Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Voorkeurslaadtijd in myAudi app werkt niet

  1. #1

    Standaard Voorkeurslaadtijd in myAudi app werkt niet

    Hi,

    Ik heb voor mijn laadplaats een voorkeurslaadtijd 22:00 tot 07:00 ingevuld. Echter als ik mijn auto aankoppel begint hij meteen te laden terwijl dat volgens de voorkeurslaadtijd niet zou mogen.
    Mijn laadplaats is actief (groen).

    Heeft iemand anders ook dit probleem en/of eventueel een oplossing.

    Mvg
    Andre

  2. #2
    DH72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorkeurslaadtijd in myAudi app werkt niet

    In de auto, nadat je hem hebt uitgezet moet je - naast dat de timer aan de rechterkant is aangezet, ook nog op het knopje met de timer icoon klikken. Dan zal de timer wel gebruikt worden

    Was even uitzoeken en begrijp ook niet waarom de timer ingeschakeld moet zijn en ook naar aangeklikt moet worden, maar nu werkt het.

    Sent from my SM-G986B using Tapatalk
    e-tron 50 Quattro Launch Edition Plus (7/2020)
    A4-B9 (2016), A4-B8 (2013), A4-B8 (2011), A4-B8 (2009)

  3. #3

    Standaard Re: Voorkeurslaadtijd in myAudi app werkt niet

    Bedankt DH72,
    Ik ga dat eens proberen.
    Ik vind het erg onlogisch. Maar goed hopelijk werkt het.
    Andre

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorkeurslaadtijd in myAudi app werkt niet

    De reden dat je 2x iets moet aanklikken heb ik vanmiddag uitgevonden:
    1. Je zet de timermodus aan.
    2. Kies welke timer je wilt gebruiken. Waarom? Omdat je er namelijk meerdere kan hebben ingesteld.

    Als je dus slechts 1 timer hebt gedefinieerd, dan komt 2) inderdaad over als een overbodige handeling. Wat het eigenlijk ook is, want het systeem zou best zelf kunnen besluiten dat die ene timer dan ook meteen wordt geselecteerd.
    Aan de andere kant: je kan nu de timermodus al kiezen, terwijl je toch nog de mogelijkheid hebt om een 2e timer in te stellen en die te selecteren.

    Hebben ze volgens mij best wel over nagedacht...

  5. #5

    Standaard Re: Voorkeurslaadtijd in myAudi app werkt niet

    Bedankt voor je reactie.
    Ik snap je verhaal, echter als ik de auto uitzet en ik heb al een timer heb geselecteerd, dan doet ie het dus niet. Ik moet de timer eerst uitzetten en dan weer aanzetten. En dan de timer modus aan zetten.

    Echter een vertrek-timer snap ik ook niet goed. Wat nu als je plots toch eerder weg moet. Wat is het belang van de vertrektijd.
    Waarom niet gewoon beginnen met laden op de tijd dat je hebt in gesteld op je laadlocatie. Dan is bij mij bijvoorbeeld tussen 22:00 en 7:00. Dit is het dal tarief.
    Het zou logischer en makkelijker zijn dat wanneer je op deze locatie de stekker er insteekt dat hij automatisch alleen in deze periode laad.
    Hoef je er nooit meer over na te denken.
    En wil je een keer wat anders dan kan je het overrulen.

    Met 1 of twee opties extra creëer je zoveel meer mogelijkheden. Maar ik merk dat grote spelers (in elke branch) in hun software zich er steeds makkelijker vanaf maken.

    Bedankt voor je hulp.
    Andre


  6. #6
    DH72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorkeurslaadtijd in myAudi app werkt niet

    Ik heb twee timers ingesteld, een voor de werkdagen om 8u met voorverwarming/-koeling, en een voor de weekenddagen zelfde tijd maar zonder voorverwarming/-koeling. Beide altijd aangezet, de andere timers niet. Thuisadres heb ik als laadlocatie ingesteld met tijd 21-7u.
    Als ik thuiskom "weet" de auto zelf welke volgende timer hij moet gebruiken en die staat in beeld. Ik hoef dan alleen het knopje links aan te klikken en dan laadt de auto volgens de laadtimer tussen 21-7u tenzij de accupercentage onder de 25% zit, dan laadt hij direct tot 25% en wacht vervolgens de voorkeurstijd af om de rest te doen.

    Als ik thuis aankom na 21u, dan begint hij direct met laden (want binnen de voorkeurstijd), kom ik voor 21u thuis (en dus boven de 25% batterij) dan begint vaak ergens 's nachts pas.

    Vertrektimer heeft met name zin als je ook aan de laadpaal de auto laad verwarmen/koelen. Als je dat niet gebruikt dan heeft het inderdaad niet veel zin.

    Ik vind het allemaal wel logisch.
    e-tron 50 Quattro Launch Edition Plus (7/2020)
    A4-B9 (2016), A4-B8 (2013), A4-B8 (2011), A4-B8 (2009)

  7. #7

    Standaard Re: Voorkeurslaadtijd in myAudi app werkt niet

    Zoals jij het beschrijft dat hij om 21 uur begint te laden. Dat zou logisch zijn. Maar dat doet ie bij mij dus niet. Ik vind het vooral niet logisch dat ik voor een dagelijks routine elke keer hetzelfde moet doen, ipv dat je voor de uitzonderingen (direct laden en tot 100%) iets moet doen.
    Bijvoorbeeld gisteravond om 18 uur kom ik thuis. Ik selecteer de timer dat ik de volgende dag om 7 uur weg wil. En voor mijn laadlocatie staat de periode ingesteld laden van 22 uur tot 07 uur en 80% laden.
    Om 22 uur gecheckt hij was niet aan het laden, om 00:00 uur gecheckt, hij was niet aan het laden. Om 7 uur gecheckt. Hij had geladen en was 79% vol. Wanneer hij precies geladen heeft weet ik niet, maar was na 00:00 uur.
    Ik heb ook een keer gehad, dat hij helemaal niet geladen had. Gelukkig hoefde ik die dag niet ver weg, dus het was geen probleem.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorkeurslaadtijd in myAudi app werkt niet

    Ja, dat verschijnsel is mij ook opgevallen.
    Dan denk je: "hij begint om 23:00 uur met laden" en dan gebeurt er dus niets. Dat ding begint gewoon later. Maar toch wel zodanig dat je op tijd weg kunt, met de vooraf ingestelde lading. Of soms een procentje verschil.

    Ik had in het begin ook grote moeite met de werkwijze dat je je vertrektijd moet opgeven en niet gewoon om hoe laat hij moet beginnen te laden.
    Aan de andere kant: het neemt je rekenwerk uit handen. Sommige mensen hebben misschien moeite met uitrekenen hoe lang er moet worden geladen?

    In elk geval is mijn ervaring dat het wel werkt, maar je nogal moet wennen aan de manier *waarop* het werkt...

  10. #9

    Standaard Re: Voorkeurslaadtijd in myAudi app werkt niet

    Thanks, tijd zal het wel leren.:-)

  11. #10
    DH72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorkeurslaadtijd in myAudi app werkt niet

    Had vorige week de e-tron training. Heb de vraag gesteld waarom het laden wacht en niet direct begint. Als de accu gelijk begint met laden en hij is midden in de nacht vol, dan moet hij daarna op peil worden gehouden tot de vertrektijd. Het blijkt efficienter (en ook wellicht beter voor de batterij) om later te beginnen met laden zodat de accu op de vertrektijd op peil is, en dan dan ook niet meer op peil gehouden hoeft te worden.
    e-tron 50 Quattro Launch Edition Plus (7/2020)
    A4-B9 (2016), A4-B8 (2013), A4-B8 (2011), A4-B8 (2009)

  12. #11

    Standaard Re: Voorkeurslaadtijd in myAudi app werkt niet

    Bedankt voor het navragen, daar zit natuurlijk wel wat in.
    Het gaat steeds beter met het plannen van het laden in de daluren.
    Bedankt.

  13. #12

    Standaard Re: Voorkeurslaadtijd in myAudi app werkt niet

    Fijn dit forum, ik zat na een maand met precies dezelfde vraag als de TS:

    "Ik heb voor mijn laadplaats een voorkeurslaadtijd 22:00 tot 07:00 ingevuld. Echter als ik mijn auto aankoppel begint hij meteen te laden terwijl dat volgens de voorkeurslaadtijd niet zou mogen."

    Dat hij daartussen in start en ongeveer eindigt bij vertrek dat snap ik dan wel dat deed mijn Tesla ook, maar dat je naast bovenstaande ook nog een timer moet instellen begrijp ik dan weer niet.

    Maar uiteindelijk werkt het wel met de timer 😂

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •