vreemd aan toch? juist mooi dat op basis van je rijgedrag een inschatting gemaakt wordt.
      ▀▄▀▄▀▄ Audi A4 Limo S line edition 2.0 TDI s-tronic
      ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

Algemeen Auto Social
      Sinds
      12 2012
      Leeftijd
      39
      Kudos
      0
      Auto
      Audi S5

Standaard Re: E-tron laadt niet volledig op?

Heb vernomen dat dit 80% is.

Dan hou je nog 20% capaciteit over voor het geval de batterij slijt en je dus langer kan doen met de batterij.

Ook zou het te maken kunnen hebben met het snel-laadsysteem, normaliter eindigt snelladen bij 80% en duren de laatste 20% een stuk langer. Door 20% minder capaciteit te gebruiken kan je eigenlijk snelladen tot 100% (Werkelijk 80%). Daarom laad dit model snel op.

Je rechtervoet bepaald veel maar ook de buitentemperatuur. Recent een vergelijk gelezen over de Tesla, Jaguar Ipace en Audi E tron. Op papier alle drie een vergelijkbare actieradius maar in praktijk heeft Tesla dit het beste onder de knie, en benaderd het beste de fabrieksopgave. Audi en Jaguar moeten nog veel leren zegmaar....

De meeste elektrische auto’s hebben zo’n marge van opladen. Voor de laatste 20% moet je geduld hebben.
      Laatst gewijzigd door Vintiem; 11-04-19 om 06:40.

Als je de accu's tot 100% oplaadt in hoog tempo raken ze oververhit en wordt de levensduur een stuk korter.
      WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

User Tag List

Forum Rechten