Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Launch edition plus anders dan verwacht

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Launch edition plus anders dan verwacht

    Hallo,

    vorige week eindelijk mij e-tron opgehaald en Volvo V60 phev daar achtergelaten.
    wat een fantastische auto! Rijdt top, ziet er strak uit.
    ik heb de 50 quattro in typhoon grijs.
    helaas kwam ik er thuis achter dat er bepaalde opties niet opzitten welke wel op de site van de dealer stonden.
    o.a. Dodehoekdetectie, andere zaken als rondomzicht camera en keyless go zijn anders dan ik had verwacht.
    Zijn er meer waar dit ook is gebeurd want ik zie bij veel dealers deze omschrijving van opties staan maar de dealer geeft aan keyless go is openen met sleutel en starten met knop dus keyless. Voor de rondomzicht camera bedoelen ze streepjes van de sensoren op het scherm.
    En de hoek detectie zit er gewoon niet op. Misschien ben ik wat naïef geweest maar ik heb alle opties niet doorgenomen omdat dit in deze prijsklasse mijns inziens wel thuis hoort.
    verder met alle aanwezige zaken als panoramdak en tour pakket zeker een aanrader.

  2. #2

    Standaard re: Launch edition plus anders dan verwacht

    Welkom. Als zaken vermeld staan op de site van de dealer naar dit er vervolgens niet op zit dan ben je natuurlijk verkeerd voorgelicht. Maar als er staat keyless-go ipv keyless-entry dan heb je zelf aannames gedaan. Dat blijft natuurlijk altijd lastig. Dat zaken anders zijn dan je verwacht had had je kunnen voorkomen door uitvoerig een proefrit te maken en de opties door een medewerker te laten demonstreren. Zelf zoek ik altijd alles tot in de details uit zodat ik later niet voor verrassingen kom te staan. Kost wel tijd maar de voorpret is minstens zo mooi. 🤣
    » E-Tron Quattro Advanced ιι Pro Line S » A1 SB 1.4 TFSI S-Tronic ιι Pro Line S » OEM Ross-Tech VCDS »
    ————————————————————————

  3. #3

    Standaard re: Launch edition plus anders dan verwacht

    Ai dat is altijd jammer als de verwachtingen hoger zijn dan de werkelijkheid.
    Helaas 1 wijze les, opties zijn de melkkoeien van de autoboeren. Ongeacht de hoge aanschafprijs is zeker bij Duitse auto’s weinig standaard.
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 29-03-20 om 12:18.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard re: Launch edition plus anders dan verwacht

    Had proef gereden maar dit was in black edition. Ik had bij meerder dealers gekeken en ook daar stonden zelfde opties erbij. Jammer dat niet alle merken standaard benamingen gebruiken.
    Inderdaad wijze les. Voordat je tekent letterlijk optielijstje afvinken.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard re: Launch edition plus anders dan verwacht

    Er was bij mij aanvankelijk ook wat onduidelijk over die onderdelen. Dat is ook terug te voeren op het feit dat ze erg veel verschillende opties aanbieden.

    De rondom-camera heet bij hun dus ook echt zo. Alles wat een andere naam heeft is geen camera. Bij de e-tron heb je dus: "Parkeerhulp plus (met 360° weergave)". En daar komt het woord camera niet in voor. Ik dacht eerst ook dat een camera werd bedoeld, maar het zijn die verlopende streepjes.
    Overigens vind ik die streepjes veel beter werken dan een camera, want daarop kan je niet goed diepte inschatten. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

    Ook die 2 andere dingen die je noemt waren bij mij onduidelijk, maar als je goed leest, dan klopt het wel.

    Keyless Entry is iets anders dan Keyless Go. Ook weer onduidelijk (in eerste instantie) omdat ze dit in meerdere uitvoeringen aanbieden.

    Lane Departure Warning werd door mij oorspronkelijk ook vertaald naar een waarschuwing voor naderend achteropkomend verkeer. Vooral omdat ik dat ook heb op een Q3 die ik in november heb gekocht. Helaas heb ik dat niet op mijn e-tron, want Lane Departure Warning is het systeem dat je wagen binnen de lijntjes houdt door middel van stuurcorrecties.

    Alle opties die worden geadverteerd zitten er dus wel op, maar soms hebben sommige dingen anders postgevat in je hoofd. In mijn geval vooral juist omdat ik zo veel heb gelezen over allerlei snufjes die er zijn.

    Maar we zijn toch wel erg blij met die e-tron, hè? :-)
    Ik vind het in elk geval een SUPERAUTO! :-)

    Oh ja, Ik heb ook een Black Edition. Maar wel helemaal in het wit met zwarte accenten. :-)
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 29-03-20 om 15:22.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard re: Launch edition plus anders dan verwacht

    Op diverse dealersites (4 hier in de regio) staat rondom zicht camera, en dodehoekdetectie als onderdeel van de launch edition plus.
    Maar beide blijken niet aanwezig te zijn. Volgens de dealer ligt de fout bij de data leverancier en ze schermen met disclaimer op de site.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard re: Launch edition plus anders dan verwacht

    Op de dealersites staat o.a. rondomzicht camera dat is dus geen camera maar sensoren met streepjes. In overleg met importeur is eea op de sites aangepast. Inmiddels heeft dealer besloten mij tegemoet te komen. Ik laat achteraf (origineel Audi) dodehoekdetectie en achteruitrijcamera monteren en dealer heeft helft voor zijn rekening genomen. Al met al niet geheel als op de site maar wel naar tevredenheid opgelost!
    Verder rijdt de E-tron top.

  8. Ad
  9. #8
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Launch edition plus anders dan verwacht

    Waarom maar de helft, als hij niet geleverd heeft?
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  10. #9

    Standaard Re: Launch edition plus anders dan verwacht

    Zo kost het de dealer helemaal niets, uren en materiaal zit keurig in het 50% deel.

    Ik weet niet of ik het zo geaccepteerd had, maar mogelijk trek je juridisch gezien wel aan het kortste eind en dan is dit een mooie oplossing.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •