Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Ruitenwisser werkt niet in stilstand

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    52
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Ruitenwisser werkt niet in stilstand

    Beste forumleden,

    Ik heb sinds december 2019 een e-tron quattro 50. Ben er heel blij mee, het rijdt echt super.
    Ik loop alleen tegen een gek probleem aan. Als de auto stilstaat doet de ruitenwisser het niet. Als ik vervolgens harder dan +/- 5 km/pu rijd, doen de wissers het wel weer. Dit is best een gevaarlijke situatie aangezien je voordat je wegrijdt niet je ruit schoon kan vegen als het bijvoorbeeld regent. Ik heb hierover contact gehad met de klantenservice van Audi NL en die verwijzen mij naar de dealer. De dealer doet hier een beetje mistig over. Het lijkt een vaker voorkomend software probleem te zijn waar nog geen oplossing voor is. Ik ben benieuwd of meerdere e-tron 50 bezitters dit probleem herkennen.

    Dank,
    Graaf2006
    Laatst gewijzigd door Graaf2006; 14-01-20 om 17:14.

  2. #2

    Standaard Re: Ruitenwisser werkt niet in stilstand

    Hier heb ik op bij e-tron 50 geen last van. Wat we wel opvalt is dat de linker ruitenwisser iets te ver doorgaat en zo de stijl van de voorruit aantikt. Dit geeft steeds een hoorbare tik. Zal er eens mee naar de dealer gaan, in de hoop dat ze dit kunnen afstellen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Ruitenwisser werkt niet in stilstand

    Ik weet dat dit topic al redelijk oud is, maar ik had enige tijd geleden hetzelfde probleem.

    De oplossing was in mijn geval erg simpel:
    Ik had de "motorkap", de "frunk", niet goed gesloten. Ik had 'm voorzichtig dicht gedrukt, maar je moet 'm gewoon van een centimeter of 20-30, dicht laten vallen.

    In mijn geval was er dus een sensor die dacht dat de kap nog omhoog stond en dan doen de ruitenwissers het bij stilstand niet, anders beschadigen ze de "motorkap". Ga je vervolgens rijden, dan wordt die sensor kennelijk overruled, want rijden met die kap omhoog is niet erg waarschijnlijk.

    Mooi staaltje van doordachte software, maar nog mooier zou natuurlijk zijn als er even wordt gemeld dat de kap niet goed gesloten is...
    EDIT: mijn vrouw vertelt me net dat er wel degelijk een lampje brandde. Ik word een dagje ouder...

    Wellicht is dit verhaal ooit nuttig voor een ander.
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 03-09-20 om 23:43.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •