Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 54

Onderwerp: Actieradius

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Actieradius

    Hey guys,

    ik heb me E-tron 50 sport sinds December. Toen ik hem ophaalde was ie volgeladen opgeleverd met 245km. (vond het all vreemd)
    buitengewoon dat ik niet gek ben op snel rijden dus rij ik ook echt gewoon, meeste tijd op cruise control (normaal temperatuur airco), dus snelweg 100 of 130. afstand is Rotterdam/Amsterdam pak een beet 70km in een richting dat ik maak maar ik haal t niet meer dan tussen 160 & 180 km op volle 100%! meerdere x contact opgenomen met dealer kreeg van allerlei verhalen moest foto's maken van volle laad en teller op 0 zetten ect en elke x kwamen we op tussen 160 en 180 km per 100% , nu hebben ze me. verteld dat ik als eerste hoor als er een update voor komt want volgens hun door massa productie hebben ze nog niet de nieuwste update uitgevoerd (apart verhaal weer) inmiddels irriteer ik me elke dag net als van weekend, voor vertrek naar utrecht wat het precies 60km van me huis is vandaan op 189km radius was maar toen ik thuis kwam had ik nog 30km over ipv 69! ik had er vrede mee met 240 a 250 radius toen ik hem aanschaf maar 180- is echt te weinig en irritant!
    ervaart er nog iemand zulke kleine radius problemen? of weet t raad mee?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: Actieradius

    En dat is voor mij een van de redenen geweest waarom ik mij van de lijst voor een E-tron GT af heb laten halen. Dat elektrisch rijden is allemaal nog maar een wassen neus. Mijn buurman heeft ook een E-tron en heeft precies eenzelfde issue als wat jij hebt. Ze worden geleverd met de smoes dat je er een aktieradius van 350km mee hebt. Dat heeft hij nooit kunnen halen en hangt ook om de haverklap met de dealer aan de telefoon. En met praktisch zelfde smoesjes als wat jij hier neerzet. Daar komt ook nog eens bij dat hij amper ergens zijn auto kan opladen of hij moet hem 1.5km ver weg neerzetten op een plek die tegenwoordig goed bezet is. Hij heeft al een keer ruzie gehad met iemand die een Tesla heeft en hem daar dus stalt als zijn prive parkeer plek. Want hij heeft een tesla en vind dat hij dat mag.

    Toen heb ik besloten om van dat elektrisch rijden af te stappen en gewoon een benzine te halen. Persoonlijk denk ik dat jouw issue nooit opgelost gaat worden. Of ze moeten er een groter capaciteit accu in gaan zetten en dat gaat nooit gebeuren. Ik zag het al toen ik een proefrit maakte met de E-tron. Hij was volgeladen en toen stond er 240km op en na de proefrit van pak hem beet rond de 10km stond er nog maar 180km op. Toen wist ik al genoeg.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  3. #3

    Standaard re: Actieradius

    Hoeveel kWh/100km staat er gemiddeld in je boordcomputer bij zo'n trip van vol naar leeg? De 50 heeft een relatief kleine accu en het is een zware auto, maar ik had toch wel iets meer kilometers verwacht. Tenzij je niet rijdt als een typische elektrische rijder

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Actieradius

    De schatting van de actieradius houdt geen rekening met verbruik door verlichting, airco, stoelverwarming, radio enzovoorts.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard

    Dat weet ik ook wel! Gebruik geen stoel verwarming radio airco gebruiken samen totaal 10k van totale radius dus dat is t niet de probleem! De probleem is dat ze te koop staan met 300+ km maar praktijk is t 160/180 wat heel erg weinig is! Update zou moeten zorgen voor 30 meer maar ze willen auto’s nog niet terug roepen! En dan wil ik nog niet over hebben dat ik elke week opnieuw moet inloggen dat me opgeslagen thuis adres verdwijnt uit mmi en meer foutjes die door update zo opgelost zou moeten worden!

    Sterker nog bij oplevering hebben ze auto ingesteld om beste prestatie te behalen sinds toen heb ik ook niets aan veranderd aan instellingen!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Laatst gewijzigd door tom; 17-02-20 om 08:44.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Actieradius

    Zo gaat het met alle elektrische auto's, in de winter gaat het bereik omlaag. Mijn broer's Model 3 heeft ook de helft van het aangegeven bereik zodra hij begint te rijden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    40
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Actieradius

    Wat is je gemiddelde verbruik KwH/100 km?
    Ik rij dezelfde afstanden op de snelweg en zit gemiddeld op 25 - 28 KwH per 100 km. Ik heb ook de E Tron 50.


  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Actieradius

    welke velgmaat heb je? 21"?

    Dat je de nieuwe software nog niet zou hebben is maar vreemd (maar kan eventueel wel, dan moet je toch één van de allereerste geproduceerde 50ers hebben), de update voor 30km meer range is een combinatie van verschillende hardware en software en alle 50'ers zouden zeker die nieuwe hardware moeten hebben.

    "Lage" temperaturen, nat wegdek en veel (tegen)wind zijn niet bevorderlijk voor de range ... toch zou je nu 230-240km moeten kunnen halen, met 200 als de absolute ondergrens. Met 160 zit er toch iets verkeerd.

    Zoals Raz0r al vroeg, wat is momenteel je kWh/100km? moet toch boven de 35 zitten dan?
    Laatst gewijzigd door Boomer; 17-02-20 om 20:20.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Actieradius

    Ik heb ook de 50 versie (launch black) en kom vaak niet lager dan 28 kW/100 km. Tegenwind en en een lage buiten temperatuur zijn de grootste problemen voor het bereik. Helaas zit de auto ook vol software problemen: laad timer doet het niet, stoel instelling kwijt raken, laad doel schiet elke keer terug naar 50%. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Mijn auto heeft al 4 dagen bij de dealer gestaan. Net drie weken in bezit. In maart schijnt er een flinke update te komen volgens Audi Amerika. Buiten de problemen rijdt de auto wel heel goed en is hij erg comfortabel.

    Wat erg tegen valt is het laden, je moet echt wel een snelle DC lader hebben van 150 kW om snel te laden. Dan is de prijs ook nog een dingetje. 30 kW laden (100 km) kost je gewoon 30 x € 0,79 bij Ionity. Dat is € 25 voor 100 km rijden. Fastned is ook goede optie maar die is ook goed prijzig. Buiten de Randstad is overigens het aantal snelle laders flink minder en dat is best vervelend merkte ik van de week toen ik op en dag 400 km wilde rijden. De infrastructuur is er nog niet klaar voor. Als ik het van tevoren geweten had had ik toch de 55 versie gekocht.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard

    Here you go en dan hee tijd op cruise control




    Sent from my iPhone using Tapatalk

    20 inch velgen


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dvdende Bekijk Berichten
    Ik heb ook de 50 versie (launch black) en kom vaak niet lager dan 28 kW/100 km. Tegenwind en en een lage buiten temperatuur zijn de grootste problemen voor het bereik. Helaas zit de auto ook vol software problemen: laad timer doet het niet, stoel instelling kwijt raken, laad doel schiet elke keer terug naar 50%. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Mijn auto heeft al 4 dagen bij de dealer gestaan. Net drie weken in bezit. In maart schijnt er een flinke update te komen volgens Audi Amerika. Buiten de problemen rijdt de auto wel heel goed en is hij erg comfortabel.

    Wat erg tegen valt is het laden, je moet echt wel een snelle DC lader hebben van 150 kW om snel te laden. Dan is de prijs ook nog een dingetje. 30 kW laden (100 km) kost je gewoon 30 x € 0,79 bij Ionity. Dat is € 25 voor 100 km rijden. Fastned is ook goede optie maar die is ook goed prijzig. Buiten de Randstad is overigens het aantal snelle laders flink minder en dat is best vervelend merkte ik van de week toen ik op en dag 400 km wilde rijden. De infrastructuur is er nog niet klaar voor. Als ik het van tevoren geweten had had ik toch de 55 versie gekocht.
    Alle problemen die je noemt ervaar ik ook qua software laden heb ik niet veel problemen mee rij niet mega grote afstanden! Maar ben iig duurder uit met Elektrish rijden dan met me voorgaande diesel auto kwa opladen per maand!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Laatst gewijzigd door tom; 18-02-20 om 08:45.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    40
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Actieradius

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tricks Bekijk Berichten
    Here you go en dan hee tijd op cruise control




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Wow dat is duidelijk een verschil. Vooral die >50 KwH (heb dat niet eens gehaald toen ik 130 KmH reed (zelfde afstand)).
    Mijn ritjes zijn voornamelijk 70 km op de A16 richting Rotterdam, snelheid tussen 100-120 KmH + wat file.

    Ik ervaar overigens nog geen problemen. Niet met laadtimer en connectie tussen app en auto werkt (in 95%) van de gevallen prima.
    20 inch velgen.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Actieradius

    Dus dat! Ik weet t ook niet hoor! Gisteren reed ik naar Amsterdam was 80km rit maar op teller werd er 40km van teller afgehaald op terug weg zelfde richting en kilometers werd 100km van teller afgehaald! Dan snap je t toch helemaal niets van


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #13

    Standaard Re: Actieradius

    Volgens mij krijgt de electronica verkeerde waardes mbt batterijlading, en heb je daarmee zo'n extreme waarden zoals 56,3kwh/100km
    Heb nog al eens zoiets gelezen mbt de e-tron, dat die ineens nog maar de helft van de normale range weergaf.

    Kan dus goed zijn dat als de wagen na 160km denkt dat hij zo goed als leeg is, er nog gewoon 20kwh in zit?
    Als je de mogelijkheid hebt om te controleren hoeveel kw je kan laden om van bijna leeg (volgens de software) tot helemaal vol te laden kan je zien hoeveel je bruikbare capaciteit is. Voor een 50 zou dit zo'n 63 moeten zijn (van de 71 in totaal)

    (die software-update voor meer range die uw e-tron misschien nog niet heeft gehad is voornamelijk een aanpassing van de maximaal toegelaten bruikbare capaciteit (van de totale 71 capaciteit))
    Laatst gewijzigd door Boomer; 18-02-20 om 10:04.

  15. #14
    Marcel1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    50
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Actieradius

    Heb je de rijtraining al gevolgd?
    Verkeersbordherkenning uitgezet?
    Etc?

    Ik zit met deze temperaturen tussen de 22-25kWh en rijd normaal door. Range is bij mij tussen 250-275. Rijd in E50 Black edition.
    Je moet praktisch met de 50 uit gaan van ca 200-250 in winter.

    Wielen hebben ca 25km impact per inch.
    Tot slot, alle 50’s hebben de range update/hardware aanpassing en alle 55’s vanaf week 48 2019.


  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    40
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Actieradius

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel1973 Bekijk Berichten
    Heb je de rijtraining al gevolgd?
    Verkeersbordherkenning uitgezet?
    Etc?

    Ik zit met deze temperaturen tussen de 22-25kWh en rijd normaal door. Range is bij mij tussen 250-275. Rijd in E50 Black edition.
    Je moet praktisch met de 50 uit gaan van ca 200-250 in winter.

    Wielen hebben ca 25km impact per inch.
    Tot slot, alle 50’s hebben de range update/hardware aanpassing en alle 55’s vanaf week 48 2019.

    Dat is netjes. 21,7 haal ik niet met een 93 KmH gemiddeld. Kom dan meer in de buurt van 25/26 KwH/100 KM.
    Neem aan dat getoonde rit met name snelweg was (+kort lokale wegen)?

    Qua range kom ik ook op +/- 250 overigens

  17. #16
    Marcel1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    50
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Actieradius

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soyke Bekijk Berichten
    Dat is netjes. 21,7 haal ik niet met een 93 KmH gemiddeld. Kom dan meer in de buurt van 25/26 KwH/100 KM.
    Neem aan dat getoonde rit met name snelweg was (+kort lokale wegen)?

    Qua range kom ik ook op +/- 250 overigens
    Klopt, bij veel lokale wegen krijg je dit. :-)

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    40
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Actieradius

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel1973 Bekijk Berichten
    Heb je de rijtraining al gevolgd?
    Verkeersbordherkenning uitgezet?
    Etc?

    Ik zit met deze temperaturen tussen de 22-25kWh en rijd normaal door. Range is bij mij tussen 250-275. Rijd in E50 Black edition.
    Je moet praktisch met de 50 uit gaan van ca 200-250 in winter.

    Wielen hebben ca 25km impact per inch.
    Tot slot, alle 50’s hebben de range update/hardware aanpassing en alle 55’s vanaf week 48 2019.

    Dat is netjes. 21,7 haal ik niet met een 93 KmH gemiddeld. Kom dan meer in de buurt van 25/26 KwH/100 KM.
    Neem aan dat getoonde rit met name snelweg was (+kort lokale wegen)?

    Qua range kom ik ook op +/- 250 overigens

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Actieradius

    Ik rij sinds oktober'19 een E-tron 55 en heb gemiddeld 335 km bereik. Dat haal ik ook in de praktijk en opladen in Brabant kan bij ieder openbaar gebouw, restaurant, maar meeste doe ik gewoon thuis met een simpele 6 Kwh lader. Thuis kosten de Kwh's ca 21 ct. Verder heb ik prima ervaringen als ik onderweg naar de randstad even bij Fastned bijlaadt. Supersnel met de 350 Kwh lader. Dan is een aanrader om een laadkaart van Maingau te bestellen. Dan kosten de Kwh's, ook bij Fastned 35 ct, zonder vaste maandelijkse kosten. Kortom ik rij zeer content in de meest stille Audi die ik ooit heb gehad en de actieradius speelt me eigenlijk nooit parten. En ja de MYAUDI app laat je soms tijdelijk in de steek, maar ik zou de E-tron nooit willen ruilen voor een Tesla. Duitse kwaliteit in afwerking en materialen.
    Laatst gewijzigd door peterpo; 22-02-20 om 16:28.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Actieradius

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel1973 Bekijk Berichten
    Heb je de rijtraining al gevolgd?
    Verkeersbordherkenning uitgezet?
    Etc?

    Ik zit met deze temperaturen tussen de 22-25kWh en rijd normaal door. Range is bij mij tussen 250-275. Rijd in E50 Black edition.
    Je moet praktisch met de 50 uit gaan van ca 200-250 in winter.

    Wielen hebben ca 25km impact per inch.
    Tot slot, alle 50’s hebben de range update/hardware aanpassing en alle 55’s vanaf week 48 2019.


    Heb geen rijtraining gevolgd, verkeersborden ook niet uitgezet geen idee hoe dat moet en waarom zou dat moeten ? Ben benieuwd?

    Zou gebeld worden voor rij training nog nooit wat van gehoord!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  21. #20
    Marcel1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    50
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Actieradius

    De borden wirwar in NL maakt dat het systeem niet optimaal functioneert. De acc die prompt afremt omdat je 90 mag op een brug bij natheid... fijn om van 130 terug te remmen naar 90, ook voor je achterliggers.

    Ik had een mailtje van Prodrive (in de spammap), daarmee kon je traing boeken. Ik zou ff de dealer bellen/mailen.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •