Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Geen verbinding met e-tron; geen voertuigupdates & bediening op afstand niet mogelijk

  1. #1

    Standaard Geen verbinding met e-tron; geen voertuigupdates & bediening op afstand niet mogelijk

    Vorige week heb ik mijn nieuwe auto mogen ophalen bij de dealer: een Audi e-tron 55 Quattro. Wat een fantastische wagen!

    Bij aflevering de Audi Connect services geactiveerd en ik had direct verbinding met de auto. Maar na de eerste rit is er geen enkele keer meer verbinding gemaakt met de auto. Zowel in de app als in mijn online omgeving zie ik staan dat de laatste verbinding dateert van de dag van de oplevering.

    De online diensten (google maps navigatie, nieuws, weer etc.) in de auto werken wel gewoon. Lijkt me dus niet direct een probleem in/van de auto.

    Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de verbinding weer hersteld wordt?

    Alvast bedankt voor het meedenken!
    Laatst gewijzigd door nelen; 01-11-19 om 14:21.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen verbinding met e-tron; geen voertuigupdates & bediening op afstand niet mogelijk

    Bij een nieuwe auto? Ik had al bij de dealer gestaan, laat ze het daar maar uitzoeken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Geen verbinding met e-tron; geen voertuigupdates & bediening op afstand niet mogelijk

    Bij mij hetzelfde probleem!
    Heb de e-tron nu bijna 2 mnd. Heel tevreden maar waar ik gestoord van wordt is de myAudi app.
    De connectie is met grote regelmaat weg, de laatste weken steeds vaker!
    ik wil oa. vanuit huis de voorverwarmingstimer instellen, komt ten goede aan het bereik: lukt dus meestal niet.
    Ergerlijk.
    Na de vakantie ga ik dit maar eens bij Audi aankaarten.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Leeftijd
    43
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen verbinding met e-tron; geen voertuigupdates & bediening op afstand niet mogelijk

    Goeienavond,

    Ik heb hetzelfde probleem en heb contact gezocht met de Audi dealer, er schijnen problemen met de app te zijn waar en Audi AG Duitsland zou hier mee bezig zijn.

    Groet Arjon

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Geen verbinding met e-tron; geen voertuigupdates & bediening op afstand niet mogelijk

    Ik heb hetzelfde probleem, wat is de reactie van de Audi dealer en is het inmiddels is opgelost?


  6. #6
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen verbinding met e-tron; geen voertuigupdates & bediening op afstand niet mogelijk

    Nou, ik heb dus mijn 2018 SQ5 opgehaald en ben nu al 36 uur bezig om Audi Connect voor elkaar te krijgen. Op mijn scherm zie ik een LTE verbinding en in de verbindingsstatistieken zie ik dat de verbinding goed is en dat er 11Mb is gedownload en 500Kb is geupload. Maar als ik wil connecten aan Audi Connect dan krijg ik het volgende



    Dit nu al 2 dagen lang. De helpdesk van Audi kan mij totaal niet helpen, want ik moet hun uitleggen wat de situatie is en vervolgens sturen ze mij van alles op qua handleidingen, maar het is nooit de oplossing. Ze kunnen mij niet vertellen of er een storing is, of ik een actieve internetverbinding in mijn pakket heb zitten (volgens dit persbericht wel https://nieuws.audi.nl/de-audi-conne...zeloos-online/). Ik word er zo moedeloos van.

    Dat ik dan op het Audiforum moet lezen dat er een storing is en dat de helpdesk mij dat niet kan vertellen is al helemaal van de zotte.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Geen verbinding met e-tron; geen voertuigupdates & bediening op afstand niet mogelijk

    Dit bevestig dat Audi het probleem nog steeds niet heeft is opgelost.
    Dan gaat ik dit ook weer eens bij mijn Audi dealer melden.

  8. Ad
  9. #8
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen verbinding met e-tron; geen voertuigupdates & bediening op afstand niet mogelijk

    @JohnKM, hierbij de oplossing

    "Thank you for your patience while I got the information about the workaround for the Audi connect services not working, showing a server error and to please try again later message.

    We are working on communicating with Germany, the academy and everyone to get this turned off and a TSB out to cover how to repair any that are turned on. of course, like all things. It’s taking a bit of time. in the meantime, we have been able to get the services to go live through a work around. Please complete the following steps with the customer.

    with the Vehicle turned on

    check the MMI in the glove box to ensure that there is NO SIM card inserted.
    Press the “MENU” button
    Select “Audi Connect” from the main MMI menu
    Use the right drawer Sub-menu (more the main MMI knob to the right) and select “Privacy”
    Select “Activate Privacy”
    The MMI will now show a message of “the data connection was restricted”
    Select “Audi connect” and select “activate data connection” this will turn on the LTE data module
    Wait briefly (about 15 seconds) until you see a message “data module is on”
    Roll up all the windows, turn the Vehicle off and lock the door
    Wait 3-4 minutes.
    Return to Vehicle, turn on, go back into “Audi connect”

    Select “ google earth” and then “ activate and display google earth map”
    If the google earth loads, go back into the Audi connect services and confirm the Weather, fuel prices and all other features load.

    If the google earth does NOT load and if the weather and fuel prices do not display after this process. Repeat the process and wait a minimum of 30 minutes before returning the car once turned off and locked. If concern still presents. Have Vehicle brought in for service.

    We have had great success with this process with almost all customers getting their services live, resolving the concern.
    geniet ervan

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Geen verbinding met e-tron; geen voertuigupdates & bediening op afstand niet mogelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS5R8 Bekijk Berichten
    @JohnKM, hierbij de oplossing



    geniet ervan
    Bedankt voor de terugkoppeling:

    Ik heb de e-tron nu bijna 2 mnd. Maar waar ik gestoord van wordt is de MyAudi app of via MyAudi web niet werkt.
    De connectie met de auto werk regelmatig niet werk, en de laatste weken steeds vaker niet!
    Als ik in de telefoon via de auto hotspot verbind dan werk de app wel.

    Ik ga dit nog even bij mijn Audi dealer melden en maar afwachten wat hun reactie is.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Leeftijd
    58
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Geen verbinding met e-tron; geen voertuigupdates & bediening op afstand niet mogelijk

    Dat probleem met de App ligt aan de Audi servers, men heeft dat niet op orde.
    Net als FOD, Functions On Demand, hoelang wachten we daar al niet op?

    Het grootste manco/misser is echter de navigatie; waarom staan daar nog steeds geen HPC's van b.v. Ionity op?
    Ik rij veel lange afstanden door Europa, en het kost onnodig veel tijd om continue weer de Ionity laadpunten te zoeken.
    Wees eerlijk; het is toch waanzinnig om met een auto van ruim over een ton met aparte apps of papieren printjes te moeten werken
    om een route met snellaadpunten te plannen? Aan de laadpunten ligt feitelijk het (bijna) niet meer, die zijn meestal voldoende voorhanden.
    Audi had dit beter moeten beseffen, het is geen stadsauto.

    Het irriteert me inmiddels dermate (nu ruim 25.000km gereden), dat, hoe goed de auto verder ook is, ik niet weer voor de Etron zou kiezen.
    Echt spijtig!

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Geen verbinding met e-tron; geen voertuigupdates & bediening op afstand niet mogelijk

    De Audi Connect problemen lijken niet specifiek e-tron gerelateerd maar eerder MIB-3 (Modularer Infotainment Baukasten). In mijn nieuwe A4 werkt het ook voor geen meter. Al bij de aflevering van de auto was deze niet aan te melden met mijn MyAudi account als hoofdgebruiker. Verbinding mislukt, probeer het later nogmaals was het devies.
    Ik zie zelden Google Earth overlay kaarten en zelden verkeer online... Als Google Earth overlay werkt is het bijna altijd een abstract groen landschap... De Audi App is volstrekt waardeloos. Werkelijk waar niets dat werkt. Voorsprong door techniek... Ik heb eerder een Audi Disconnect abonnement.
    Garage heeft ernaar gekeken en er komt een volledig nieuwe module in waar de e-sim inclusief MMI in ondergebracht is.
    image2.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  13. #12
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen verbinding met e-tron; geen voertuigupdates & bediening op afstand niet mogelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VanVWnaarAUDI Bekijk Berichten
    De Audi Connect problemen lijken niet specifiek e-tron gerelateerd maar eerder MIB-3 (Modularer Infotainment Baukasten). In mijn nieuwe A4 werkt het ook voor geen meter. Al bij de aflevering van de auto was deze niet aan te melden met mijn MyAudi account als hoofdgebruiker. Verbinding mislukt, probeer het later nogmaals was het devies.
    Ik zie zelden Google Earth overlay kaarten en zelden verkeer online... Als Google Earth overlay werkt is het bijna altijd een abstract groen landschap... De Audi App is volstrekt waardeloos. Werkelijk waar niets dat werkt. Voorsprong door techniek... Ik heb eerder een Audi Disconnect abonnement.
    Garage heeft ernaar gekeken en er komt een volledig nieuwe module in waar de e-sim inclusief MMI in ondergebracht is.
    image2.jpg
    Jemig, op basis van die plaatjes is het er niet echt op vooruit gegaan. Mooie dash is toch wel weg op deze manier. De versnelling en snelheid in digitale cijfers vind ik ook niet mooi. beetje zonde
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Geen verbinding met e-tron; geen voertuigupdates & bediening op afstand niet mogelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SQ5R8 Bekijk Berichten
    Jemig, op basis van die plaatjes is het er niet echt op vooruit gegaan. Mooie dash is toch wel weg op deze manier. De versnelling en snelheid in digitale cijfers vind ik ook niet mooi. beetje zonde
    De Virtual Cockpit is in te stellen met ronde wijzerplaten in classic en sportief of digitaal zoals op de foto. Dus voor elk wat wils... :-)

  15. #14

    Thumbs up Re: Geen verbinding met e-tron; geen voertuigupdates & bediening op afstand niet mogelijk

    Na wat escaleren bij Audi support (zat trouwens iemand die er goed werk van maakte) kwam het bericht vanuit Audi AG dat er een TPI (software upgrade) is die door de dealer gedaan moet worden.

    Gisteren 23-7-20 is deze upgrade gedaan, was iets van 2 uur werk, en spontaan kwam Audi Connect samen met de App tot leven.

    Nu werkt alles zoals het hoort en redelijk vlot. Zodra je de App opent haalt hij de actuele status op. De laadsessies zijn nu goed en actueel te volgen. Ook de bediening van allerlei functies op afstand werkt nu goed.

    Ik weet niet hoe de TPI heet of welke versie het om gaat.
    Weet wel dat dit alle ellende opgelost heeft.

    Greetzzz Jansh

  16. #15
    simrietd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    66
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Geen verbinding met e-tron; geen voertuigupdates & bediening op afstand niet mogelijk

    Verschrikkelijk blij ben ik met mijn prachtige nieuwe Etron. 1 gebrek heb ik gevonden en dat stoort mij mateloos. De MyConnect app maakt soms verbinding met de auto. Maar meestal niet. Wie weet waarvan dit afhankelijk is. de gebrekkige internet verbinding of iets anders. software instellingen of slechtwerkende software. Graag verneem ik jullie ervaringen of tips. De auto is voorzien van de nieuwste versie zo ook de app volledig laatste software versie
    Laatst gewijzigd door simrietd; 20-08-20 om 15:18.

  17. #16
    simrietd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    66
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Geen verbinding met e-tron; geen voertuigupdates & bediening op afstand niet mogelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simrietd Bekijk Berichten
    Verschrikkelijk blij ben ik met mijn prachtige nieuwe Etron. 1 gebrek heb ik gevonden en dat stoort mij mateloos. De MyConnect app maakt soms verbinding met de auto. Maar meestal niet. Wie weet waarvan dit afhankelijk is. de gebrekkige internet verbinding of iets anders. software instellingen of slechtwerkende software. Graag verneem ik jullie ervaringen of tips. De auto is voorzien van de nieuwste versie zo ook de app volledig laatste software versie
    Inmiddels is het probleem volledig verholpen.Een software update in de Etron doet wonderen. Bedankt Auto-Maas in Moordrecht

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •