Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Audi Sound System houden of B&O optie aanvinken

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Audi Sound System houden of B&O optie aanvinken

    Ben bezig met het configureren van een E-tron 55 Business Edition Plus maar zit wel dicht tegen m'n max lease budget

    Heb in mijn huidige VW Passat GTE wel het Dyn audio systeem genomen en dit bevalt goed.

    Hier op het forum wel een draadje gevonden van 2015 maar ik neem aan dat er in die 5 jaar wel wat aanpassingen zijn geweest en de e-tron is natuurlijk wel een ander model.

    Wat zijn jullie ervaringen en is het Bang & Olufsen Premium soundsystem van EUR 1400 z'n geld waard of kan ik beter het "standaard" Audi Sound System houden en de 1400 aan iets anders besteden of in m'n zak houden?

    bedankt voor jullie feedback !!

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Audi Sound System houden of B&O optie aanvinken

    Dat ligt geheel aan jouw audio wensen, in mijn vorige A3 had ik ASS zitten en daar had ik best wel spijt van (na een A6 incl bose) nu in de S3 B&O en daar ben ik erg blij mee moet ik zeggen, echt een wereld van verschil.
    Of het de €1400,- waard is ? Dat kan alleen jij zelf bepalen, maar ik kan het je zeer zeker aanraden.
    ASS valt gewoon erg tegen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.122
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Sound System houden of B&O optie aanvinken

    Even bij een dealer gaan 'proefluisteren' zegt meer dan meningen hier. Als je geen veeleisende audiofreak bent, voldoet ASS vast ook wel.

    Ik was in mijn ex A6'en (4F en 4G) telkens best tevreden met ASS. In laatste 4G facelift Bose en dat was wel echt stuk beter. Nu in 4G B&O en dat is nóg weer beter. De subjectieve waarde van € 1.400 daarin kan ik moeilijk voor jou invullen.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi Sound System houden of B&O optie aanvinken

    Had in mijn 2012 A6 standaard en was echt prima. In mijn 2016 Q7 standaard en dat was dramatisch. Vond ik ook eigenlijk niet kunnen voor een dergelijke auto. Zonder twijfel daarom in de etron BO genomen. Zou niet weten of standaard ook prima klinkt maar ik durfde het niet meer aan. Dus als je twijfelt luisteren bij de dealer. Die weet ook dat er grote verschillen in de standaard per modeltype zit.

  5. #5

    Standaard Re: Audi Sound System houden of B&O optie aanvinken

    Nu in mijn A3 ass en dat voldoet voor mij prima.
    Dus ook in mijn nieuwe Q3 weer ass besteld.
    Voor mij is het alleen muziek op de achtergrond het is uiteindelijk geen huiskamer.
    Audi Q3 S edition 35 TFSI S tronic 150 pk


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    710
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Sound System houden of B&O optie aanvinken

    @polderboy
    Ik heb een Q3 35 TFSI en een e-tron 50 Quattro, allebei met "normaal" Audi Sound System. Beide auto's waren nieuw uit voorraad, dus ik had niet veel meer te kiezen.
    Hiervoor had ik een A4 met B&O Sound System, dus ik ken het verschil.

    Mijn advies: Ik zou ABSOLUUT kiezen voor B&O in de e-tron! Die auto is zo ongelooflijk stil, dat je jezelf tekort doet om geen B&O te nemen.
    Voor de Q3 maakt het niet zo erg veel uit. Die is veel luidruchtiger dan de e-tron, maar toch had ik daar ook liever B&O in gehad.

  7. #7

    Standaard Re: Audi Sound System houden of B&O optie aanvinken

    ik heb een e-tron 55 met Bose installatie

    ik kan het alleen maar aanraden
    zeker zijn geld waard

  8. Ad

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •