Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 45

Onderwerp: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

    Iemand al buiten de garantie replacement gekregen? Denk dat dealer het wel oplost maar 1 1/2 jaar geleden links en rechts vervangen en nu weer eentje met continu mist.
    Laatst gewijzigd door Lier; 08-07-23 om 23:22.

  2. #22

    Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

    Ik heb dit probleem buiten de garantietermijn. Vorige week E-tron van 2020 gekocht via BCA (dus geen garantie). Paar dagen daarna zag ik dit probleem en ben ik meteen naar de dealer gereden: Resultaat na het onderzoek (à €250): De VM moet vervangen worden. Kost €1.250 tot €1.300. Ben dus ruim €1.500 kwijt voor één nieuwe VM. Krijg wel 4 jaar garantie (2 jaar van Audi en nog twee jaar van Pon).

    Het is natuurlijk wachten op de VM andere kant. 3k voor het herstellen van een ontwerpfout vind ik wel erg ambitieus. Wat vinden jullie hiervan en heeft iemand een andere suggestie?

  3. #23

    Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frits83 Bekijk Berichten
    Ik heb dit probleem buiten de garantietermijn. Vorige week E-tron van 2020 gekocht via BCA (dus geen garantie). Paar dagen daarna zag ik dit probleem en ben ik meteen naar de dealer gereden: Resultaat na het onderzoek (à €250): De VM moet vervangen worden. Kost €1.250 tot €1.300. Ben dus ruim €1.500 kwijt voor één nieuwe VM. Krijg wel 4 jaar garantie (2 jaar van Audi en nog twee jaar van Pon).

    Het is natuurlijk wachten op de VM andere kant. 3k voor het herstellen van een ontwerpfout vind ik wel erg ambitieus. Wat vinden jullie hiervan en heeft iemand een andere suggestie?
    Kan niet anders zeggen dan succes!
    En voor een probleem waar ze van af weten, je laten betalen is schandalig!
    Het wordt weer herfst en zal ik je een geheimpje verklappen……jawel ik sta binnenkort weer bij de dealer voor set nr 4 van de VM!
    De 1e tekenen doen zich al voor in het donker rijden, alleen maar kerstlampjes inbeeld. Echt gevaarlijk want je ziet al geen diepte met deze camera’s en als je alleen maar licht ziet kun je ook echt niet een klein beetje inschatten hoever de auto achter je zit.
    Meerdere malen aangegeven dat ik deze VM’s niet meer wilde hebben en gevraagd naar de reguliere spiegels(antwoord= nee doen we niet maar zou idd wel de oplossing zijn voor u🤦🏼*♂️)
    Voor de rest een top auto niks mis mee maar VM’s…..NOOIT MEER!!!!

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

    Sinds ik deze discussie ben gestart heb ik dus al 9 (!) nieuwe setjes VM's gekregen. Allemaal binnen garantie en/of leasecontract. Ben nog steeds blij met deze auto, maar inderdaad nooit meer VM's. En zoals ook hierboven, Herfst is begonnen en ik heb weer regelmatig vocht in de spiegels. Inderdaad schandalig dat 2de of volgende eigenaren van deze Etrons straks opdraaien voor kosten voor een bekend probleem. In dit geval wens ik de volgende eigenaar van mijn Etron ook heel veel succes als mijn contract binnenkort afloopt. Ik hoop dat dit forum er aan bij kan dragen dat Audi wellicht zal besluiten om deze auto's gewoon onbeperkt te blijven voorzien van nieuwe VM's. Zou een mooi gebaar zijn. Wellicht toch eens de media opzoeken. Want het is vreemd dat er in een recente autotest geheel niet over gesproken wordt?? https://www.autoweek.nl/autotests/ar...door-techniek/

    Succes allemaal. Mijn volgende lease-auto zal zonder VM's zijn.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2022
    Leeftijd
    53
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

    De oplossing heb ik reeds eerder in deze discussies aangegeven. Zie daar de afbeeldingen. Kapje er af klikkenen het glaasje met Stanley mes er afhalen. Heb je weer zicht en geen condens meer.
    Laatst gewijzigd door Themmen; 27-10-23 om 07:24.


  6. #26

    Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

    Ja dank daarvoor! Super om een oplossing te hebben als Audi de VM's niet vervangt. Mezelf kennende zullen de pootjes van de omranding zeker breken als er een kans is dat ze breken. Ik hoop dat de fabrikant het net zo vanzelfsprekend vindt als ik dat zij de VM vervangen, dus ga dat uiteraard eerst proberen.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    53
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

    Weet iemand hoe lang je garantie hebt op de spiegels vorige jaar maart de spiegel rechts laten vervangen dus nu 1,5 jaar geleden en heb nu weer vocht alles geprobeerd met fohn enz maar nul.
    Nu naar de dealer(wittebrug) geweest maar die wisten het niet?

  8. Ad
  9. #28
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.320
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

    Als ze onder reparatie buiten de algemene garantietermijn van de auto zijn vervangen, heb je er volgens mij twee jaar garantie op. Als ze onder een andere noemer vervangen zijn, zou ik het niet weten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RD2009 Bekijk Berichten
    Weet iemand hoe lang je garantie hebt op de spiegels vorige jaar maart de spiegel rechts laten vervangen dus nu 1,5 jaar geleden en heb nu weer vocht alles geprobeerd met fohn enz maar nul.
    Nu naar de dealer(wittebrug) geweest maar die wisten het niet?
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    53
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

    Mark heb je de video?

  11. #30

    Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

    Helaas heb ik er ook weer last van, 4de x inmiddels..🤦🏼*♂️
    Audi importeur PON wil er niet aan doen moet er maar mee leren leven en de achterruitverwarming maar wat vaker aanzetten…(lees continue in mijn geval)😡.
    Ben nu in gesprek met de dealer om ze alsnog vervangen te krijgen. Maar wat een ellende dingen zeg! Ze zouden verboden moeten worden!!
    Het zicht is om te janken😭.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

    Met nieuw camera-spiegels gaat het probleem helaas niet opgelost, 4 maanden geleden is voor de 5de keer beiden camera-spiegels vervangen. Gisteren avond weer 35 min onderweg met ellende dat spiegel niet te gebruiken zijn door vocht condensatie in de lens.
    Maandag weer naar de audi dealer nog 14 dagen garantie..
    Laatst gewijzigd door JohnKM; 10-12-23 om 09:50.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    53
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

    auto dealer wittebrug maakt het helemaal bont, vorige maand een afspraak gemaakt met vermelding spiegel wazig en lek en dat er garantie op zat. Vandaag de dag voor de reparatie, doodleuk vertellen 1100 euro en dat de garantie bij een andere audi dealer was geweest. O ja, ook nog een rekening van 85 euro voor de diagnose ???? iedere boerenlul kan in 1 minuut zien dat deze vervangen moest worden. Nu weer een afspraak hopelijk bij auto maas waar de spiegel vorige jaar was vervangen.
    NOOIT meer een Audi als geven ze hem gratis.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2022
    Leeftijd
    53
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard

    Ik rij al 2 jaar zonder het plastic glaasje. Gaat prima zo.

    Zie verder terug in deze discussie hoe je probleem zelf op te lossen. Of bel me anders 06-54950945

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2023
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

    Hey Themmen,

    Dus je hebt de zijspiegelassy en daar zit een camera in. Die camera heeft gewoon zijn glazen lens zoals elke camera.
    Dan heb je een stuk lucht en dan hebben ze een plastic (lens) welke de assy afsluit?

    Dan kunnen ze updaten en verwarmen en software tweaken wat ze willen maar daar los je niks mee op.
    Bij zo'n design heb je twee opties: of je levert hem vacuum af of je gaat juist ventileren.

    Het is mij wel duidelijk dat audi en hun eigenaars niet van plan zijn dit op te lossen. Het gevoel van we hebben een auto van een ton van max 4 jaar oud daar ga je niet aan tweaken is te sterk.
    Denk dat je een Fries moet zijn om daar doorheen te prikken en het gewoon te fixen en genieten van de wagen 😂

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2022
    Leeftijd
    53
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

    Zo is t inderdaad😀

  17. #36

    Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

    Ze doen er geen klote meer aan. Is reflectie van het licht zeggen ze!
    Ze zijn echt niet goed bij hun hoofd bij Audi NL!!!
    Ik ga naar de RDW en m’n auto af laten keuren. En kijken wat ze dan gaan doen/zeggen.
    Ik zit te koken op dit moment!!

  18. #37
    Razayan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    30
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

    Gezien de recente reacties ga ik er vanuit dat dit nog steeds een probleem is met vervangen spiegels?

    Geldt dit dan alleen voor de e-tron of ook voor de Q8 e-tron? Die worden namelijk nog steeds geleverd met deze spiegels..

    Nieuwsgierig omdat ik in de markt ben voor een tweedehands e-tron.. Benieuwd of ik de occasions met virtual mirrors moet laten staan

    Verstuurd vanaf mijn SM-S906B met Tapatalk
    | Audi A1 Sportback 1.0 | Nano Grey | 2017 | Adrenalin | Verkocht
    | Audi A6 Avant 2.0 | Glacier White | 2013 | Air Ride Performance V2 | Verkocht
    | Audi e-tron 55 Quattro | Mythos Black | 2019 | Advance Pro Line Plus |

  19. #38

    Standaard

    Hi, Ik wil dit ook doen. Wat voor kit gebruik je om hem daarna weer op te plakken dat glaasje zodat het niet elke keer erop en eraf halen wordt?
    Alvast bedankt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Themmen Bekijk Berichten
    Als je ondertussen van Audi geen oplossing hebt, dan is het zelf te doen.

    Heb de mijne net 1 dag maar weiger zonder spiegel "beeld" te rijden.

    Zie de foto's in de bijlage, het filmpje wil niet uploaden helaas. Wel een kans dat de pootjes breken van de omranding maar ja.

    Het glaasje zit gewoon niet goed gelijmd dus komt er vocht achter. Ik heb het met de kachel opgelost.
    Je kunt er ook voor kiezen gewoon het glaasje er helemaal af te pielen en af te late of er weer op te lijmen/kitten

    Ik ga eerst even tijdje kijken hoe het nu blijft.

    Succes.

    Mark Themmen.

    Het filmpje wil ik eventueel ook wel appen.

    Laat dan je 06-nr. achter als dat mogelijk is in een persoonlijke reactie.
    Ben net nieuw op dit forum dus weet nog niet of ik er juist aan doe gelijk mijn nr. hier achter te laten.
    Wat voor kit gebruik je om het glaasje opnieuw erop te plakken?

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2022
    Leeftijd
    53
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

    Heb hem er niet weer opgeplakt. Rij al 2 jaar zonder de glaasjes.
    Mark.

  21. #40

    Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Themmen Bekijk Berichten
    Heb hem er niet weer opgeplakt. Rij al 2 jaar zonder de glaasjes.
    Mark.
    Hoe doe je dat dan in de wasstraat etc? Maakt dit helemaal niet uit?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •