Resultaten 1 tot 3 van de 3

Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2020
      Kudos
      0
      Auto
      Audi E-Tron Quattro

Standaard Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

Yes, in mei 2019 stond mijn nieuwe Etron 55 voor de deur. Uiteraard met virtual mirrors! Even wennen, maar binnen paar dagen weet je niet beter. Ben afgelopen zomer gelijk Europa in getrokken met gezin en ik ben erg content met het elektrisch rijden. Dus, geen vuiltje aan de lucht zou je zeggen?

Helaas kwam ook afgelopen zomer ten einde en gingen we richting de natte en koude(re) maanden. En opeens werd mijn zicht van een van de virtual mirrors (camera-spiegels) steeds slechter.............................?! Lang verhaal kort, in beide spiegels zat vocht in, voor de camera-lens, verwarming lost dit niet op en ik heb reeds 2 nieuwe spiegels, maar ook deze na een paar weken alweer vocht....... Nu moet ik wachten tot Audi een oplossing heeft, maar rij dus iedere dag met slecht zicht!

Het probleem is ondertussen ruimschoots bekend bij Audi. Goede bekende van mij ook met een Etron zelfde probleem en ook al nieuw setje nieuwe virtual, maar ook bij hem weer vocht aan binnenzijde. De knappe koppen in Duitsland doen hun best, maar lijkt erop dat dit toch echt een kinderziekte is waar nog geen structurele oplossing voor is. Er zit een verwarmingselement in de spiegels, maar juist als je op de snelweg rijdt is deze niet krachtig genoeg om de koude luchtstroom de baas te zijn of juist de combinatie van koude luchtstroom en verwarming zorgen voor condens in spiegel. Wie zal het zeggen? Vooral 's avonds niet te doen als een achterligger met koplampen in je camera met vocht schijnt. Vreemd ook dat de virtual mirrors niet voorverwarmen met de standkachel. Je hele auto kun je ontdooien / op temperatuur brengen, maar de spiegels hebben ze hier niet op aangesloten??

Zijn er meer Etron rijders met deze (onveilige) ervaring? En, weten jullie al meer over een oplossing? De dealer helpt goed, maar ik heb ook het gevoel dat ze het allemaal nog niet helemaal weten en dat ze wachten op een oplossing vanuit Duitsland die er nog niet is.

20191221_183646.jpg20191222_121419.jpg20191222_121432.jpg

Ik heb Audi hoog in het vaandel staan, normaliter niets dan lof (reed voorheen A4, A5 en A6), maar dit kan gewoon niet en is super onveilig! Ik hoop dat Audi snel een oplossing vindt.

Rainesh's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2007
      Kudos
      3
      Auto
      Audi A3

Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

Bizar! Erg gevaarlijk

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
      A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
      VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2019
      Leeftijd
      46
      Kudos
      0
      Auto
      Audi E-Tron Quattro

Standaard Re: Vocht in camera-spiegels / Virtual Mirrors

In de diverse facebookgroepen komt dit eveneens vaak voorbij.

User Tag List

Forum Rechten