Electrisch voor het dagelijks. V8 RS kanon voor de fun
Ik ben iemand die zich bindt aan een bepaald merk. Audi dus in dit geval. Maar nu met dat klimaat gezwam zal ik ook in de toekomst moeten kijken. Ik rij momenteel een aantal R(S) modellen, maar die gaan de toekomst niet meer redden als al dat geneuzel door gaat. Dus moet ik op zoek naar een alternatief. De E-tron dus. Maar wat is wijsheid?
Rij ik nog ff door op mijn V8's totdat de kinderziektes eruit zijn bij Audi of ruil ik mijn R's in voor de huidige E-tron?
Probleem is dat de huidige E-tron me niet echt raakt qua prestaties. Ik wil wel een kanon onder me reet hebben en geen 6.6sec naar de 100 auto. Maar blijf ik mijn v8's rijden dan ben ik de lul in de toekomst en mag ik betalen. Wie helpt me
Persoonlijk zou ik het nog een aantal jaar rustig aankijken, nu je nog kan genieten van je cilinders, neem het ervan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
De TT en R8 opvolgers zijn omringd met grote vraagtekens. Ik denk hier voor Audi ruimte ligt qua prijs en toekomstige vraag voor elektrische 'sportwagens'. Een TT opvolger op basis van het MEB platform die sub 4s doet moet mogelijk zijn voor een prijs tot 100.000 euro. :-)
Zojuist dus een proefrit gemaakt in de E-tron. Over het algemeen ben ik redelijk verrast al zijn er een paar praktische dingen waar ik aan moest wennen zoals de hoogte van de auto, maar voornamelijk de buitenspiegels wat nu binnenspiegels zijn. Tevens is de geluidsproductie aan de "saaie" kant al zijn de geluidjes wel back into the future.
De look van de auto kan er mee door, maar het triggert me niet echt helemaal. Interieur was ik wel over te spreken. Een beetje vreemde middenconsole, maar dat is even wennen. Totaal niet gecharmeerd van lane assist en al helemaal niet van google maps. Bij een eventuele aanschaf eis ik dat google eruit gehaald wordt.
Wat ik ook jammer vond is de trekkracht vanaf stilstand. Ik vond het ietswat soft, maar goed, daar zal de GT wel iets aan doen, hoop ik.
Over het algemeen ben ik redelijk positief over het huidige electrisch aanbod van Audi en wacht dan toch met smart af op de GT.
Ik kan me voorstellen dat die "binnenspiegels" wennen zijn... Ik vind dat Audi in het algemeen trouwens de buitenspiegels steeds kleiner maakt, wat allemaal mooi en aardig is voor de looks en stroomlijn, maar minder vanuit veiligheid.
Wel jammer dat de trekkracht vanuit stilstand wat tegenviel, dat zou toch altijd een sterk punt van een elektromotor moeten zijn. Maar ja, in een kolos van 2,8 ton zal dat heel anders aanvoelen dan de boost die je nu in een RS5 hebt - die trouwens sowieso een pak sneller is van 0 - 100 km/u.
Wat denk je van het rijbereik van de e-tron? Is 400km wel haalbaar als je normale snelheden aanhoudt? Dus geen 90km/u gaat doen op de autostrade, maar 120 bijvoorbeeld.
En dan wel zonder airco, radio, enz..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Máár met verlengsnoer.
Verzonden met Tapatalk Pro.
In bezit van Vagcom & VCP.
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Het is omdat voor mijn ouders wordt de volgende misschien een EV. Maar er worden best veel kms gedaan, hoofdzakelijk autosnelweg.
En ik lees heel vaak dat als je 120km/u verwacht te rijden op de autosnelweg, dat je bereik wel heel hard zakt.
Voorlopig rennen de automerken elkaar achterna .. Tesla X .. Jaguar I-pace .. Audi E-tron zitten allemaal wel lekker bij elkaar in het segment. Niet de mijne zeg maar, zeker niet als je er niet minstens 700km mee kunt verplaatsen blijft het gewoon lekker dieselen in de A6. Hoewel de TT vervangen door een met elektrische aandrijving voor om de deur wel lekker zou zijn, zeker als ie er zo uitziet ..
700km? Ik kom al zeker toe met 400km, als daar normaal tot sportief rijgedrag mee kan gedaan worden.
Zolang ik er een hele dag mee kan rijden is het voor mij goed, thuis gaat hij dan aan de lader.
Ik denk dat 400 km per dag voor veel mensen wel voldoende is, 95% van de dagen in een jaar. Tenminste als je thuis voldoende snel kan laden om elke ochtend op 400 km bereik te zitten.
En het vergt wel een beetje verandering in mindset: van elke week 1 keer tanken naar zowat elke dag de laadkabel aankoppelen.
Ploft net het nieuwe Audi magazine op de mat met de Etron-GT .. maar daar worden we toch wel vrolijk van beste mensen, al haalt 'ie maar 200km. Vanaf 2020 verkrijgbaar ...
Ik mis toch wel een beetje nieuws op het forum hoor, ook niks gehoord over de autosalon in Geneve, is de website nieuwsbeheerder in slaap gedommeld?